Voor Whiskyplan certificaathouders

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Steven
Actief lid
Actief lid

Voor Whiskyplan certificaathouders

Ongelezen berichtdoor Steven » 28 Jan 2021, 18:00

Zijn er hier op HWF nog certificaathouders van Whiskyplan?

Ik heb onlangs een besloten FB-groep aangemaakt voor certificaathouders zodat certificaathouders onderling meer in contact te kunnen treden over het wel en wee van hun investering in Whiskyplan.

https://www.facebook.com/groups/wpcertificaathouders
1 x

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Voor Whiskyplan certificaathouders

Ongelezen berichtdoor JvR » 28 Jan 2021, 18:07

Ehh, is dat https://www.whiskyplan.nl?

Ons plan: een distilleerderij opzetten in Nederland, gefinancierd door crowdfunding. We gaan eigen whisky maken in de Schotse stijl, dus in grote pot stills. We hebben de vaardigheden, de netwerken en de passie om dat te doen. De eerste stappen zijn gezet om eind 2016 te kunnen starten met distilleren!

laatste nieuws uit 2017.

Hoop het niet voor je :)
0 x

Steven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Steven » 28 Jan 2021, 18:14

JvR schreef:Ehh, is dat https://www.whiskyplan.nl?
laatste nieuws uit 2017.

Hoop het niet voor je :)

Klopt, er zit niet echt schot in de zaak. Daarom ook begin december een lijst met vragen op hun FB-pagina gezet omdat de nieuwsbrief die ze begin oktober voor november/december in het vooruitzicht hadden gesteld er nog niet was. Communicatie is iets waar ze niet heel erg goed in zijn, evenals het bijwerken van het plan/de website.

Vandaar ook de FB-groep, kunnen we onze ervaringen van de afgelopen jaren en periode met elkaar delen en kijken welke stappen we eventueel kunnen/willen zetten om meer duidelijkheid te krijgen.

Mogelijk dat ze deze maand ein-de-lijk eens met een nieuwe update komen, maar eerlijk gezegd heb ik daar zo mijn twijfels over totdat het tegendeel is bewezen door ze.

Enne... helaas dus wel. Maar wellicht heb je ze wel eens op een festival gezien met de stand voor de crowdfunding.
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 28 Jan 2021, 18:57

Uit verveling even rondgeneusd op de site.

De footer is redelijk opgeschoond, maar op een oude subpagina (die via een zoekmachine makkelijk te vinden is) staat zijn 06 gewoon:

Whiskyplan BV
Van Kinsbergenstraat 52 2014 DJ Haarlem
E mail: info@whiskyplan.nl Telefoonnummer: +31 (0)6 - 232 78 487
KvK-Amsterdam: 62702092 BTW nummer: NL854925168B01

Nummer lijkt nog in gebruik te zijn en is via WhatsApp te benaderen zie ik.

Kortom: ik zou hem een appje sturen misschien? Stuk sneller dan een hele FB pagina optuigen lijkt me.

Succes!
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Jan 2021, 19:02

Tot het tegendeel bewezen is ben je de centen gewoon kwijt vrees ik ;)
4 x
Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 28 Jan 2021, 19:11

http://whiskyplan.msgvm.nl/

Als je op doneer drukt...

Lijkt erop dat t dus nooit vd grond is gekomen. Maar als de site al 4,jaar dood is, waarom niet eerder aan de bel getrokken?

Hebben veel mensen gedoneerd, dus hebben ze nu gewoon een volle bankrekening?
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Jan 2021, 19:39

0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 28 Jan 2021, 19:44

Als het zo stil blijft zou ik toch eens bij de KvK een wat uitgebreide check doen om te kijken welke poppetjes er achter zitten.
Als de heer/heren een scala aan BV’s achter hun naam hebben staan weet ik wel hoe het zit.
Veel mensen hechten, totaal ten onrechte, waarde aan de afkorting B.V. achter een bedrijfsnaam. Terwijl het een veel gebruikte manier is van veel mensen met duistere bedoelingen om zich aan aansprakelijkheid te onttrekken....
Ik zeg niet dat dit hier aan de orde is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Een BV inschrijven op een prive adres.... :gnif
Twitter account bestaat ook al niet meer..

Ik begrijp niet dat mensen naar zoiets klakkeloos geld overmaken.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 28 Jan 2021, 19:49

Daan schreef:Kortom: ik zou hem een appje sturen misschien? Stuk sneller dan een hele FB pagina optuigen lijkt me.

Succes!

Stuk sneller ook; blijft t vinkje wit en blijft t stil dan weet je genoeg. Als ie blauw wordt en t blijft stil weet je het zeker.... :Cry
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Jan 2021, 19:51

Oogadal schreef:Stuk sneller ook; blijft t vinkje wit en blijft t stil dan weet je genoeg...

Jup dan heeft ie zn leesbewijzen uit staan, net als ik :P
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 28 Jan 2021, 20:02

Yep. Dat nut ontgaat me echt volkomen als je wel reageert trouwens... :Scratch
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Jan 2021, 20:19

Oogadal schreef:Yep. Dat nut ontgaat me echt volkomen als je wel reageert trouwens... :Scratch

Oh das heel simpel :bigsmile Hoevaak ik al geen gezeur heb gehad dat ik niet snel genoeg reageerde naar mensen hun zin en dan de tekst kreeg ‘hallo...ik zie dat je het gelezen hebt maar je reageert niet...’ en dan 2 tellen later ‘waarom reageer je niet?’ nou als men me ergens het bloed mee onder mn nagels vandaan kan halen :HitHead laat me gvd lekker zelf bepalen wanneer ik iets lees en wanneer ik reageer :D

dus toen heb ik maar een nieuwe vrouw genomen :P
2 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 28 Jan 2021, 20:24

Dat flikt iemand mij 1 x en dan gaat de blokkeer stand er op. Sowieso raar, dat iedereen maar schijnt te denken dat iedereen 24/7 bereikbaar moet zijn.
Heb ooit zo’n idioot gekend die mij belde en als ik niet opnam appen en als dat niet werkte ging ie m’n vrouw bellen. Die was er snel klaar mee. Ik ook trouwens; ik zie wel dat iemand gebeld heeft en als t me uitkomt bel ik wel terug. ;)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 28 Jan 2021, 22:52

Oogadal schreef:Ik begrijp niet dat mensen naar zoiets klakkeloos geld overmaken.

Ondertussen wel, maar toen ze in 2015-2016 met dit idee startte en op diverse Whiskyfestivals hun plannen uit de doeken deden konden we (ik) niet weten dat het zo zou gaan lopen als dat het nu doet ...
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Steven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Steven » 28 Jan 2021, 23:05

Voor de verschillende reacties hierboven :)

De certificaathouders worden de afgelopen jaren aardig aan een lijntje gehouden. Telkens komt er "binnenkort" een nieuwsbrief met nieuws. Inmiddels is het vandaag 830 dagen geleden dat ze de laatste nieuwsbrief hebben gezonden aan de certificaathouders en daarna zijn er wel een aantal hele summiere berichtjes op de FB-pagina geplaatst. De rode draad is eigenlijk dat ze de afgelopen jaren te erg gefocust lijken te zijn op een locatie waar met name de nevenactiviteiten ontplooit kunnen worden. Het daadwerkelijk opstarten van een distilleerderij lijkt enigszins uit het oog te zijn verloren. Misschien zit ik er volledig naast, misschien ook niet, dat mogen ze uitleggen dus.

We weten wie het zijn dus dat is het probleem niet en de KVK gegevens hebben we ook. Wat mij betreft hebben ze flink wat uit te leggen als ze nog überhaupt iets op willen zetten, o.a. hoe denken ze in de toekomst met hun certificaathouders ("mede-eigenaren") om te gaan want zo kan het niet. Als ze het niet meer op willen zetten dan moeten ze eerlijk zijn tegenover zichzelf en ons en de stekker uit het plan trekken. Ook in dat geval hebben ze nog genoeg uit te leggen en financieel af te wikkelen volgens hun eigen voorwaarden.

Ze hebben van mij uit tot het einde van de maand om met antwoorden te komen, daarna wordt het zeker hoogtijd om vervolgstappen te gaan nemen. Dat gaat makkelijker met meer gezamenlijk, mede daarvoor is die FB-groep opgetuigd zodat we als certificaathouders met elkaar in contact kunnen komen want tot op heden was en is dat nog een behoorlijk anonieme groep voor elkaar.

Wat betreft de website en Twitter. Ja - vreemd dat de inlogpagina en de grote knop om mee te kunnen doen niet meer werken. Dit is sinds een week of 2 het geval. Via https://www.whiskyplan.nl/shop/login/index kunnen certificaathouders nog wel inloggen, maar ook daar is het besteldeel voor certificaten onbereikbaar (dat werd inderdaad op die andere server gehost waar de links naar dood lopen).
Vandaag inderdaad ook gezien dat de Whiskyplan op Twitter niet meer bestaat. Dat kan trouwens ook een geautomatiseerde delete van het account zijn geweest na te lang niet meer inloggen aangezien het laatste bericht dateerde van april 2019. De timing zou in dat geval natuurlijk wel bizar zijn.
1 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”