Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Gebruikersavatar
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1026
Lid geworden op: 02 Jun 2015, 23:03

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 14 Aug 2015, 12:03

Ik hou alleen van witte wijn, maar vooral champagne, denk dat ik ongeveer 40 verschillende heb geprobeerd.
Rode wijn drink ik eigenlijk zelden.
0 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 Sep 2015, 19:00

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 22 Sep 2015, 17:38

Ook ik drink op zijn tijd een wijntje.

Ik ben vooral een rode wijn drinker. Van de lichtere pinot noir tot de zware barolo's en amarone wijnen ben ik een liefhebber. Licht heel erg aan het moment.

Qua witte wijnen, ben ik de laatste tijd een beetje erg ABC (anything but chardonnay), alhoewel een chablis toch wel erg lekker blijft. Mijn favoriete wijnen van het moment zijn de nieuw-zeelandse sauvignon blanc wijnen.

Rosé drink ik alleen in de zomer als het erg warm is. Het lekkerste vind ik de Provence rosé wijnen.

en champagne ........ :duimop :lekker :bigsmile
1 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 738
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 11:24

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 26 Sep 2015, 12:52

Nou... Ik lust geen wijn...
Enkel: http://surlie-natuurwijnen.be/ de Geueze van de wijn zegmaar...

Mja en ik heb ook wel wat champagne liggen na een reis met de degustatieclub, huizen: Legras & Haas, Paul Bara, Camille Savès, Ulysse Collin, Christophe Mignon...
0 x

Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 Sep 2015, 11:45

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 08 Okt 2015, 09:54

Ben gek van rode wijn! Een goed glasje rode wijn in combinatie met een lekker stukje vlees kan me altijd plezier doen :D of een goede rioja met een lekkere paste kan er ook wel altijd in :duimop
0 x

Jasper
Actief lid
Actief lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 Feb 2014, 11:31

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Jasper » 13 Okt 2015, 13:45

Rood of wit, het maakt niet uit als het maar bij het eten past (rosé drink ik alleen in de volle zon) . Ben het meest gecharmeerd van mineralige witte wijnen zoals Albarinho of Riesling. Qua rood mag het van mij wel wat steviger; Rioja, Bordeaux, Bourgogne. Hierbij hanteer ik altijd de stelregel van mijn oude maître: Simpel eten, ingewikkelde wijn, ingewikkeld eten, simpele wijn. (dus een dikke rode bij de hele ribeye van de BBQ :bigsmile )
En daarna natuurlijk een mooi glas whisky of rum als digestief :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Okt 2015, 11:17

vmk schreef:Volgens mij is er geen topic van/over wijn.

Wordt er ook nog wijn gedronken of verzameld hier?

Piet was wel een wijndrinker. Er zijn toen ook wel wat onderwerpen over verschenen:

viewtopic.php?f=9&t=438
viewtopic.php?f=29&t=186&p=14479#p14471
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

ErickE
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 Mar 2013, 22:47

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor ErickE » 09 Nov 2015, 13:58

Ik begin wijn wel steeds meer te waarderen, maar haalt het toch niet bij whisky bij mij. Ik ben nu een paar keer naar een proeverij geweest, maar ik ben er nog niet achter welke soort wijn ik lekker vind.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Feb 2016, 17:50

Vandaag een kleine degustatie gedaan van de volgende wijnen:

Torti 2013 - Italie: Lombardije - Pinot Nero:
Niet slecht. Fruitig in de neus, maar veel vlakker in de mond. Mist punch en rondheid.

Château Trois Coins 2014 - Frankrijk: Côstes de Blaye - Merlot
Deze was nog een tikje fruitiger en ronder in de neus en smaak, maar nog niet helemaal mijn ding.

Mixtus 2015 - Argentinië: Mendoza - Malbec
Gestoofde rabarber in de neus en in de smaak. Als er iets is dat ik echt niet graag eet, dan is het rabarber. Bah.

Font Sarade 2015 - Frankrijk: Ventoux - Syrah, Grenache
Heel simpel: koeienstal en koeienvlaai. En ik was niet de enige dit het rook. Dit is mijn eerste rode wijn ooit die naar koeienstront smaakt. Echt BAH ! ! ! :vies

Château Viella 2012 - Frankrijk: Madiran - Tannat, Cabernet Franc
Bingo. Dit was 'm. Echt heel lekker! Daar heb ik gelijk een doos van 6 flessen mee naar huis genomen.

Château Bellevue Canterane 2014 - Frankrijk: Haut Médoc - Cabernet Sauvignon, Merlot, Petit Verdot
Niet slecht, maar deze is heel kruidig. Net iets teveel naar mijn smaak.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
AndyDelft
Senior
Senior
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 Mei 2013, 21:35
Contact:

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 27 Feb 2016, 11:40

Ik ben wel een liefhebber van (goede, of liever lekkere) wijn bij het eten.
Wijnopslag neemt thuis ook meer plaats in dan mijn whisky!

Interessante vraag trouwens: Stel je hebt een budget van Euro 150,-
Koop je dan liever een fles whisky (bijvoorbeeld de nieuwe Local Barley van Sprinbank),
of koop je een doosje goede Bourgogne? Gezien dit forum lijkt mij de keuze duidelijk,
maar zelf neig ik de laatste tijd meer naar het laatste - hoewel ik het eerste ook niet laat :bigsmile
0 x
Andy
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 27 Feb 2016, 11:49

Beide :bigsmile

Ik koop best wel wat wijn ook, en het mag wat kosten. Doe ik dan samen open met mijn vrouw. Heerlijke momenten meestal, met herbeleving! (ofwel is het een wijn van een proeverij, of zijn we er zelf om geweest, of was het porto na onze reis naar Porto of Lissabon aangeschaft, enz)

vorige week in Venetië een budget vrij gemaakt om ongelimiteerd oudere Italiaanse wijn te drinken (Heerlijke fles Massa Vecchio 2003 trouwens!) of ongehinderd Barolo of Brunello aan te schaffen in de wijnbars. Geen seconde spijt van gehad. Whisky is nog steeds het summum voor mij. Met wijn er direct achter. Onze reizen zijn steeds naar goeie wijnlanden (Italië, Portugal, Frankrijk) en thuis heb ik de beste flessen single malt staan. Mag zo nog 40 jaar duren :hoera

Op Lindores ook bv begonnen met proeven van de wijnen van Zind-Humbrecht, en een doosje aangeschaft.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor Dre » 27 Feb 2016, 12:32

Nee, ben helaas geen liefhebber en de flessen wijn díe ik heb staan gaan alleen op aan visite.

Ik vind dat overigens wel jammer, gezien de enorme variatie in wijnen zou het me ook een hele leuke hobby lijken. Tijdens vakanties in Zuid-Frankrijk langs de diverse wijnboeren gaan om te proeven en kopen, het lijkt me als wijnliefhebber prachtig. Maar ik hou er gewoon niet van en mijn vrouw ook niet, dus rijden we al die leuke wijnboeren elke keer maar vrolijk voorbij.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Feb 2016, 14:39

AndyDelft schreef:Interessante vraag trouwens: Stel je hebt een budget van Euro 150,-Koop je dan liever een fles whisky (bijvoorbeeld de nieuwe Local Barley van Sprinbank),of koop je een doosje goede Bourgogne?

Ik kan geen 150 € uitgeven aan wijn. Ik koop ook nooit geen extreme dure wijnen. Een geopende fles wijn moet je leeg drinken na een paar dagen. Ik wil nog maanden of jaren genieten van mijn whisky's.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Feb 2016, 18:13

Voor mij hetzelfde als Johan. Drink ook bar weinig wijn, alhoewel sherry daar ook onder valt en die drink ik dan weer wel. Kunnen ook wat langer open staan. Gisteren nog een David Stark (Creative Whisky Company) sherry die op PX heeft gelegen meegepikt, is 20%. En holy f**k, niet normaal, echt vloeibare donkere rozijnen, vijgen en espresso. Mis alleen een beetje punch, maar dat was snel opgelost met de Girvan 2006 van WhB. Da's single grain, vrij zoet en beslist niet lijmig en die past prefect in het verlengde. Sherry op 35% dus :bigsmile
Zal even notitie maken om Stark te bellen, dat vat wil ik wel overnemen om een goede spirit in te laten rijpen :lekker
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Feb 2016, 18:34

Oogadal schreef:vijgen

Heb je al eens verse vijgen geproefd dan?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Wordt hier ook nog wijn gedronken?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Feb 2016, 19:20

Vers van de boom? Ja, daar is niet veel aan. Gedroogde smaken beter. Heb 't ook niet over verse vijgen ;)
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten