Roken en Whisky enquete

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.

Roken en Whisky enquete

Ik rook niet.
44
85%
Ik rook tot 10 sigaretten per dag
1
2%
Ik rook tot 20 sigaretten per dag
1
2%
Ik rook meer dan 20 sigaretten per dag
1
2%
Ik rook niet tijdens het drinken van whisky
3
6%
Een sigaretje roken hoor bij m'n whisky
2
4%
Ik rook twee dagen niet vóór het drinken van een speciale whisky
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 08 Dec 2016, 21:14

Ik vraag me af of ooit is onderzocht hoe veel procent het roken iemands reuk- en smaakvermogen aantast.


no even buiten slecht zaad, impotentie, aderverkalking, kortademigheid, slechte huid, en zo ken ik er nog wel een paar :Cry
0 x

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 08 Dec 2016, 21:53

defeatless schreef:Nu 1 januari 3 jaar gestopt met roken. De beste keuze uit m'n leven!
Je proeft en ruikt veel meer.

ach ja hier kan ik me alleen bij aansluiten, nu 3.5 jaar gestopt nog steeds geen spijt.....
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Gebruikersavatar
Greenmachine
Senior
Senior
Berichten: 258
Lid geworden op: 10 Sep 2016, 14:18
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 08 Dec 2016, 22:02

Breedút_Genietsje schreef:
Greenmachine schreef:Ik mis de optie dampen.

Ja, helemaal vergeten.
Ik ben geen roker, en ken ook geen dampers in m'n vriendenkring.

Beïnvloed dampen je ruik & smaak dan niet ?


Ik ken momenteel net zoveel dampers als dat ik rokers ken.
Dampen heeft geen enkele invloed op je reukvermogen of smaak. (En gezondheid, Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het even "ongezond" is als een bakje koffie)
0 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor FGG » 09 Dec 2016, 07:43

daytona955 schreef:nu 3.5 jaar gestopt nog steeds geen spijt.....

Ik zou ook niet weten hoe je daar spijt van zou kunnen krijgen. Er is geen excuus om niet te stoppen.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Braveheart
Senior
Senior
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Dec 2016, 21:05

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 17 Dec 2016, 20:02

Wat ik mij nu afvraag:

Zou er een verband bestaan tussen rokers en hun eventuele voorkeur voor peated whisky? Misschien een leuke afstudeeropdracht of zo?
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Dec 2016, 20:48

Nee, denk het niet. Ik rook niet (vreselijke gewoonte) maar ik ben wel dol op de combi turf & sherry :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Braveheart
Senior
Senior
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Dec 2016, 21:05

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 17 Dec 2016, 23:07

Oogadal schreef:Nee, denk het niet. Ik rook niet (vreselijke gewoonte) maar ik ben wel dol op de combi turf & sherry :bigsmile



Ik rook ook niet, maar ben zelf dan (nog) weer geen grote peat-liefhebber. Ben erg benieuwd naar de anderen hier.
0 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 18 Dec 2016, 09:25

vond geen optie ik rook sigaren :Scratch ik denk dat toch tamelijk wat forum leden sigaren roken
ik zelf rook 1 sigaar soms 2 sigaren tijdens het weekend
ik denk dat er geen verband is tussen het drinken van peated whisky en het roken van sigaren of sigaretten
met die veronderstelling kan je net zo goed vragen of mensen die roken houden van gerookt vlees :domdom
1 x

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor avdboom » 18 Dec 2016, 09:46

Ik ben gelukkig al een jaar of 15 van het roken! En ook geen stiekeme liefhebber liefhebber gebleven gelukkig, genezen. Ik ben geen anti-roker (als iemand wil roken doet die maar...) maar vind het wel vies om vol in de lucht van een ander te staan en ben blij dat het in publieke gelegenheden niet meer mag. En als mijn ouders langs zijn geweest en de ouwe peuken in de vuilnisbak gegooid hebben en ik doe hem later over ga ik bijna over mijn huig! Bah... Meteen nieuwe zak er in!

Ik weet ook wel zeker dat je meer ruikt en proeft zonder! De eerste keer dat ik een flink geturfde Bowmore proefde vond ik het vies, alsof ik een asbak had leeg gelikt :vies . Later ben ik toch vol de Peat in getrokken maar momenteel heb ik weer liever mild geturfde whisky's. Ik denk dat de liefde voor rokerige whisky's niet met mijn oude rook gewoonte gerelateerd is...
0 x
Afbeelding

Braveheart
Senior
Senior
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Dec 2016, 21:05

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 18 Dec 2016, 09:58

brechtvds schreef:vond geen optie ik rook sigaren :Scratch ik denk dat toch tamelijk wat forum leden sigaren roken
ik zelf rook 1 sigaar soms 2 sigaren tijdens het weekend
ik denk dat er geen verband is tussen het drinken van peated whisky en het roken van sigaren of sigaretten
met die veronderstelling kan je net zo goed vragen of mensen die roken houden van gerookt vlees :domdom


Ik, veronderstel het niet, ik vraag het me af. Zie mijn post.
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 18 Dec 2016, 10:30

Ik betwijfel het ten zeerste. Ik denk dat je de smaak van rook niet kunt/mag veralgemeniseren. Het nuttigen van iets gerookts brengt niet dezelfde smaak mee als roken. Daarbij komen bij roken tal van andere stoffen vrij.

Toch kan het zijn dat je een omgekeerd verband zou kunnen vermoeden: niet-rokers zijn wellicht minder geneigd om rokerige whisky te drinken (of andere flink gerookte producten te nuttigen).

Alleen: onderzoek het maar. Enkele waarnemingen zoals hier geplaatst verschaffen slechts een individueel beeld, en zijn zeker niet representatief. De populatie van whiskydrinkers is zo groot dat je richting een steekproef van 2000 tot 4000 zou moeten gaan.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Dec 2016, 11:05

Ik voel een poll aankomen :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Braveheart
Senior
Senior
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Dec 2016, 21:05

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor Braveheart » 18 Dec 2016, 21:22

caskstrength schreef:Ik betwijfel het ten zeerste. Ik denk dat je de smaak van rook niet kunt/mag veralgemeniseren. Het nuttigen van iets gerookts brengt niet dezelfde smaak mee als roken. Daarbij komen bij roken tal van andere stoffen vrij.

Toch kan het zijn dat je een omgekeerd verband zou kunnen vermoeden: niet-rokers zijn wellicht minder geneigd om rokerige whisky te drinken (of andere flink gerookte producten te nuttigen).

Alleen: onderzoek het maar. Enkele waarnemingen zoals hier geplaatst verschaffen slechts een individueel beeld, en zijn zeker niet representatief. De populatie van whiskydrinkers is zo groot dat je richting een steekproef van 2000 tot 4000 zou moeten gaan.


Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, qua aantallen voor een gedegen steekproef. Ik had het daarom al over een onderzoek voor een student of zo. Die leeftijd heb ik zelf al een tijdje niet meer..... :Cry
0 x

Gebruikersavatar
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1063
Lid geworden op: 23 Sep 2014, 11:54
Locatie: limburg
Contact:

Re: Roken en Whisky enquete

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 18 Dec 2016, 21:34

Braveheart schreef:Wat ik mij nu afvraag:

Zou er een verband bestaan tussen rokers en hun eventuele voorkeur voor peated whisky? Misschien een leuke afstudeeropdracht of zo?

Bij mij in ieder geval niet, bij mij ligt dat meer aan de "mood". Als het echt guur koud weer is ben ik soms eerder geneigd om wat rokeriger whisky te nemen, maar soms moet ik er gewoon niks van hebben.... Maar het was me nog nooit in me opgekomen om rokerige whisky te vergelijken met roken.. en nog steeds niet. Ik zie het verband er echt niet tussen :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.


Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten