Persoonlijke databank distilleerderij

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Valon
Senior
Senior

Persoonlijke databank distilleerderij

Ongelezen berichtdoor Valon » 27 Mar 2012, 12:39

Ik wil graag een persoonlijke databank maken met zoveel mogelijk informatie over elke distilleerderij.

Hierbij wil ik:
1. de geschiedenis van de distilleerderij bij elkaar sprokkelen;
2. alle uitmonsteringen inclusief smaaknotities verzamelen;
3. info verzamelen over bepalende werknemers (met name de master
distiller & de brand amabassador);
4. een periodiek schema van groei vastleggen;
5. de huidige verkoopprijzen verzamelen;
6. zoveel mogelijk beeldmateriaal verzamelen.

Maar dan moet je natuurlijk ergens beginnen...

Er is dan ook zoveel informatie. Helaas ook veel overbodige, verzonnen of slechte informatie. Daarom zou ik graag een aantal tips ontvangen die mij op weg kunnen helpen als basis voor het maken van een uitgebreid dossier. Het doel is om efficiënt te kunnen werken. Er is namelijk ook een leven naast de whisky (ja echt...). Ik sta er ook voor open om samen te werken. Het wordt namelijk geen geheim document of één of ander commercieel boekje. :lol:

Kortom, alle tips zijn hartstikke welkom.

Vragen natuurlijk ook!
0 x

whatnol
Actief lid
Actief lid

Re: Persoonlijke databank distilleerderij

Ongelezen berichtdoor whatnol » 27 Mar 2012, 16:11

Voor alle harde feiten over de distilleries kun je het beste the scottish whisky distilleries van Misako Udo nemen.

Mvgr Nol Willems
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Persoonlijke databank distilleerderij

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Mar 2012, 16:21

Valon schreef:... Het doel is om efficiënt te kunnen werken. Er is namelijk ook een leven naast de whisky (ja echt...). Ik sta er ook voor open om samen te werken.

Ik denk dat je het onderschat. Zeker hetgeen wat je als doel stelt in 6-punten is een schier onbegonnen (onbezonnen?) taak.

Valon schreef:Er is dan ook zoveel informatie. Helaas ook veel overbodige, verzonnen of slechte informatie. Daarom zou ik graag een aantal tips ontvangen die mij op weg kunnen helpen als basis voor het maken van een uitgebreid dossier.

Maar er is ook heel veel nuttige en goede informatie. Los van de onzin websites zijn er sites waar al jaren werk in zit en die heel veel goede en up-to-date informatie bevatten. Wel meestal in het Engels.

Volledig kun je nooit worden. Als je alleen al naar Arbeg (Project) kijkt. En dat is maar één distilleerderij van vele honderden.... En ook die site is niet uitputtend.

Ik zou b.v. eerst eens kijken op MatlMadness Distillery Data en op http://www.whisky-distilleries.info/ ... (en dit zijn maar twee van de betere, maar er zijn er meer hoor) als je dan nog denkt dat je behoefte hebt zoiets zelf te doen, dan wens ik je veel sterkte toe in die onderneming.

...en inderdaad zoals Nol ook al aangaf zijn er hele goede en vrij complete boeken.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”