Interviewserie over whisky

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Avari87
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Interviewserie over whisky

Ongelezen berichtdoor Avari87 » 07 Aug 2018, 16:46

Beste mede-liefhebbers,

Ik ben fervent whisky liefhebber en heb een website over whisky. Op die website heb ik ook een blog en als onderdeel van die blogs wil ik ook een interview serie doen. Ik heb een paar korte vragen opgesteld, waarvan de uitkomsten per persoon een blog post gaan vormen.

Ik vermeld de URL van de website liever niet hier. Dat klinkt misschien raar, maar de reden is dat ik de Google zoekresultaten op pagina 1 goed onder controle wil houden. En whisky forum doet het goed op Google. De URL is GEEN geheim, dus als je deze wilt weten dan kun je me daarom vragen in een privé bericht.

Als je mee wilt doen dan kun je me de antwoorden op onderstaande vragen sturen in een privé bericht. Het kost maar 5 tot tien minuten van je tijd. Wat krijg je ervoor terug? Je krijgt de website URL van me en je kunt je dan ook inschrijven op de nieuwsbrief. Vervolgens kun je ook alle interviews lezen van de andere deelnemers. Dat kan weer leuke inspiratie en leuk leesvoer opleveren!

Wat is je ervaring met whisky drinken?
Blended of single malt?
Rook of geen rook?
Wat voor glas gebruik je?
Wel of geen ijs bij de whisky?
Neem je wel eens wat te eten bij je whisky?
Alleen drinken of samen?
Wat is je favoriet?
Welke staat nog op je wensenlijstje?
Welke whisky zou je iedereen afraden?
Welke whisky zou je iemand aanraden om mee in te stappen?
Wil je verder nog iets kwijt over whisky?
Onder welke naam mogen we dit interview publiceren? (voornaam, voornaam en achternaam of pseudoniem)
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Interviewserie over whisky

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2018, 17:00

Hi, leuk dat je zo enthousiast bent! Wellicht dat je de url van je website wat kan verhullen voor Google? Bijvoorbeeld: www[.]website[.]nl?

Dat is misschien handiger dan dat iedereen je een PB'tje stuurt. Ik ben wel nieuwsgierig, dus als je het niet op bovenstaande manier wilt doen, dan mag je me alsnog wel een berichtje sturen.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 07 Aug 2018, 17:41

Ik snap het niet helemaal, als via google mensen in dit topic terecht zouden komen, dan zou het toch alleen maar goed zijn als er doorgeklikt wordt?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je liever een soort van concurrent wilt zijn van HWF, maar dan kan ik me voorstellen dat dit topic niet de bedoeling is..

Persoonlijk heb ik altijd interesse in nieuwe whiskysites, maar een website url krijgen samen met een nieuwsbrief abbo is voor mij nou niet echt een motivator om voor jou een enquete in te vullen, wat je nota bene gaat gebruiken als content voor je site.
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Aug 2018, 18:36

Vergeten in m’n vorige reactie, maar misschien is het leuk om jezelf eerst even voor te stellen voordat je van anderen verwacht dat ze van alles over zichzelf vertellen? We hebben daar een leuk subforum voor: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
0 x
Afbeelding | Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 07 Aug 2018, 19:11

Wel een leuk lijstje om te gebruiken in het voorstel rondje op dit forum. Hebben we ook geen nieuwe site nodig....
0 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 07 Aug 2018, 19:13

Welkom!
Zoals Thijs al heeft aangegeven: we vinden het leuk als je je eerst even voorstelt.

En wat betreft je blog en je interview:
Kun je eerst wat meer informatie geven?
Of - zoals Thijs ook al opmerkt - de url hier toch weergeven, maar dan verhuld?
Momenteel zijn je bedoelingen wat onduidelijk.
Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen, hetgeen ook tot een melding heeft geleid.
3 x
Afbeelding

Avari87
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Avari87 » 08 Aug 2018, 07:32

Dat was niet mijn bedoeling. Mijn bedrijfsnaam zit ook in de url. Dus de URL verhuld vermelden heeft geen zin.
Wat willen jullie meer weten over de bedoelingen?

Ik ben geen concurrent van dit whisky forum. De hoofdzaak van de website is een webshop. Daarnaast wil ik via het blog op de website en via social media relevante informatie bieden. Daar wordt niet rechtstreeks in verkocht, maar ik hoop uiteraard wel op die manier mensen te binden aan het merk. Een interview serie lijkt me een heel leuke toevoeging voor alle lezers.
0 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 08 Aug 2018, 07:56

Avari87 schreef:Ik ben fervent whisky liefhebber en heb een website over whisky. Op die website heb ik ook een blog en als onderdeel van die blogs wil ik ook een interview serie doen. Ik heb een paar korte vragen opgesteld, waarvan de uitkomsten per persoon een blog post gaan vormen.

Avari87 schreef:Mijn bedrijfsnaam zit ook in de url. Dus de URL verhuld vermelden heeft geen zin.

Avari87 schreef:<knip> De hoofdzaak van de website is een webshop <knip>

Dus samengevat:
- je bent liefhebber EN professional
- Je wilt graag dat mensen allerlei voorkeuren aan je doorgeven voor je blog, maar eigenlijk vooral voor je webshop.
- Als beloning mogen ze zich inschrijven op de nieuwsbrief van .... jawel, die webshop.

Kun je je voorstellen dat men hier wat vraagtekens bij zet? :Scratch
6 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 08 Aug 2018, 08:17

Doe niet zo raar en zeg gewoon om welke website het gaat.
Geheimzinnig gedoe.

Ik hoop dat je op je website wat transparanter bent voor wat betreft het gebruik van persoonsgegevens en voorkeuren.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Aug 2018, 09:14

ik zeg:
dikke doei.png
dikke doei.png (85.53 KiB) 2229 keer bekeken
1 x
Afbeelding

Avari87
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Avari87 » 08 Aug 2018, 09:33

Zo hee, vriendelijke club mensen hier. Ik hoop dat jullie wel plezier met elkaar hebben.
Jammer dat hier geen begrip voor is.
Dit is een goed bezochte website en google indexeert dat direct. Dus grote kans dat dan dit topic bovenaan komt zelfs nog boven mijn eigen website. het is toch niet zo raar dat ik dat wil voorkomen?
En ja, mijn website heeft ook een commercieel doel. Maar het blog is gewoon leuk om te lezen en kosteloos. Je hoeft niets te kopen.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Aug 2018, 09:42

Avari87 schreef:Zo hee, vriendelijke club mensen hier. Ik hoop dat jullie wel plezier met elkaar hebben.

Dat heb je goed geconstateerd, en lukt best wel ja.
Probeer het anders éven vanuit een ander perspectief te zien: Je komt ergens nieuw binnenvallen, stelt je niet voor, maar wil wel gelijk van alles van de andere aanwezigen alleen hou je in het vage waar het precies voor bedoeld is... Ik denk zomaar dat, ongeacht de omgeving, je nergens direct vol enthousiasme ten deel zal vallen.
Als je mensen op de juiste manier benadert valt het allemaal reuze mee hoor.
2 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Aug 2018, 09:49

Avari87 schreef:Dit is een goed bezochte website en google indexeert dat direct. Dus grote kans dat dan dit topic bovenaan komt zelfs nog boven mijn eigen website. het is toch niet zo raar dat ik dat wil voorkomen?

Als elke webshop om die reden hier op het forum dan maar met dat soort truukjes gaat handelen puur alleen voor het commercieel belang wordt het hier op het forum en zooitje een schieten jullie er als webshops onderling al helemaal niets mee op want creëer je juist een slechte naam bij de gebruikers hier
1 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 08 Aug 2018, 09:52

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar je website, dus zou je me even een pb'tje willen sturen met het webadres?

Of... plaats het webadres anders wel gewoon hier. Als er naar je gelinkt wordt vanuit een goedbezochte site zoals deze, dan is dat ook alleen maar positief voor je indexering op Google. Als je webshop het goed doet, dan heb je uiteindelijk toch geen controle over waar de link naar je website wel of niet geplaatst wordt. En ik neem aan dat je graag hebt dat de webshop succesvol is, niet waar?
4 x
Afbeelding | Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 08 Aug 2018, 10:17

Ik heb een beetje Deja-Vu hier...

Niet voorstellen, fervent Whisky, vage webshop, geen URL... doet mij denken aan dit draadje;

Whisky webwinkel zoekt een ruimte

Is dit deel twee?

Ik heb hier ook een website bij, maar zal vanwege de manier waarop ik hier achter ben gekomen nog even de privacy bewaren.

In het kader van de openheid wil ik de topic starter vragen OF duidelijkheid te verschaffen OF zijn misrekening te nemen en het draadje op slot te zetten.

Groet,
Edwin.
3 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”