Whiskybase app vragen

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whiskybase app vragen

Ongelezen berichtdoor Banzai » 20 Sep 2019, 10:13

Fat Bastard! schreef:Wordt volgens mij stilletjes en langzaam aan geïntroduceerd en nog verbeterd. Werkt op mijn iPhone prima.

Scanfunctie herkent nog lang niet alle flessen maar wel steeds meer.

Dat is een understatement. Ik heb 17 flessen gescand en hij heeft er welgeteld eentje herkend.
Ik hoop alleszins dat ie net zo goed wordt als de Vivino wijn applicatie.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Sep 2019, 12:00

Gisterenavond ook even de flesherkenning geprobeerd en ik kwam bij 8 verschillende flessen tot 1 goed herkende, 1 met 2 resultaten die allebei niet correct waren, 1 keer geen resultaat en 5 keer een crash van de Android app.
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 21 Sep 2019, 11:20

Het scannen is nog in een test fase, vandaar dat er nog geen grotere lancering heeft plaatsgevonden.

Er zijn op dit moment 20.000 labels verwerkt, het algoritme wordt steeds beter met nieuwe afbeeldingen maar het gaat even duren voordat de flessen goed opgepakt worden.

We maken gebruik van dezelfde techniek als Vivino, maar die gebruiken miljoenen afbeeldingen. We hebben nog wel even te gaan maar streven is over een paar weken een verbetering door te voeren op de herkenning.

Zelfde met barcodes, Whiskybase heeft 25.000+ barcodes in de database staan maar ik zie nu dagelijks een tiental nieuwe barcodes binnen komen.
Deze moeten weer gekoppeld worden aan de flessen zodat de volgende keer de juiste fles weergegeven kan worden.

We komen er wel, het heeft even wat tijd nodig.
6 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 21 Sep 2019, 11:20

HammerHead schreef:Gisterenavond ook even de flesherkenning geprobeerd en ik kwam bij 8 verschillende flessen tot 1 goed herkende, 1 met 2 resultaten die allebei niet correct waren, 1 keer geen resultaat en 5 keer een crash van de Android app.

Hoe ontstond the crash? bij het scannen of bij het ontvangen van een resultaat van de scan?
0 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 21 Sep 2019, 12:18

shadowcollector schreef:
HammerHead schreef:Gisterenavond ook even de flesherkenning geprobeerd en ik kwam bij 8 verschillende flessen tot 1 goed herkende, 1 met 2 resultaten die allebei niet correct waren, 1 keer geen resultaat en 5 keer een crash van de Android app.

Hoe ontstond the crash? bij het scannen of bij het ontvangen van een resultaat van de scan?

Bij het maken van een foto van het label, de foto blijft even staan (dan is ie bezig met zoeken denk ik), maar in plaats van dat er resultaten komen crashed de app dan.

Gebeurt in ruim de helft van de gevallen bij mij. Net nog even bij een paar IB's geprobeerd. Van Weesjes gaan meestal wel goed alleen niet altijd de juiste resultaten, maar MoS bijvoorbeeld gaat altijd fout. Heeft misschien nog iets met de opmaak van de labels te maken? Sowieso natuurlijk identieke labels voor hun bottelingen op wat tekst na en MoS heeft ook nog eens heel veel wit in het label.

Bij OB's lijkt het wat vaker goed te gaan (minder crashes bedoel ik dan), Glen Garioch 15 Sherry pakt ie (3x geprobeerd: 2x krijg ik resultaten met als eerste de 12 yo en de 15 als tweede in het rijtje, 1x een crash), maar bij bv de Glenallachie 12 krijg ik geen resultaten (ook 3x geprobeerd, geen crash, maar ook geen results).

Ik gebruik overigens een Chinese MI android telefoon van m'n werk. De camera daarvan is toch wel behoorlijk ok, iig een stuk beter als de Motorola Moto G die ik hiervoor had.
0 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 14 Jan 2020, 17:30

Klopt het dat de reviews in de Whiskybase niet goed terug te vinden zijn? Als ik een specifieke whisky opzoek om te kijken wat andere mensen daarover gezegd hebben kan ik de narratieve reviews nooit terugvinden. Ik heb ook een link naar de homepage op m'n telefoon, en die werkt een stuk prettiger wat dat betreft. Of is de WB app vooral bedoeld om te kopen / verkopen?
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 14 Jan 2020, 17:41

SecondHandPants schreef:Klopt het dat de reviews in de Whiskybase niet goed terug te vinden zijn? Als ik een specifieke whisky opzoek om te kijken wat andere mensen daarover gezegd hebben kan ik de narratieve reviews nooit terugvinden. Ik heb ook een link naar de homepage op m'n telefoon, en die werkt een stuk prettiger wat dat betreft. Of is de WB app vooral bedoeld om te kopen / verkopen?

Als ik je vraag goed begtepen heb, dan denk ik dat het antwoors is: Als je zelf een account hebt en ook daadwerkelijk ingelogd bent/blijft, dan zie je wel alle reviews, scores e.d.
Als je soms via een link binnenkomt en niet ingelogd bent zie je dat inderdaad niet.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 14 Jan 2020, 18:53

Dre schreef:
SecondHandPants schreef:Klopt het dat de reviews in de Whiskybase niet goed terug te vinden zijn? Als ik een specifieke whisky opzoek om te kijken wat andere mensen daarover gezegd hebben kan ik de narratieve reviews nooit terugvinden. Ik heb ook een link naar de homepage op m'n telefoon, en die werkt een stuk prettiger wat dat betreft. Of is de WB app vooral bedoeld om te kopen / verkopen?

Als ik je vraag goed begtepen heb, dan denk ik dat het antwoors is: Als je zelf een account hebt en ook daadwerkelijk ingelogd bent/blijft, dan zie je wel alle reviews, scores e.d.
Als je soms via een link binnenkomt en niet ingelogd bent zie je dat inderdaad niet.

en volgens mij hebben we het daarbij nu over de whiskybase site via een telefoon en niet de whiskybase app
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 14 Jan 2020, 19:13

henri schreef:
Dre schreef:

en volgens mij hebben we het daarbij nu over de whiskybase site via een telefoon en niet de whiskybase app

Ook dat inderdaad.
0 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 14 Jan 2020, 20:14

Thanks. Heb inderdaad geen WB account (probeer dat bewust zo lang mogelijk uit te stellen - voor je het weet staat mijn hele huis vol met flessen... ik ken mezelf. Heb Untappd op een gegeven moment ook maar verwijderd omdat ik merkte dat ik daardoor meer bier ging drinken). Misschien dat ik daarom die reviews niet zie.

Als ik de site via browser op telefoon open, dan zie ik die reviews overigens wel, ook zonder ingelogd te zijn.
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”