Kaas en whisky

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Opeth83
Senior
Senior

Re: Kaas en whisky

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 02 Jan 2017, 22:22

Blauwader kaas met talisker of lagavulin
Geitenkaasje met clynelish of pulteney

Maar persoonlijk zou ik een Belgisch bier of goede wijn met kaas combineren.

Whisky met vis is wel erg lekker, Schotse zalm van Schmidt met Springbank of een mooie oesters schotel met Clynelish. Tarbot ook erg lekker met een pulteney of misschien een lowlander of Ier.
1 x

mikegerards
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 10 Jan 2017, 14:10

lekker wat blokjes old amsterdam met een mooie peated whisky als Kilchoman of lagavulin....daar kan ik heel blij van worden :-)
0 x
130 whisky's in de sample share, check ze hier: Sample lijst....150 verschillende samples!

luckyacehigh
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor luckyacehigh » 14 Mei 2017, 09:59

mikegerards schreef:lekker wat blokjes old amsterdam met een mooie peated whisky als Kilchoman of lagavulin....daar kan ik heel blij van worden :-)

ik sluit me aan bij Mike!
Alhoewel we een tijd geleden een nosing and tasting proeverij hadden in Dordrecht, waar we aparte smaken met whisky combineerden. Dat was bijvoorbeeld pepermunt, wasabi en drop. Dit kon je dan combineren met verschillende whisky's peated en non peated. Wat mij opviel is dat als je wasabi eet met een flinke peated whisky erbij, dat de scherpe randjes compleet verdwijnen! Wel leuk om een keer te doen.
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”