Marktonderzoek Whisky Stenen

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Briskey
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Marktonderzoek Whisky Stenen

Ongelezen berichtdoor Briskey » 15 Mar 2015, 16:36

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het whisky forum en weet ook niet of dit de juiste rubriek is, maar ik heb jullie hulp nodig voor een schoolproject.

Op dit moment voer ik samen met vijf medestudenten een marktonderzoek uit naar het gebruik van whisky stenen. Ik heb gezien dat hier al een bestaand topic van is op het whisky forum(zie: viewtopic.php?t=2719). Nu zijn wij benieuwd naar jullie huidige mening met betrekking tot deze stenen.

Speciaal voor dit marktonderzoek hebben we een korte enquête gemaakt, die bestaat uit 15 vragen. Onze vraag aan jullie om deze in te vullen en naar ons te versturen. De enquête is via de volgende link te bereiken: http://www.survio.com/survey/d/A8I2I2A4N6E2O4V1L.

Whisky stenen (zie afbeelding) zijn op de markt gekomen als alternatief voor ijsklontjes. Whisky stenen zorgen ervoor dat de whisky gekoeld wordt zonder dat hij verdunt wordt. Hierdoor wordt de kwaliteit gewaarborgd en de smaak behouden.
Afbeelding

Voor vragen en opmerkingen staan wij altijd open.

Alvast bedankt namens de onderzoeksgroep!

Briskey
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Marktonderzoek Whisky Stenen

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Mar 2015, 16:46

Ik vraag me af, anonieme onderzoeker, of je hier de juiste doelgroep treft. Op zijn minst is hier een oververtegenwoordiging aanwezig van mensen die en niet over zouden nadenken whisky te drinken uit een tumbler, laat staan hun dram te koelen. Als het je gaat om een representatief marktonderzoek onder "whiskydrinkers" in de breedste zin van het woord zal er behoorlijk gewogen moeten worden in de resultaten :)

Tijdens het invullen om bovenstaande te bevestigen vielen mij de volgende zaken op:

De vraag 'waar koopt u meestal uw whisky' (meerdere antwoorden mogelijk) maakt bij meerdere antwoorden de volgende vraag 'hoe vaak bezoekt u deze locatie' onzinnig.

Oh, en check het onderzoek nog eens op als/dan grammatica fouten, ik spot er zo al 3 :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Mar 2015, 16:51

Ik vraag me ook af wat bijvoorbeeld mijn beroep en hoeveel ik aan een fles whisky uitgeef of hoe vaak ik bij de slijter kom met die whiskystenen te maken heeft.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 15 Mar 2015, 17:28

Antwoord van de enquete:
'Zowel ijsklontjes als whiskystenen horen niet thuis in een glas whisky.
;)

Succes met het onderzoek, ik zou echter voorzichtig zijn met het trekken van conclusies...
2 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 15 Mar 2015, 19:03

Inderdaad ik heb ze ooit kado gekregen maar nooit gebruikt simpelweg omdat dat m'n dram niet ten goede komt.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Mar 2015, 21:17

Grappig dat de studenten ons forum weten te vinden. Jammer dat de enquete zo slecht in elkaar zit. Buiten de grammaticale fouten en het zijn er meer dan 3, vind ik vooral ook de wijnfles niet op zijn plaats. Hoop wel voor ze dat ze er mee af kunnen studeren :goedgedaan
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 15 Mar 2015, 21:32

Waarom staat er een glas wijn op een pagina met een enquete over Whisky?

En waarom moet ik aangeven waar [13] en voor hoeveel [14] ik de stenen zou aanschaffen als ik hier geen interesse [10&12] in zou hebben?

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 15 Mar 2015, 22:46

gerritbakker57 schreef:Grappig dat de studenten ons forum weten te vinden. Jammer dat de enquete zo slecht in elkaar zit. Buiten de grammaticale fouten en het zijn er meer dan 3, vind ik vooral ook de wijnfles niet op zijn plaats. Hoop wel voor ze dat ze er mee af kunnen studeren :goedgedaan

gerritbakker57 schreef:Grappig dat de studenten ons forum weten te vinden. Jammer dat de enquete zo slecht in elkaar zit. Buiten de grammaticale fouten, en het zijn er meer dan 3, vind ik vooral ook de wijnfles niet op zijn plaats. Hoop wel voor ze, dat ze er mee kunnen afstuderen :goedgedaan

Niet enkel de grammatica.

Heeft u wel is gehoord van...

Heeft u wel eens gehoord van...

Nuja, ik bezondig me ook wel eens aan zulke fouten.
Je kan zulke zaken best de volgende dag een keer nalezen, dan zie je je eigen fouten beter.
0 x
Afbeelding

Briskey
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Briskey » 16 Mar 2015, 08:31

Bedankt voor jullie feedback!

Mijn excuses voor enige grammaticale fouten in de enquête. Deze zal ik samen met andere onjuistheden vanmiddag meteen verwijderen. Verder werp ik ook nog een keer een blik op de structuur van de enquête, zodat centrale vraag duidelijk wordt.

Naar aanleiding van jullie feedback heb ik nog een belangrijke vraag:

Matti, maar ook andere forumleden doen mij suggereren dat ik hier wellicht niet de juiste doelgroep tref. Aangezien ik nog geen kennis heb van de verschillen tussen "whiskydrinkers" en hier wel benieuwd naar ben, zou ik jullie willen vragen een paar voorbeelden te noemen?

Uit de reacties zie ik ook sterk naar voren komen dat echte whiskydrinkers de whisky op kamertemperatuur drinken, omdat whisky stenen en ijsklontjes de dram niet ten goede komt. Dus, wat is volgens jullie de geschikte doelgroep voor whisky stenen?

Nogmaals bedankt voor jullie feedback en invullen van de enquête.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 16 Mar 2015, 09:35

Ik denk dat je doelgroep die mensen zijn die nog niet op dit forum zitten.

Even kort door de bocht: De "Tumblers met Johnnie Walker Red Label met ijs" drinkers.

Die mensen die via via in aanraking komen met Single Malt en hun avontuur beginnen.
Die komen via via op (onder andere) deze website terecht en.... bye bye ijs... (of stenen).

Maar waar je die mensen op het internet vind.... geen idee...

:Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 16 Mar 2015, 13:15

Ik moet mijzelf hier op het forum al vaak inhouden om niet de taalnazi uit te gaan hangen vanwege de vele dt-fouten (ook in enkele reacties al hier), maar bij 'studenten' en hun enquêtes word ik er echt een beetje droevig van.

Het is trouwens een whiskysteen en niet een whisky steen.
Signalering Onjuist Spatiegebruik
3 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Mar 2015, 13:32

Volgens mij is whiskystenen iets voor mensen die luxe/chique willen doen op een verjaardag met mensen die 'whiskyliefhebbers' zijn.
Onder mijn vrienden heb ik er ook een paar. Famous Grouse is goede whisky en vat 69 is al luxe. Glenfiddich 12 is een toppertje, maar daar kopen ze dan een half flesje van omdat het zo duur is.

Hoe vind je die mensen..... geen idee, kijk eens rond bij je ooms en tantes op de verjaardagen denk ik zo.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 16 Mar 2015, 23:21

Rare enquête, waar ik geen waarde aan zou hechten als onderzoeker zijnde...
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”