Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Nov 2018, 13:25

Dre schreef:Whoop, de F1 Grand Prix terug naar Zandvoort is weer een stap dichterbij gekomen... Hopelijk gaat 'de polletiek' niet dwars liggen.
Leuke ontwikkelingen! :bigsmile

Assen heeft de handdoek ook nog niet gegooid...
0 x

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 02 Nov 2018, 13:38

Hulde aan de bezorgers van Postnl.
Mijn pakketje is heel aangekomen! :hoera

Breedút_Genietsje schreef:Fingers crossed...
Dit pakketje is onderweg naar mij, hopen dat dit goed aankomt :shock:
2 x
Breedút Genietsje

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 02 Nov 2018, 15:46

edwinedje schreef:Even naar aanleiding van de Vlog Discussie...

Met een hoofd meer geschikt voor de radio,
En een stem beter geschikt voor het geschreven woord,
En een geschreven woord dat een redacteur nodig heeft.

Is er iemand die goede ervaringen heeft met een licht gewicht (freeware) video edit proggie?

Heb sinds de zomer een go-pro-clone-o-matic op de brommert en zou graag de fillempies [MOV' jes] een kleine bewerking meegeven.
- Comprimeren, geluid eraf, titeltje ervoor, muziekje eronder.... save as.. en bob's your uncle.

Geen heavy dingen dus, maar om het iets op te leuken...

Thanks.

Je zou https://kdenlive.org/ kunnen proberen. Is voor windows/linux/mac os.
0 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 03 Nov 2018, 10:45

Rien68 schreef:
Dre schreef:Whoop, de F1 Grand Prix terug naar Zandvoort is weer een stap dichterbij gekomen... Hopelijk gaat 'de polletiek' niet dwars liggen.
Leuke ontwikkelingen! :bigsmile

Assen heeft de handdoek ook nog niet gegooid...

Zou mooi zijn, dan hoef ik me, als long term F1 liefhebber tenminste niet meer te ergeren aan die Oranje tokkie polonaise optocht. Heb me kapot geschaamd afgelopen jaar op Hockenheim. Een wave op de tribune bij Formule 1. En de race was niet eens begonnen en dan wordt je aangestoten door een mongool naast je met een (gratis) Unox worst muts en een (gratis) Heineken oranje shirt op oranje Crocs dat je 'ff gezellig mee moet doen'. Nou vriend, noch nicht vielleicht...
Als we er met een race in NL voor kunnen zorgen dat dit soort nep fans niet meer naar buitenlandse GP's gaat ben ik helemaal voor! Alleen ik ga niet, ik blijf mooi naar Monza reizen. Die doen niet aan waves, ook al zaten er daar dezelfde selectie als in Hockenheim die het wel probeerden. Kansloos.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Nov 2018, 17:54

goosebumps schreef:
edwinedje schreef:Is er iemand die goede ervaringen heeft met een licht gewicht (freeware) video edit proggie?

Je zou https://kdenlive.org/ kunnen proberen. Is voor windows/linux/mac os.

Kijk nog even de kat uit de boom.. hun windows version is nog niet helemaal je dat...

The Windows version is also becoming more stable with every release
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Nov 2018, 17:55

FGG schreef:Als je op een Mac zit dan staat daar standaard iMovies op. Dat is redelijk simpel volgens mij.

Nope, na veel wikken en (af)wegen is het toch weer een Windows laptop geworden.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 18 Nov 2018, 22:20

Belgie ontzettend zwak vandaag... Als je het moet afleggen tegen deze Zwitsers ziet het er toch niet goed uit voor de toekomst. Missen met Lukaku en De Bruyne wel 2 v/d belangrijkste spelers, maar toch, de vervangers staan er gewoon niet. Nog een jaar of 2 en NL heeft terug een beter team (vrees ik).
0 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Nov 2018, 22:25

MisterMonkeyDonkey schreef:...Nog een jaar of 2 en NL heeft terug een beter team (vrees ik).
Dat zou ik helemaal niet zo erg vinden.

Mits het Nederlandse team beter is, maar het Belgische niet slechter.
1 x

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 27 Nov 2018, 17:36

0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Dec 2018, 19:51

nigel_tufnel schreef:
Bram84 schreef:We hebben het hier toch nog steeds over een fles drank en niet over een of andere niertransplantatie die niet kan plaatsvinden... Wat een heisa om 70cl.
Voldoende andere flessen op de markt. Netjes of niet netjes; het is nu eenmaal zo. De een verdient z’n brood met handenarbeid, bureauwerk of wat dan ook, waar een andere munt slaat uit whisky. Niets nieuws onder de zon. Deze gemist, tja... een volgende dan maar zeker.

Wordt weer een “beetje’’ euhm uitgelicht, vergroot omdat het over een Littlemill gaat.
Moest het over een 12yo Macduff gaan voor de BE markt, hadden we dit draadje imho niet.

Neem wat om te drinken, daar dient het goedje immers voor. ;)

Tja, Bram dat geldt voor het hele forum hé.
Hoeveel keer zijn er al discussies geweest over het verkooptopic? Dat is ook maar over een fles drank hé?
Maar toch was het nodig om extra moderatie te voorzien.
Bijzonder als het dan toch maar over een fles drank gaat niet? ;)
Mijn punt blijft: als dit de gang van zaken is dan vind ik het niet slecht om de leden hiervan in te lichten en de 2dehands markt te boycotten.

Ff nakaarten in de bar.
Je hebt 100% gelijk dat het maar over een fles whisky gaat op dit forum. Nu en dan zelfs over meerdere flessen. Ik ben het, en laat me het proberen voorzichtig te brengen, stilaan beu om de negativiteit te lezen. Een discussie moet altijd kunnen. In een discussie ga je in dialoog. Ik heb het gevoel dat er wel wordt gesproken, maar langs elkaar door ipv met elkaar. Tja...
Bijzonder dat er moderatie is (op het hele forum en niet allen op verkoop by the way) in een community? Volgens mij niet. Elke structuur heeft onder welke vorm dan ook zijn moderators.

Het valt me ook op dat na negativiteit in welk topic dan ook dit impact heeft op het aantal posts, gemoedelijkheid op dit forum. Om een recent voorbeeld te geven: sinds de hele heisa rond de stoofpeer is hier weer duidelijk minder te beleven in de positieve zin dan... spijtig! Na 8 uur niet aanwezig te zijn op HWF en slechts 14 ongelezen topics.... het is ooit anders geweest.

Om op jouw laatste zin te antwoorden: jouw punt is me ondertussen duidelijk. Heb het een paar keer in je monologen kunnen lezen...

Komt misschien harder over dan ik het wil bedoelen Kris, hoop dat je de essentie er uit kan filteren en eventueel toch met dat flesje whisky op tafel een leuke avond kan beleven. Ik alleszins wel. :D
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 20:01

Bram84 schreef:Ff nakaarten in de bar.
Je hebt 100% gelijk dat het maar over een fles whisky gaat op dit forum. Nu en dan zelfs over meerdere flessen. Ik ben het, en laat me het proberen voorzichtig te brengen, stilaan beu om de negativiteit te lezen. Een discussie moet altijd kunnen. In een discussie ga je in dialoog. Ik heb het gevoel dat er wel wordt gesproken, maar langs elkaar door ipv met elkaar. Tja...
Bijzonder dat er moderatie is (op het hele forum en niet allen op verkoop by the way) in een community? Volgens mij niet. Elke structuur heeft onder welke vorm dan ook zijn moderators.

Het valt me ook op dat na negativiteit in welk topic dan ook dit impact heeft op het aantal posts, gemoedelijkheid op dit forum. Om een recent voorbeeld te geven: sinds de hele heisa rond de stoofpeer is hier weer duidelijk minder te beleven in de positieve zin dan... spijtig! Na 8 uur niet aanwezig te zijn op HWF en slechts 14 ongelezen topics.... het is ooit anders geweest.

Om op jouw laatste zin te antwoorden: jouw punt is me ondertussen duidelijk. Heb het een paar keer in je monologen kunnen lezen...

Komt misschien harder over dan ik het wil bedoelen Kris, hoop dat je de essentie er uit kan filteren en eventueel toch met dat flesje whisky op tafel een leuke avond kan beleven. Ik alleszins wel. :D

Ik ga in discussie als er een discussie is en ik denk dat ik een mening toe te voegen heb.
Mijn topic was niet als discussie gestart.
Slechts een waarschuwing voor de leden van dit forum betreffende deze botteling.

Dat er moderatie nodig is, is al eerder gebleken.
Ik vond het enkel frappant dat je zegt: het is maar een fles, is het te duur/een gedoe laat het links liggen.
Dat is ook het principe dat je in het verkooptopic zou kunnen toepassen en toch zijn er moderators nodig daar.
Het feit dat er weinig beweging is op het forum is al een hele tijd aan de gang.
Is het grootste deel al gezegd? Zijn er teveel personen vertrokken? Wie zal het zeggen.
Fijn dat je mijn monologen hebt gelezen, daarom schrijf ik ze ook. ;)
En heeft er iemand problemen met mijn monologen laat ze dan gewoon links liggen anders hebben we daar ook nog moderatie voor nodig. :bigsmile
Een leuke avond is het sowieso want ik drink Brora als ik monologen schrijf. :bigsmile
2 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Dec 2018, 20:08

Brora... veel te duur. Enkel te verkrijgen bij investeerders (dikke knipoog). Laat ik links liggen :bigsmile
Verder geen zin om hierover nog te discussiëren, ik Laat dit vanaf nu aan anderen. Geniet van je Brora Kris. :goedgedaan
1 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 23 Dec 2018, 20:12

Het moet alvast wel een topper zijn. 93.75 punten op basis van 4 stemmen. Het hele zaakje stinkt, van a tot z... Pure oplichting in mijn ogen. Jammer dat leden van de whisky community, en dan bedoel ik niet de investeerders, hieraan mee werken. Kheb zelf geen belang bij deze fles, maar het helpt weeral mee de prijzen verder op te drijven. Het wereldje is rot :nono.
4 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 23 Dec 2018, 23:59

MisterMonkeyDonkey schreef:Het moet alvast wel een topper zijn. 93.75 punten op basis van 4 stemmen. Het hele zaakje stinkt, van a tot z... Pure oplichting in mijn ogen. Jammer dat leden van de whisky community, en dan bedoel ik niet de investeerders, hieraan mee werken. Kheb zelf geen belang bij deze fles, maar het helpt weeral mee de prijzen verder op te drijven. Het wereldje is rot :nono.

Buiten dat ik het met je eens bent dat de scores op WB bij populaire flessen spectaculair stijgen zonder duidelijke reden wil ik niet zo ver gaan dit oplichterij te noemen. Behalve als je bijvoorbeeld eigenaar van Whiskybase bent en je brengt een fles onder eigen label uit en die scoor je gelijk zelf maar veel te hoog...
Ik denk dat een ieder hier zo onderhand wel weet hoe om te gaan met WB scores, zelf vind ik het not done om een fles te beoordelen op de 1e dram en gezien de release datum is dat hier wel gebeurt. Zoals zoveel gebeurt op WB.
En of het wereldje rot is, ach, dat zal wel meevallen denk ik. Alles is een kwestie van vraag en aanbod en al helemaal als het om Littlemill gaat, alleen dan vind ik de hype nog wel meevallen als je het afzet tegen de zoveelste 1993 Glendronach die heilig verklaard zijn op het moment dat de release zich aankondigt. En lang niet alle '93 Dronachs zijn dikke 90 punters. Zelfde geldt voor Springbank, ook zo'n hype distillery. In dat licht bezien vind ik het nu, van een closed distillery, nog wel meevallen. Daarom snap ik je opmerking ook niet zo goed 'jammer dat de leden whisky community, en dan bedoel ik niet de investeerders, hieraan mee werken'.??
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 24 Dec 2018, 04:51

Oogadal schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Het moet alvast wel een topper zijn. 93.75 punten op basis van 4 stemmen. Het hele zaakje stinkt, van a tot z... Pure oplichting in mijn ogen. Jammer dat leden van de whisky community, en dan bedoel ik niet de investeerders, hieraan mee werken. Kheb zelf geen belang bij deze fles, maar het helpt weeral mee de prijzen verder op te drijven. Het wereldje is rot :nono.

Buiten dat ik het met je eens bent dat de scores op WB bij populaire flessen spectaculair stijgen zonder duidelijke reden wil ik niet zo ver gaan dit oplichterij te noemen. Behalve als je bijvoorbeeld eigenaar van Whiskybase bent en je brengt een fles onder eigen label uit en die scoor je gelijk zelf maar veel te hoog...
Ik denk dat een ieder hier zo onderhand wel weet hoe om te gaan met WB scores, zelf vind ik het not done om een fles te beoordelen op de 1e dram en gezien de release datum is dat hier wel gebeurt. Zoals zoveel gebeurt op WB.
En of het wereldje rot is, ach, dat zal wel meevallen denk ik. Alles is een kwestie van vraag en aanbod en al helemaal als het om Littlemill gaat, alleen dan vind ik de hype nog wel meevallen als je het afzet tegen de zoveelste 1993 Glendronach die heilig verklaard zijn op het moment dat de release zich aankondigt. En lang niet alle '93 Dronachs zijn dikke 90 punters. Zelfde geldt voor Springbank, ook zo'n hype distillery. In dat licht bezien vind ik het nu, van een closed distillery, nog wel meevallen. Daarom snap ik je opmerking ook niet zo goed 'jammer dat de leden whisky community, en dan bedoel ik niet de investeerders, hieraan mee werken'.??

Het gaat me natuurlijk niet om het reserveren van flessen bij je slijter, of het via via verkrijgen van een fles (dat steun ik ten volle). Maar om het feit dat slijters in Vlaanderen hun bestelde flessen niet geleverd hebben gekregen. Dat voor een fles voor de Belgische markt...
Jammer ook dat whisky4all blijkbaar wel weet hoe de vork in de steel zit, maar dit niet met ons wil delen. We moeten hem maar gewoon geloven, tja hij heeft natuurlijk een goeie reputatie, maar ik zou het toch "leuk" vinden om de details open en bloot te kunnen lezen.

Dit komt uit de bottleshare groep: "UPDATE: de flessen zijn binnen" en "Het mooiste is, de fles komt pas over ongeveer 1 a 2 weken uit en veruit de meeste ervan gaan naar Azië, maarrr... ik heb zojuist toch al een fles kunnen reserveren!"

Ik vermoed dus dat iemand een meerprijs betaald heeft aan de importeur, om de flessen richting Azië te verzilveren. En zo de Vlaamse slijters in de kou heeft gezet, in mijn ogen zeer smerig van de importeur. Maar dit is giswerk, ik kan enkel hopen dat collega-whisky-fanaten die wel een fles (of flessen) hebben verkregen, net zoals jij, aan ons willen meedelen hoe ze daaraan geraakt zijn.

Ivm de scores, ja de meesten weten wel hoe het zit. Maar toch, diegenen die m nu al gescoort hebben komen uit Oostenrijk, Noorwegen en de UK.
Hoe kunnen zij m al geproefd hebben? Juist ja :vies. Maar waarom doen ze dat? Hebben zij wel een fles kunnen fixen? Vreemd allemaal!

Verder zou het natuurlijk sneu zijn als iemand dit flesje te koop aanbiedt voor meer dan 350euro. Zeker als enkelingen meerdere flessen gaan flippen, dat is echt not done. Er zijn rare dingen gebeurd in de voorverkoop, en ik zou er graag het fijne van weten!
1 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”