Wat ik me nu afvraag... Heb je zo'n collectie nu extra verzekerd? Zo nee: wat gebeurt er dan bij een brand die je hele woning in de as legt?
Al eerder konden we lezen we over de waterschade van marco-v dat Hans aangaf dat je je verzameling kan verzekeren met een kostbaarheden-verzameling-verzekering, net zoals met sieraden. Doen / hebben jullie dat?
Al eerder stelde ik deze vraag, maar toen zonder antwoord (en ook off-topic):
JayDie schreef:En... wat nu als je een flinke, kostbare verzameling hebt en het wordt gestolen, je krijgt brand, aardbeving, etc... Zonde toch! Of hebben jullie verzamelaars het verzekerd...
Denken jullie verzamelaars, dat jullie nabestaanden weten wat je collectie waard is, of dat zij de flessen 'leegschudden' (die zijn al zo oud, dat zal wel niet meer smaken), weggeven, of goedkoop wegdoen?
Op deze laatste vraag hebben we van Johan al een antwoord:
johan brugge schreef:Ik heb bij elke gesloten, exclusieve fles een briefje gestoken met de aankoopprijs en het jaar van aankoop. Als er iets zou gebeuren met mij moet mijn vrouw nog tien jaar wachten en dan alle flessen verkopen. Dan heeft ze er ook nog iets aan.
En... wanneer sluit je zo'n verzekering af; waar ligt het omslagpunt? Bij welke hoeveelheden valt het in die kostbaarheidsverezkering (want ik neem aan dat tot een bedrag 'standaard' verzekerd is?)

hahaha 

Iets met een kalf en een put... ) Thanks voor de trigger, Nick!