The morning after, kater en zo

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
bates
Actief lid
Actief lid

The morning after, kater en zo

Ongelezen berichtdoor bates » 31 Dec 2011, 13:32

Hoy,

Dit is een topic over hoe je je voelt na een leuk avondje doorzakken :D , iedereen kent het wel. Een leuke atmosfeer en een drankje teveel en de ochtend nadien sta je aardig op.

Wat ik de laatste jaren gemerkt is dat als ik wat teveel op heb, veelal bier of een beetje wijn. Dat ipv een kater, mijn onderrug en/of knieën enorm veel pijn hebben. Op een slechte dag verschuift die pijn dan naar de onderrug of knieën en is het echt wel afzien. Hoofdpijn of dergelijke heb ik dan wel geen last van.

Wat zijn zo de typische verschijnselen bij jullie?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: The morning after, kater en zo

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Dec 2011, 14:05

Als je zoekt op "kater" is er al heel wat geschreven. Maar inderdaad goed om het even duidelijk te plaatsen.
Deze verschijnselen ken ik niet en heb ik ook niet eerder gezien. Zijn natuurlijk wel onderdeel van een "algehele malaise" die vaak bij een (flinke) kater hoort.
Al heel lang geleden dat ik er last van had.... met de jaren en zo :gnif

Hier wat gerelateerde zaken om het bij elkaar te hebben:

Whisky hangover 'worse than vodka', study suggests
Pater Moeskroen - Whisky is de duivel (maar wel lekker)
Whisky (levenswater) als medicijn?

Uit Re: Wie is McRay
McRay schreef:O ja, en wat "Sé leigheas na Póite ól arís" betekend; Een middel tegen een kater is om opnieuw te drinken.
Ooit eens ergens gelezen in Ierland en ik vond het wel een mooie.

Ja, inderdaad... Google ( http://www.google.nl/search?q=Se+leighe ... te+ol+aris ) is your best friend. :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 31 Dec 2011, 14:16

Mijn onderrug is vaak ook helemaal naar de verdoemenis. Ben nogal lang, dus dan moet ik altijd bukken om met mensen te praten. Daarnaast sta je een lange tijd en droogt de drank 's nachts je spieren uit.

Hoofdpijn heb ik ook nooit last van. 's Ochtends een halve liter listerine naar binnen werken om je mond te reinigen, een bord brinta - met mes en vork eten! en lekker douchen om de frisheid ook weer naar boven te halen.

Laatste tijd heb ik mezelf aangeleerd wat vaker te zitten tijdens feestjes of gewoon naar een kroeg te gaan waar ze een goede bar hebben. Leunen, bier bij de hand en weinig mensen waar je tegen hoeft te spreken...

Met name dat laatste is een bijzonder groot voordeel. :lol:
0 x

bates
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bates » 31 Dec 2011, 14:29

Aha, een mede lotgenoot. Ik leun ook tegen de 2 meter aan.
En heb de slechte gewoonte om op ene barkruk te zitten met geen steun voor de rug.
Misschien is dat de oorzaak
0 x

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 01 Jan 2012, 13:19

Hmmm kater nog nooit gehad, ook nog nooit dronken geweest.
Ik ben iets te veel contol freak om dat te laten gebeuren.
En bij het whisky drinken (zeker bij proeverijen) altijd zorgen dat er ook voldoende water naar binnen gaat.
Dan valt het de volgende ochtend altijd wel weer mee. :goedgedaan

Greetz,
Jacqueline
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”