Jock schreef:Als je het woord "sherry" in gezelschap zegt, denkt iedereen aan een oude tante op zondagmiddag.
haha! Dat was ook waar ik al eerste aan zou denkenJock schreef:Als je het woord "sherry" in gezelschap zegt, denkt iedereen aan een oude tante op zondagmiddag.
haha! Dat was ook waar ik al eerste aan zou denken
JayDie schreef:Uit het topic Rijpen en finishings, welke zijn er ?Jock schreef:Als je het woord "sherry" in gezelschap zegt, denkt iedereen aan een oude tante op zondagmiddag.
haha! Dat was ook waar ik al eerste aan zou denken
Jock schreef:Sherry: Jonge mensen kunnen het niet waarderen vanwege de image.
Haha! Ik had het er in Leiden met Piet over: Sherry. In veel whisky komt de geur en smaak van sherry naar voren, maar hoe herken je dat als je zelf nog nooit sherry hebt gehad...
Ik vroeg toen aan Piet welke sherry hij me zou aanraden. Ik weet van een bezoek bij Jock dat ik niet van droog houd (dat was droge wijn, Jock, die je me liet proeven nav "Wat is droog"?). Uiteindelijk ben ik op basis van beschrijvingen bij een bepaalde sherry uitgekomen:Cream Sherry: meestal een mengsel van Oloroso en Pedro Ximénez. Smaakt naar noten en rozijnen met een fluweelzoete smaak. Heeft een zeer bruine kleur met 15,5%-20% alcohol. Goed te combineren bij nagerechten met chocola
Jock schreef:We worden zo vaak beïnvloed door image. Ook single malt whisky had 25 jaar geleden een vreselijke image onder jonge mensen onder de 35. Als ik toen erover begon zei men dat ik nipte aan een oudemans drankje. Nu is SMSW de image van een oude man in pantoffels voor de kachel met pijp ontgroeid.

JayDie schreef:Jock, de sherries die je toont in je nieuwste blog; wat kosten deze nu zo? Ik heb een tijdje terug (zoals hieronder te lezen) een fles Sherry van Osborne gekocht. Deze kom je (zelfs in de supermarkt) tegen voor ca. 3.50 - 5 euro. Wat vind jij van dit merk / deze sherries? Zijn die volgens jou te vergelijken met een Johnnie Walker Red Label, maw: een sherry waarmee je begint, maar later als "niet drinkbaar" beschouwt?
Jock schreef:De grote merken sherry Osborne en Sandyman Cream sherry is inderdaad prima te drinken door de zoetheid, maar niet echt complex
Jock schreef:Het is met Port net zo.
JayDie schreef:Die prijzen vind ik wel meevallen. Klopt dat duurkoop niet altijd goedkoop is. Geldt voor alles.
JayDie schreef:In de supermarkt zie ik ook verschillende port's. Wat adviseer je voor een niet-kenner? Op wikipedia is wat info te vinden, in de winkel zag ik het al en ik hoorde jou er ook over: Tawny. Ken d'r niks van. In het achterhoofd houdend dat ik wijn niet echt lekker vindt (laatste nog witte geprobeerd en rose).
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten