Paypal

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Paypal

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 31 Dec 2015, 15:14

Ik heb, net zoals zovelen onder ons wat flesjes aangeschaft in een webshop en betaald met Paypal. (22Dec15)
Is zeer vlot verlopen en heb de flessen ondertussen al op het schap staan.

Nu, ik heb geen geld op dit account en werk rechtstreeks met het rekeningnr dat ik heb gekoppeld. De webshop heeft haar geld zeer vlot ontvangen en mijn pakket verzonden.

We zijn ondertussen 9dagen verder en het verschuldigde bedrag is nog steeds niet gecrediteerd van mijn IBAN-reknr.
Normaal zou dit een 2-tal dagen duren volgens Paypal.

Ik vrees dat het geen kerstcadeau zal worden, maar vind het toch een beetje bizar.
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Paypal

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 31 Dec 2015, 15:20

kan tot 21 dagen duren bij paypall.

ligt meer aan de webshop, :)
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 31 Dec 2015, 15:55

daytona955 schreef:kan tot 21 dagen duren bij paypall.

De webshop heeft het geld toch ontvangen? Het is toch Paypal dat het van mijn rekening moet crediteren.
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 31 Dec 2015, 16:11

Bram84 schreef:
daytona955 schreef:kan tot 21 dagen duren bij paypall.

De webshop heeft het geld toch ontvangen? Het is toch Paypal dat het van mijn rekening moet crediteren.

ja idd maar ik merk soms dat ik mijn betaal optie aan moet passen, soms kan ik alleen via cc betalen via paypall. Ik heb er ook geen geld op staan maar wel Iban en Credit card aan gekoppeld
0 x
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 31 Dec 2015, 17:02

Inderdaad, kan erg lang duren. Heeft bij mij ook wel eens een dikke 2 weken geduurd.

Zou me geen zorgen maken, dat geld wordt zeker afgeschreven.
Daarbij zit je ook nog eens met de feestdagen. Vind het absoluut nog niet lang.

En anders.............. de eerste meevaller in 2016.
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 01 Jan 2016, 12:31

Niets aan de hand inderdaad. Andersom duurt het tegenwoordig ook al zeker 10 dagen voor je je geld op de tegenrekening terug hebt...
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Jan 2016, 12:34

Bij mij hangen zowel m'n visa als m'n bankrekening eraan, met de voorkeur voor mijn visa kaart.
Gaat altijd goed, maar je moet geduld hebben soms.
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 01 Jan 2016, 12:49

Ik heb dit ook gehad daarom zet ik voortaan het aankoop bedrag op m'n Paypal rekening alvorens ik betaal. Ik ben iemand die niet ga in het krijt sta bij een ander dus op deze manier hoef ik ook niet te wachten op de bankafschrijving.
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 01 Jan 2016, 13:45

Paypal werk toch als een soort creditcard ? (En hoe willen de heren betalen? Cash, American Express, Diners Club? :bigsmile )

De rekening wordt direct voldaan en pas later wordt het geld van jou rekening afgeschreven.
Hoe ze daar op kunnen verdienen ?? dat maakt mij ook niet uit.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 01 Jan 2016, 15:49

Mvamelsfort schreef:Ik heb dit ook gehad daarom zet ik voortaan het aankoop bedrag op m'n Paypal rekening alvorens ik betaal. Ik ben iemand die niet ga in het krijt sta bij een ander dus op deze manier hoef ik ook niet te wachten op de bankafschrijving.

Voor alle duidelijkheid. De betaling is gebeurd. De webshop heeft het geld ontvangen. Paypal laat het na om het geld van me te nemen. Dus in het krijt staan... Dacht t niet ;)
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 01 Jan 2016, 15:57

Breedút_Genietsje schreef:Paypal werk toch als een soort creditcard ? (En hoe willen de heren betalen? Cash, American Express, Diners Club? :bigsmile )

De rekening wordt direct voldaan en pas later wordt het geld van jou rekening afgeschreven.
Hoe ze daar op kunnen verdienen ?? dat maakt mij ook niet uit.

voor verkopende partij betaald iets van 3 % provisie aan paypall, zo verdienen ze geld :)
1 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 01 Jan 2016, 18:48

Bram84 schreef:
Mvamelsfort schreef:Ik heb dit ook gehad daarom zet ik voortaan het aankoop bedrag op m'n Paypal rekening alvorens ik betaal. Ik ben iemand die niet ga in het krijt sta bij een ander dus op deze manier hoef ik ook niet te wachten op de bankafschrijving.

Voor alle duidelijkheid. De betaling is gebeurd. De webshop heeft het geld ontvangen. Paypal laat het na om het geld van me te nemen. Dus in het krijt staan... Dacht t niet ;)

Ja dat is ook wat ik bedoel maar jij staat toch bij Paypal in het krijt dan zolang hun het geld niet van je ontvangen hebben.
0 x

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 04 Apr 2017, 08:12

Ik heb gisteren een paypal account aangemaakt om eventueel eens iets te kopen of verkopen op whiskybase. Aanmaken geen probleem maar nu wil ik dit linken aan mijn wb-account en daar melden ze dat ik geen geldige account heb, terwijl het toch echt gelukt is.
Stuur ik hiervoor beter een mailtje naar paypal zelf? Misschien heeft iemand dit al meegemaakt..

Alvast bedankt
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 04 Apr 2017, 08:28

Len schreef:Ik heb gisteren een paypal account aangemaakt om eventueel eens iets te kopen of verkopen op whiskybase. Aanmaken geen probleem maar nu wil ik dit linken aan mijn wb-account en daar melden ze dat ik geen geldige account heb, terwijl het toch echt gelukt is.
Stuur ik hiervoor beter een mailtje naar paypal zelf? Misschien heeft iemand dit al meegemaakt..

Ik denk dat whiskybase bedoelt dat je een gecontroleerd (verified) PayPal account moet hebben.
Dit kun je doen door een bankrekening of credit card aan je account te koppelen link.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 04 Apr 2017, 08:34

turfsmurf schreef:
Len schreef:Ik heb gisteren een paypal account aangemaakt om eventueel eens iets te kopen of verkopen op whiskybase. Aanmaken geen probleem maar nu wil ik dit linken aan mijn wb-account en daar melden ze dat ik geen geldige account heb, terwijl het toch echt gelukt is.

Ik denk dat whiskybase bedoelt dat je een gecontroleerd (verified) PayPal account moet hebben.
Dit kun je doen door een bankrekening of credit card aan je account te koppelen link.

De visa kaart is reeds gekoppeld, de gewone bankkaart moet ik wel nog bevestigen. Misschien ligt het inderdaad daar aan! Even wachten dus, thanks!
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”