Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Aug 2020, 00:44

In vele kroegen aan de bar wordt de algehele problematiek van alles en iedereen meestal vrij en eenvoudig geanalyseerd en opgelost.

Nu heb ik een mooi plan, maar geen idee of het technisch haalbaar is.

Kunnen we als individu een aantal leden bijvoorbeeld (geheel onwillekeurig gekozen): Jonasti, Toversleutel, Stormbringer, Christine, uitzetten?
Dus dat je bij een reactie één van die leden ziet staan: Hier stond een opmerking van {NAAM} klik hier om deze te laten zien.

En dat jij als lid bepaald wie die leden zijn.
1 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 13 Aug 2020, 06:54

defeatless schreef:In vele kroegen aan de bar wordt de algehele problematiek van alles en iedereen meestal vrij en eenvoudig geanalyseerd en opgelost.

Kunnen we als individu een aantal leden bijvoorbeeld (geheel onwillekeurig gekozen): Jonasti, Toversleutel, Stormbringer, Christine, uitzetten?
Dus dat je bij een reactie één van die leden ziet staan: Hier stond een opmerking van {NAAM} klik hier om deze te laten zien.

Dat kan al. Je klikt op de naam van de desbetreffende persoon, klik op vijand toevoegen, bevestig dit. En vanaf nu krijg je in een topic de melding dat die persoon heeft gereageerd, maar je ziet het bericht niet meer. Je kan dan wel klikken op lees de reactie of iets dergelijks...
Het moeilijke hiervan is dat je vaak toch geneigd gaat zijn om het te lezen ;)
3 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Aug 2020, 07:43

MisterMonkeyDonkey schreef:
defeatless schreef:In vele kroegen aan de bar wordt de algehele problematiek van alles en iedereen meestal vrij en eenvoudig geanalyseerd en opgelost.

Dat kan al. Je klikt op de naam van de desbetreffende persoon, klik op vijand toevoegen, bevestig dit. En vanaf nu krijg je in een topic de melding dat die persoon heeft gereageerd, maar je ziet het bericht niet meer. Je kan dan wel klikken op lees de reactie of iets dergelijks...
Het moeilijke hiervan is dat je vaak toch geneigd gaat zijn om het te lezen ;)

Goede tip Kurt, en inderdaad een die recent al aan meerdere mensen is geadviseerd.
Dus Alex, doe ermee wat je wilt :-)
1 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Aug 2020, 11:32

Ik maak hier gebruik van inderdaad. Enige nadeel is dat je de originele post van de trol dus niet ziet, maar alle reacties daarop van de normale leden wel en daarmee ook het geciteerde stukje van de trol.

Oplossing daarvoor is het massaal negeren en/of niet quoten van de trol.
3 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 13 Aug 2020, 12:48

Negeren werkt het beste..
2 x
We need a "46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour... That's real life!"
Breedút Genietsje

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Aug 2020, 13:43

Even stijlloos gecopy/paste uit een vriendengroep app. Compleet ter info. Wie de schoen past trekke hem aan.

Nou weet ik het e.e.a. van psychologie dus hier gaat mijn hypothese:
Ik zet in op een persoon met een enorme sociale stoornis in het ASS (DSM IV), waarbij ik ernstig neig naar Asperger. Het totale gebrek aan respect, nul inlevingsvermogen, gebrek aan het geven van de juiste waarden aan woorden, ongepast gedrag en het gebrek aan aanpassingsvermogen. Daar uit voortvloeiend komt een sociaal communicatieprobleem die zelfreflectie en zelfbewustzijn in de weg staan. Het simpelweg niet doorhebben hoe je overkomt, letterlijk een andere taal spreken, laat staan doorhebben wat woorden bij anderen oproepen. Er letterlijk het kwaad niet van inzien. Andersom gedraaid heeft de persoon wel een enorme emotionele verbintenis met ‘wat is normaal’, en zoomt de persoon enorm in op elke aanval die de persoon ervaart’. Wat insinueert dat dit nou precies een onderwerp is waar deze persoon een heel leven al mee worstelt. ’Ik hoor er niet bij, val buiten de boot en weet niet hoe ik me moet gedragen, waarom vinden mensen mij niet leuk, ik begrijp het echt niet’

Tegelijkertijd heeft de persoon een gigantische theoretische intelligentie, een zeer goed ontwikkelde woordenschat, lees je tussen de regels door een vrij intelligent niveau van zinsbouw en een zeer hoge interesse op het specifieke gebied van alcoholhoudende dranken.

Daarnaast meent de persoon echt op elke post te moeten reageren wat laat zien dat er nul komma nul gevoel is voor grenzen zijn en niet kan doseren.

In real life waarschijnlijk totaal anders: schuw en terughoudend. Mensen met Asperger zijn héél goed in theoretisch en koud praten (lees digitaal en indirect). En zodra het echt wordt slaat de paniek toe, sluiten ze zich af en weten ze echt niet wat ze moeten met vluchtgedrag als gevolg.
8 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 13 Aug 2020, 17:02

defeatless schreef:Even stijlloos gecopy/paste uit een vriendengroep app. Compleet ter info. Wie de schoen past trekke hem aan.

...

Hoewel enorm interessant, en ik volg de gesprekken / discussies hier op het forum ook vol verbazing, is er geen regel onder psychologen en psychiaters om nooit maar dan ook nooit een diagnose (in dit geval hypothese) te stellen zonder iemand in het echt gesproken te hebben?

Om zeg maar te insinueren dat mensen lijden aan bepaalde aandoeningen gebaseerd op wat een vriendengroep vindt gebaseerd op wat ze van een ander horen over weer een ander, vind ik namelijk ook niet helemaal netjes.

Ik bedoel, er zijn zat andere verklaringen. Trollen zijn ook gewoon een ding bijvoorbeeld.
(overigens belangrijk hierbij te vermelden dat ik het absoluut niet opneem voor bepaalde individuen hier op het forum. Die hebben het m.i. zelf enorm verpest).
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Aug 2020, 17:42

Daan schreef:
defeatless schreef:Even stijlloos gecopy/paste uit een vriendengroep app. Compleet ter info. Wie de schoen past trekke hem aan.

...

... is er geen regel onder psychologen en psychiaters om nooit maar dan ook nooit een diagnose (in dit geval hypothese) te stellen zonder iemand in het echt gesproken te hebben?

Er wordt niet gezegd dat de geciteerde persoon een psycholoog of psychiater is. Dat wil niet zeggen dat de persoon er geen kennis van heeft natuurlijk.

Ik bedoel, de persoon waarover we het overduidelijk hebben is ook geen slijter, verkoper of afnemer van samples, man, distilleerder, bottelaar, mod, wijnboer, liquorist, vinoloog, psycholoog, etc, maar denkt op die kennisgebieden ook alle wijsheid in pacht te hebben en die als enige waarheid te moeten overbrengen.

Daarnaast vind ik het zelf een heel plausibele verklaring als ik zo de posts van het lijdend voorwerp en de laatste toevoeging van Bram zo lees.

En dan vind ik het een beetje zielig worden. Dan denk ik dat een persoon tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Wellicht ligt daar een rol voor de Mods. Om er voor te zorgen dat deze stressvolle situatie ophoudt voor deze persoon.

Ik trek mijn poot in ieder geval terug. Heb de user geblokkeerd, zodat ik er niets meer van zie. Ik zou het waarderen als iedereen in ieder geval de berichten niet meer quote van betreffende persoon, zodat ik die ook niet indirect zie. Maar ik besef dat dat misschien te veel gevraagd is.

Hou in gedachten bovenstaande gemoedstoestand best wel eens van toepassing kan zijn bij betreffende persoon. Moet er niet aan denken dat de stress een punt bereikt waarop er gevolgen zijn die we nu niet kunnen overzien.
3 x

Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Aug 2020, 20:36

Aan de andere kant is er ook de mogelijkheid om te leren omgaan met mensen met een bepaalde eigenaardigheid.
Dat is net zo goed een sociale vaardigheid die de communicatie en sfeer verbeterd. Aan iedereen zit immers wel een vlekje.

Overigens wil dat niet zeggen dat je alles over je kant moet laten gaan, maar wat vaker je schouders ophalen en het daar bij laten is ook een mogelijkheid.
6 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Aug 2020, 21:49

Ik denk dat veel dat al hebben gedaan.
Ik denk ook dat er in het begin ook heel redelijk is gereageerd door de meeste, maar dat daar een onredelijke reactie op terug kwam.

De een houdt dat langer vol dan de ander. De een hapt meteen, de ander heeft na 10x wel gehad, nummer drie probeert het na 20x nog eens op een vriendelijke toon.

Er zijn er ook die zo'n dikke huid hebben dat ze niet reageren.
Maar wanneer het niet veranderd, wordt de kans groter dat er iemand is die er wel klaar mee is en met gelijke munt terug betaald waardoor 'het helemaal uit de hand escaleert'

Ik ga hier geen heilig boontje spelen. Mijn reactie, die ik spiegelde aan de manier van reageren, was niet sjiek, maar dat zei ik er meteen bij. Ik chargeerde om een punt te maken.
Had ik nog een paar keer tot 10 geteld, dan had ik op geen van de posts gereageerd en de user meteen geblokt.
Had ik de ervaring van Bram en het stukje van Alex eerder gelezen, dan had ik eerder medelijden getoond.
4 x

Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 13 Aug 2020, 23:38

Ik wist niet dat je iemand kan blokkeren. Hoe werkt dat?
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 13 Aug 2020, 23:48

Cor - Vinabc schreef:Ik wist niet dat je iemand kan blokkeren. Hoe werkt dat?

Klikken op je gebruikersnaam rechtsboven, kies gebruikerspaneel, druk op de 3platte streepjes naast forumvoorkeuren. Selecteer vrienden en vijanden. De namen in de lijst van ‘vijanden’ kan je zelf toevoegen...

Je kan ook gewoon op de naam klikken van de persoon die je wil bannen in een post die is geplaatst. Daar heb je ook kans om de persoon te bannen door op vijand te klikken
2 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 14 Aug 2020, 09:03

Ik val toevallig in de laatste pagina van dit draadje, maar iets zegt me dat het huidige onderwerp niet overeenkomst met de titel van het onderwerp :sst
4 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 14 Aug 2020, 11:50

Wouter1981 schreef:Er zijn er ook die zo'n dikke huid hebben dat ze niet reageren.
...
Had ik nog een paar keer tot 10 geteld, dan had ik op geen van de posts gereageerd en de user meteen geblokt.

Zo sta ik erin, geen idee of dat met een dikke huid te maken heeft. Het is eerder dat het overgrote deel van wat door wie dan ook in dit soort discussies wordt getypt totaal verspilde energie is. Ik lees dan gewoon mee, (glim)lach of schud eventueel m'n hoofd en ga over tot de orde van de dag.

Blokkeren? Meh, ik ben daar niet zo van, negeren is (voor mij althans) net zo makkelijk.
2 x

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 14 Aug 2020, 12:10

Jeetje wat herkenbaar voor sommige mensen uit mijn voetbalteam zeg! En toch ook wel herkenbaar voor veel mensen waarvan je denkt moet dat nu echt zo.

Prima bar praat!

Trouwens cor wat ben ik aan het genieten van de twee NSS. Heerlijk!
2 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”