ManCave

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Nikola
Senior
Senior

ManCave

Ongelezen berichtdoor Nikola » 26 Mar 2021, 09:55

Hoe ziet je ManCave eruit?
Heb je tips voor ManCave must have?
1 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: ManCave

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 26 Mar 2021, 11:00

Zelf nog geen eigenaar van een mancave, helaas laat de huidige woningmarkt uberhaupt nog geen eigen huis toe.. Achja.

Wat is een must have? Naast een goed gevulde bar (met bij voorkeur een toog) en een whiskymuur natuurlijk één of meerdere vormen van entertainment. Hiermee denk ik aan een pooltafel, een dartboard, meerdere tv-schermen en spelcomputer(s).

De algehele aankleding bepaalt ook gelijk de sfeer dus zou ik ook investeren in de juiste lampen en meubels. Vrienden van mij hebben ook een drumstel en meerdere gitaren, dat zou ook wel een gaaf idee zijn.

Misschien ooit in de toekomst.
2 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 26 Mar 2021, 12:59

Mijn mancave is primair een bibilotheek (mét trapje... een must-have) van 6 grote volle boekenkasten, incl. zelfgemaakte whisky-hoek. Verder een zelfgemaakte whisky-schatkist waar alle open flessen in staan. Een groot bureau, brute stereo-installatie met 9 boxen, grote flatscreen-TV met game console, media centre, DVD.

Verder Art Deco-verlichting en -accessoires.
2 x
Afbeelding

freddievtb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 28 Mar 2021, 22:48

Ik heb geen mancave, maar wel een soort van walk-in closet vol met een grote verzameling platen en andere merchandize van Queen.
In een hoek van de woonkamer hebben wij een thuisbar vol whisky en vodka. Kastjes met glazen aan de muur, diverse reclameborden, led-verlichting en boven de bar heb ik van een duig/stave van een Glenfarclas vat een mooie led-lamp gemaakt. Alle verlichting te bedienen via mijn Alexa speaker, kleur en intensiteit etc. aanpasbaar :)
2 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”