Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Jock » 29 Nov 2009, 14:54

JayDie schreef:
Jock schreef:Ik ben wel benieuwd of Tullibardine wel destillers gist hebben gebruikt voor dat biertje. Er zit wel hop in dat weet ik, maar of ze nou brouwers gist voor het biertje hebben gebruikt of distillers gist. Ik zou dat willen weten.

Jock,

gisteren zaten Piet en ik op het Whisky Festival in Leiden bij de masterclass van David Wishart (Whisky Geclassificeerd). Er kwam in de presentatie een dia voorbij waar de fles Whisky Beer van Tullibardine op stond. Ik zei tegen Piet: "Kijk, dat is die fles die ik heb gekocht bij de distilleerderij". Piet herinnerde gelijk je vraag en stelde hem aan David. David antwoorde vrijwel gelijk met "it's distillers yeast": geen brouwers gist dus :-)

Ik heb het biertje nog niet geproefd, maar laat weten wat ik er van vond zodra dat gebeurd is!

Dit zie ik nu pas. Als jaranlang amateur bierbrouwer zou ik dit interessant vinden. Ik kan het me niet voorstellen dat het lekker is met distillers gist. BIer gist duurt veel langer en geeft een veel fruitigen smaak. Maar ik kan me vergissen.
Ik ben geen echte purist en sta volledig open voor innovatie. Ik gun het hen van harte om een leker biertje te maken, maar heb twijfels.

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Nov 2009, 19:11

Jock schreef:Ik kan het me niet voorstellen dat het lekker is met distillers gist. BIer gist duurt veel langer en geeft een veel fruitigen smaak. Maar ik kan me vergissen.

Ik laat je weten wat ik ervan vind zodra ik het gedronken heb. Tot nu toe (de Blond Ale en Traditional Ale) zijn niet mijn favorieten... maarja... "Engels bier" is toch heel anders dan Nederlands of Duits bier. Zo hou ik persoonlijk ook niet van bv. Guinness (ja, Iers), of "John Smith's"...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Nov 2009, 21:05

Was zeker gezellig gisteren in de Alfa bierbrouwerij te Schinnen (Zuid Limburg). Leuke rondleiding, leuk opgezet, beginnend met koffie en Limburgs vlaai, film op een 7m breed scherm, bezoekje aan het mini museum, bezoek aan de bron, tour door de brouwerij en eindigend in het proeflokaal waar je alles zoveel je wilt mag proeven. Ook een mini shop met leuke aanbiedingen (18 0.5 ltr blikken voor maar 10 euro goedgedaan ). Als afsluiter krijg je nog een gratis glas mee. En dat allemaal voor 10 euro!!! (Wij waren er gratis: heel Limburg was uitgenodigd om de brouwerij te komen bezoeken; helemaal mooi!)

Opzich was de brouwerij zelf hier en daar wel wat 'vies': Rob Geus van de smaakpolitie zou er 'niet vrolijk' van worden: kapotte putjes, tegeltjes, spinnenwebben... nee, dat had beter gemogen!

Er lag daar trouwens een houten biervat van... 2.500 (!!!) liter!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Bourbon Buzz

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Dec 2009, 00:06

Hi Bas,
Ken je deze al ? http://bourbonbuzz.com/
Liep ik via Twitter tegenop.

JayDie schreef:..... Als afsluiter krijg je nog een gratis glas mee. En dat allemaal voor 10 euro!!! (Wij waren er gratis: heel Limburg was uitgenodigd om de brouwerij te komen bezoeken; helemaal mooi!)
Kijk en dat voor € 10 die je niet hoeft te betalen, dat is nog eens promotie !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 03 Dec 2009, 00:38

Nope, die kende ik nog niet.

mmm, die eggnog; echt iets voor 'christmas eve'. Mag graag zulke frutsels maken. :bottomsup
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar... Bourbon

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Dec 2009, 11:41

KSB66 schreef:Nope, die kende ik nog niet.

Vind hem dermate onderscheidend, met een aantal goede bourbon-links, dat ik hem er in de lijst bij heb gezet. viewforum.php?f=102

Er staat ook nog een stevige Kentucky Bourbon Barbecue Sauce op.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Titel: De "Gouden Goden drank" in de volle breedte

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Dec 2009, 16:21

Ik herinner me nu weer waardoor ik sneller dan anders het geval zou zijn geweest op de forum-titel De "Gouden Goden drank" in de volle breedte kwam bij het opzetten van dit forum.

Ik had pas de De droom van Poliphilus als eerste Nederlandse vertaling van het legendarische boek Hypnerotomachia Poliphili van Francesco Colonna gelezen.
Wat een prachtig en bijzonder boek ! Het heet het qua typografie mooiste boek te zijn sinds de boekdrukkunst.

En het is inderdaad prachtig. Het speelt zich af in een "fantasie wereld" tussen Goden en mensen, Nog nooit heb ik iets gelezen van of iemand gekend die zo veel oog heeft voor detail en ook de geneugten van en de liefde voor het leven op zo'n meeslepende en lyrische manier weet te schrijven.
Als je jezelf dan met een glas whisky in de hand en voor zo ver dat mogelijk is, verplaatst in zijn denkwereld dan kan het niet anders dan "een Gouden Goden drank" zijn.

Slainte Mhath voor broeder Francesco Colonna en zijn boek dat rond 1470 geschreven is (gedrukt in 1499) en anoniem gepubliceerd.

.....Colonna’s name is revealed by taking the first letter of each of the 38 chapters to spell out ‘Poliam frater Franciscus Columna peramavit’, meaning ‘Brother Francesco Colonna loved Polia tremendously’.
... en ja, welke man zou er niet hopeloos en reddeloos verlieft worden op Polia, die vrouw in Colonna's droom ?

Zie ook; http://www.mirroroftheworld.com.au/insp ... machia.php
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Victor Poederbach - even voorstellen

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 11 Dec 2009, 17:39

Piet schreef:koude en donkere winterdagen zijn voor mij toch bij uitstek whisky en whiskyforum dagen.

En ook voor Port :Proost
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: donkere winter dagen alcoholica

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Dec 2009, 19:19

KSB66 schreef:En ook voor Port

Absoluut Bas.
Ik ben wat dat betreft zeer breed georiënteerd en geïnteresseerd. Daarom is whisky een tijd onderbelicht geweest, omdat er zo veel lekkers te drinken is. Port zit zeker ook in mijn ......... laat ik zeggen top 10...

P.s. Dit even uit "voorstellen" gehaald.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Dec 2009, 19:35

Piet schreef:Port zit zeker ook in mijn ......... laat ik zeggen top 10...

En hebben we het dan over een top 10 "alcoholische winterdranken" ( :o ) of de top 10 "winterdranken" :lol:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Dec 2009, 19:41

JayDie schreef:En hebben we het dan over een top 10 "alcoholische winterdranken" ( :o ) of de top 10 "winterdranken" :lol:

Ehhh, neen, die top 10 is eigenlijk mijn niet seizoengebonden alcoholische dranken top 10.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Dec 2009, 19:52

Piet schreef:Ehhh, neen, die top 10 is eigenlijk mijn niet seizoengebonden alcoholische dranken top 10.

Ah, dacht het vanwege de titel: "donkere winter dagen alcoholia" ;)
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 11 Dec 2009, 20:02

Onlangs uit Dld ZwartBier meegenomen.
Ik kende het niet maar dat is een prima biertje.
http://www.koestritzer.de/
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 12 Dec 2009, 19:53

http://www.bbc.co.uk/mountain/
Zag deze series vandeweek voor het eerst. Volgens de site de eerste aflevering. Het was op canvas.
Kijk niet zoveel tv dus mis nog wel eens wat.
Maar had niet verwacht dat het noorden van Schotland zo mooi zou zijn.
Vooral dat dunbevolte eenzame spreekt me wel aan. jammer dat je altijd van werk afhankelijk bent om ergens te gaan wonen.
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 12 Dec 2009, 21:48

KSB66 gewoon lekker ernaar toe op vakantie gaan en dan vooral de single track routes pakken,kom je door de mooiste gebieden en je komt haast geen mens tegen,heerlijk gewoon. :Slainte
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”