Eend met whisky ( een oude)

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Gebruikersavatar
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 966
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
Locatie: Arnhem
Contact:

Eend met whisky ( een oude)

Ongelezen berichtdoor Jock » 22 Jan 2010, 21:10

EEND MET WHISKY - BEREIDINGSWIJZE

Koop een eend van ongeveer 1,5 á 2 kg.

Twee grote flessen Schotse whisky . Spekreepjes en een fles olijfolie.


De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.

De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden. Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky .

De whisky opdrinken tijdens het voorverwarmen van de oven.

De eend op een vuurvaste schotelleggen en een tweede glas whisky inschenken.

Het tweede glas ~whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.

Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky .

De glaven opdrinken en de schelven van het eerste glay oprapen. Nog een halve glav insjenken en opdlinke.

Na een halve uur de oven opedoen om de eend in te sjekkn. Blandwondesjalf in de badkarnel ganaale en op de bovenkant van de linke hand doen.

Nog twee glaven whiskey insjenke.

De ove opedoen nadat et eerste glav leeg is en de sjotel vastpakke. De blandwondesali op de binnekant van de regte hand doen. Deend oprape.

Deend nog is oprape en met handdoek de bwandwondesalt van deend vegen.

De hande ontvette met visky en de dube zalv veer oprape. Ut kapotte glazz opvege en deend terug in de hove doen. De heend oprape en dove eers opedoen.

De tweede fjes biski opedoen en ovejeindzette.

Opstjaan van de floer en et vet spek ondre kas vege. Nogis opstjaan van de floer en tochma blijve zit te. De vjes op de gjond zette.



smaveluk!"
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eend met whisky ( een oude)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Jan 2010, 10:58

Haha Jock, ja, denkt dat iedereen hem wel kent. Blijft leuk :lol:
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Danieq
Actief lid
Actief lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 Aug 2010, 16:56

Re: Eend met whisky ( een oude)

Ongelezen berichtdoor Danieq » 13 Sep 2010, 16:18

eindigt het niet met iets van:
de volgende middag wakker worden.
De oven uitzetten en de eend weggooien.
Maagtabletten halen of maagtabletten nemen.

Weet iemand het?

Erg grappig in ieder geval. Ik had ´m ooit in mijn mail zitten, maar ergens ben ik het kwijt geraakt. Zat er laatst nog over te chatten. Want als je het een tijdje niet leest, blijft het elke keer weer grappig!
Laatst gewijzigd door Danieq op 14 Sep 2010, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Eend met whisky ( een oude)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Sep 2010, 17:05

Hier is ie dan. Blijft echt wel heel grappig.

Koop een eend van ongeveer 2 kg.
Twee grote flessen Schotse whisky
Spekreepjes en een fles olijfolie.

De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout
De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.
De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.
De eend op een vuurvaste schotel leggen en een tweede glas whisky inschenken.
Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.
Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky.
De glaven opdiinken en de scherven van et eeiste glav oplaapen.
Nog en naiff glav insjenke en opdlinke.
Na en naiff uui de hoven opedoen om deend te sjekkn.
Blantwondezalf in de padkamer ganaale en op de povekand van de linkerand toen.
Denove nen sgop geve.
Twee glave wiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke.
De nove opedoen naadattet eerste glaf leeggis en de sjotel vastpakke.
De blantwondezalf op de binnekand van de regtehantoen den deent oprape.
Deent nogis oprape en met nen nantdoek de bwantwondesaiv van deent vege.

Ze hande ontvette me viskey en de tupe ssalf veeroprape.
Tkapotte glazzopvege endeent terug in dehove doen.
Deheent oprape en dove eers opedoen.
De twwwiede fies biski pedoen en overeindzette.
Opstaan van de vjoer ent vetssspek ondrde kas vege.

Nogis opstaan van de vjoer en tochma biijve zitte.
De bles op de grondzette.
Ulde bles drinke wande glave sijn opof kabot.
Den'ove aftette, deooge sluiten en ornvalle.

De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek en degusteren met citroen en mayonaise.
De hele rest van de middag en vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen en de muren en plafond schoonmaken.
De glasscherven en lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg Paracetamol en maagzout kopen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Eend met whisky ( een oude)

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Sep 2010, 18:22

Gock en Gohan, geel glang gejeden glezn, maal kij blijvt gweinig! Geel gweinig!

Geb net dien geend ob :P


Zal wel gleuk worde, vangavond, met 't gaarten. Straf, vergaakt :(
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"


Terug naar “Spijs en drank en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast