Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 08 Mei 2019, 22:52

Totaal niet.
1 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 08 Mei 2019, 22:57

MisterMonkeyDonkey schreef:Ademhaling en hartslag nog onder controle? ;)

Ik denk dat er nu bij de Nederlanders geen hartslag meer te voelen is. :HitHead wat een gek einde
0 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Mei 2019, 22:58

Net Duitsers.
0 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 08 Mei 2019, 23:02

Pfff... Zo ontzettend jammer, ik leef met jullie mee. Wat een drama!
Heel Europa heeft genoten van dit jeugdige Ajax. Uiteindelijk gaan jullie nog jaren nagenieten van deze hele CL campagne, maar de pijn v/d wat als zal altijd blijven.

Wat een talent heeft NL trouwens momenteel, 1 vd grote favorieten voor het EK 2020 vind k!
1 x

Fat Bastard!
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Mei 2019, 23:26

Man, ik ben zeker 8 keer dood gegaan.
Hoop dat trots snel zal de teleurstelling zal overheersen. De knop moet om want er komen nog twee belangrijke wedstrijden aan.

CL voetbal was vaak saai maar wat een wedstrijden heb ik deze week gezien, wat een spektakel.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Mei 2019, 00:02

Ik zit hier verschrikkelijk te balen. En kan dus voorlopig nog niet slapen.
Wat heeft Ajax een ongelofelijk mooi Champions Leaugue avontuur beleefd en ons getrakteerd op oogstrelend voetbal. Pijnlijk dat het dan in de allerlaatste secondes van een absurd lange blessuretijd toch eindigt met verlies in de halve finale.
Maar twee voorrondes en play-offs overleven, poulefase ongeslagen doorkomen, Real Madrid en vervolgens Juventus uitschakelen....wie had dit durven voorspellen?

Trots MOET overheersen, hoe dicht ze ook bij de finale zijn gekomen.
Eerlijk is eerlijk, ze hebben in de twee wedstrijden tegen Tottenham niet het niveau gehaald wat ze in de 1/8 en ¼ finales speelden.

Knop om, mouwen opstropen, in de handpalmen tuffen en nog twee wedstrijden alles geven om het seizoen te belonen met een dikverdiend kampioenschap!
3 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Mei 2019, 00:51

Tsja, ik zit een paar tijdzones verderop, ik kan niet eens zeggen dat ik teleurgesteld ben, ik had er, in tegenstelling tot Real en Juve al helemaal geen lekker gevoel over. Als je uit de kans op 0-3 laat liggen, tsja... Mijn pa en broertje zaten in de Arena op m’n vaste plekken, ik had ze een leukere afloop gegund.
Maar overal; TROTS op m’n ploegie, wat hebben die mannen voetbal op de kaart gezet!!! Flair, durf en bij vlagen pure klasse, bij vlagen de besten van Europa voetbal masterclass gegeven.
90 minuten lang, voor onze club uit Amsterdam, dendert t van de tribune, niemand die ons kan verslaan, owww ow eh oww!
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Mei 2019, 00:55

Dre schreef:
Oogadal schreef:
Dre schreef:Nu morgen nóg ff een wondertje en dan op 1 juni een fijne Engelse finale in Madrid in het vooruitzicht... :zwijg

Huh???? PSV ‘supporter’? Liefhebber van achteruit ren voetbal en dan op de counter? Dat ga je toch niet menen Dre? Die huilebalken uit Eindhoven die moord en brand gillen om een verplaatst wedstrijdje, maar wel hopen dat ze van de prestaties van Ajax kunnen profiteren als er een mirakel gebeurt en ze God moge het verhoeden, landskampioen worden? Moet ik dan echt je HWF jubileum fles per accidente door m’n handen laten glippen...? :boos

Tenzij je een 'successupporter' bent (waar ik maar even niet vanuit ga) weet je zelf ook wel dat de manier van voetballen en/of resultaten niet de belangrijkste drijfveren zijn om 'voor een club te zijn' of juist niet. Van kleins af aan nou eenmaal altijd al een grote sympathie gehad voor PSV inderdaad, en een gezonde afkeer van vooral Ajax. Kan daar verder ook niet zoveel aan doen, en kan dat ook niet zomaar even uitschakelen, ongeacht of goede resultaten van Ajax eigenlijk ook gunstiger voor PSV zouden zijn of wat dan ook :lol: .
Overigens heb ik het zelf prima droog kunnen houden bij het verplaatsen van de wedstrijden hoor. Ik vind het zelfs een goede zaak, eindelijk eens mensen in Zeist die aan het club- in plaats van eigen belang denken. In het verleden kon dat helaas nog niet (bv toen PSV in een ondertussen al behoorlijk ver verleden nog eens de halve finale CL haalde), nu gelukkig wel, alleen maar toe te juichen.
En wat betreft die HWF fles: Zou je de afhandeling en distributie van mijn fles dan graag aan Cor over kunnen/willen laten? ;)

Ik laat t aan Cor over...

Maar, genetisch doorgegeven, dan houdt t op. Dan weet je niet beter...
Ik heb dezelfde gezonde afkeer van PSV; van mij mag echt iedereen kampioen worden behalve PSV en Roda (die spelen ook van dat afbraak voetbal)
Ik juich ook als PSV in de CL speelt en een goal tegen krijgt. Al spelen ze tegen Duitsers. :gnif
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Mei 2019, 08:11

Oogadal schreef:Maar, genetisch doorgegeven, dan houdt t op.

Dát heb ik niet beweerd, het fanatisme betreffende voetbal (vooral vroeger overigens) is bij de rest van de familie niet zo sterk aanwezig hoor.
Oogadal schreef:Ik heb dezelfde gezonde afkeer van PSV; van mij mag echt iedereen kampioen worden behalve PSV en Roda (die spelen ook van dat afbraak voetbal)
Ik juich ook als PSV in de CL speelt en een goal tegen krijgt. Al spelen ze tegen Duitsers. :gnif

Zie, we zitten wat dat betreft dus eigenlijk best wel hetzelfde in elkaar, alleen de waarden van de variabelen zijn anders ;) .
Maar Róda?!?! :P
0 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Mei 2019, 11:46

1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Mei 2019, 23:31

MisterMonkeyDonkey schreef:Wat een kenner :D https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a3b4546e/

Tsja, als je je nek uitsteekt kan dat gebeuren. Overigens snijdt het commentaar van Valentijn wel degelijk hout want Moura scoort belachelijk weinig voor een aanvaller bij een dergelijk goede ploeg; 12 goals is erg, erg mager. Zeker in vergelijking tot Kane met 24 goals en Son met 20 goals.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Mei 2019, 23:37

Oogadal schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Wat een kenner :D https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a3b4546e/

Tsja, als je je nek uitsteekt kan dat gebeuren. Overigens snijdt het commentaar van Valentijn wel degelijk hout want Moura scoort belachelijk weinig voor een aanvaller bij een dergelijk goede ploeg; 12 goals is erg, erg mager. Zeker in vergelijking tot Kane met 24 goals en Son met 20 goals.

Bwa niet eens zo slecht voor iemand die in principe geen basisspeler is. En dat soort uitspraken kunnen natuurlijk altijd gruwelijk mislopen... Maar als je ook nog eens Belgie belachelijk maakt op het WK. En je ticket voor Real-Ajax weggeeft omdat je er niet in geloofd + Ajax geen kans geeft tegen Juve :). Dan moet je toch stilaan de eer aan jezelf houden vind k ;).
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Mei 2019, 00:22

Tsja, Valentijn moet vooral kritische vragen blijven stellen en analyses aan een ander overlaten....
Overigens; België had zichzelf al bijna belachelijk gemaakt op het WK met een (kennelijk PSV geschoolde coach) die toch vooral banger was om een goal tegen te krijgen als er zelf wat te maken he?! Want net als dat PSV met een prima selectie het hele jaar al laf reactie voetbal speelt deed België de 1e wedstrijden op het WK precies hetzelfde. Alsof ze zelf niet in de gaten hadden dat ze konden voetballen. Gelukkig hadden ze dat net op tijd in de gaten, en dan dwing je ook de mazzel af dat je niet tegen Brazilië na een kwartier tegen een 0-3 achterstand aankijkt kennelijk. Maar dat is iedereen alweer vergeten schijnt? :Scratch
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 10 Mei 2019, 00:40

Oogadal schreef:Tsja, Valentijn moet vooral kritische vragen blijven stellen en analyses aan een ander overlaten....
Overigens; België had zichzelf al bijna belachelijk gemaakt op het WK met een (kennelijk PSV geschoolde coach) die toch vooral banger was om een goal tegen te krijgen als er zelf wat te maken he?! Want net als dat PSV met een prima selectie het hele jaar al laf reactie voetbal speelt deed België de 1e wedstrijden op het WK precies hetzelfde. Alsof ze zelf niet in de gaten hadden dat ze konden voetballen. Gelukkig hadden ze dat net op tijd in de gaten, en dan dwing je ook de mazzel af dat je niet tegen Brazilië na een kwartier tegen een 0-3 achterstand aankijkt kennelijk. Maar dat is iedereen alweer vergeten schijnt? :Scratch

Over PSV kan ik niets vertellen, zo interessant is jullie competitie niet. Maar het WK heb ik door een andere bril gezien. 1-0 achter had zeker gekund tegen Brazilië. En opt eind hadden ze zeker nog gelijk kunnen komen. Verder dacht ik dat België vooral als te naïef, en verdedigend te slap/traag werd gezien. Zeker niet als defensieve ploeg. Getuige de 5-2 tegen godbetert Tunesië...

Al lagen onze kwaliteiten vooral op de counter. Met de goal van Chadli tegen Japan, en de Bruyne tegen Brazilië als uitschieters. Vooral de loopacties van Lukaku vond ik daarin geniaal... Al kwam ie verder te kort tegen de toplanden.

Maar bon, dat België je even fel geliefd is als PSV is nu wel duidelijk :P.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Mei 2019, 17:23

Nee, dan lees je toch verkeerd..; ik vind België een top ploeg hebben, ik zag ze alleen het WK veel te angstig starten, alsof ze zelf niet overtuigd waren. Als ze pech gehad hadden waren ze zelf hun gevaarlijkste tegenstander geweest. En wat betreft beetje mazzel: heeft iedere ploeg op een moment wel natuurlijk. Kijk naar Nederland op WK 2014. Dat gierde van geluk en een paar briljante acties aan elkaar. Alleen die 1e pot tegen Spanje is cruciaal, dan ben je gelijk een ronde verder.
Loting is sowieso op eindrondes echt cruciaal, kijk maar hoe de Duitsers afgelopen WK mede door de loting zichzelf de das omdoen. Maakt nogal uit of je begint tegen de gedoodverfde laatste (Z-Korea dus) of dat je er in de laatste pot een do or die wedstrijd tegen moet spelen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”