Vivabox als presentje ?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
merty
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Vivabox als presentje ?

Ongelezen berichtdoor merty » 12 Dec 2009, 18:52

hallo,
ik wil voor m'n pa z'n nieuwjaar een vivabox kopen, deze kost 41€ en bevat 4 flesjes van 5cl ; the macallan10, the balvenie 12, glenfiddich 12 en laphroaig 10 + boekje en bon voor een van deze 4 flessen(70cl)...hij drinkt graag een glaasje whisky en voornamelijk oban 14,..is het een goede keuze dit te kopen of kies ik beter voor een flesje oban??zekere voor het onzekere?, m'n pa noch ikzelf zijn kenners maar we lusten het wel :goedgedaan

http://www.vivabox.be/product.asp?CatID=1&ID=111
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Vivabox als presentje ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Dec 2009, 01:55

Hallo merty, welkom.
Er is toevallig een discussie gaande over deze zelfde Vivabox in viewtopic.php?f=17&t=358
Wellicht kun je daar nog wat opdoen.

Zeker als iemand het lekker vindt (Oban) maar nog niet veel verschillende malts kent is zo'n box naar mijn mening een leek presentje. Lijkt mij althans.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Dec 2009, 10:09

merty schreef:hallo,
...hij drinkt graag een glaasje whisky en voornamelijk oban 14......
m'n pa noch ikzelf zijn kenners maar we lusten het wel goedgedaan

Ik zie dit nu pas goed. Bij de laatste regel neem ik aan dat het moet zijn .... ikzelf zijn geen kenners..

Ik nam dat aan. Dat je pa inderdaad geen kenner is maar op een of andere manier toch op Oban is uitgekomen.
Als dat zo is, is zo'n setje leuk.
Als hij al meer malts kent maar maar bewust gekozen heeft voor Oban is het een ander verhaal.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Dec 2009, 10:13

Merty schreef:m'n pa noch ikzelf zijn kenners

Volgens mij zou dit zo wel kloppen door het woordje "noch". Maw: we zijn beide geen kenners. Als je zegt "m'n pa noch ikzelf zijn geen kenners" is dat een dubbele ontkenning...? :Scratch

Whatever, het hangt er nu even vanaf wat Merty bedoeld (welkom trouwens, Merty!), want als je niet bekend bent is een setje waarbij je whiskies naast elkaar kan proeven natuurlijk leuk; als je al wat verder bent heb je de meeste setjes wel al gehad...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

merty
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor merty » 14 Dec 2009, 17:04

hallo,
...we zijn dus beide geen kenners..in een restaurant waar we regelmatig langsgaan heeft hij voor de eerste keer oban geproefd en zodoende..verder drinkt hij af en toe black label.Dus zal het wel een goede keus zijn zo'n box te kopen vermoed ik. :) zelf ben ik nog niet verder dan af en toe een glaasje glenfiddich 12, vind ik wel lekker,ben zinnens om me een fles talisker 10 aan te schaffen, kwestie van eens wat te proberen..tenzij jullie me iets beters kunnen aanpraten :)
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”