Wat een gezelligheid de laatste tijd...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.

wat die gekke Henri nu weer zegt...

Ben ik het mee eens
23
45%
Vind ik leuk, maar ik kan de duim niet vinden..
1
2%
ik snap het wel, maar ik begrijp het niet
8
16%
Henri.. Ge mot dn bakkus houwe!
12
24%
gezelligheid kent geen tijd, maar dat komt omdat ik niet kan klokkijken..
7
14%

Totaal aantal stemmen: 51

Maurice_Casqueteer
Senior
Senior

Re: Wat een gezelligheid de laatste tijd...

Ongelezen berichtdoor Maurice_Casqueteer » 08 Apr 2016, 21:06

Kay schreef:Voor mij wordt het dit jaar juist weer eens interessant in de punk/hardcore marquee. De afgelopen jaren was het maar kiddiecore wat de klok sloeg en heb ik die tent meestal gemeden, maar deze keer ga ik er toch zeker naartoe voor bands als Bad Religion, Dropkick Murphys, Pennywise en Anti-Flag. Hmmm... nu ik het zo zeg, realiseer ik me dat er inderdaad geen hardcore bands spelen die me interesseren. Madball, Merauder of NAOP (bestaan die nog?) was wel leuk geweest voor de afwisseling.

O ja en een festival waar je vanaf de parkeerplaats een uur moet slepen met je zooi tot bij een plek waar je je tent kunt opzetten is eigenlijk wel degelijk te massaal. Op festivals als Graspop en Hellfest ben je eerst uitgebreid aan het afzien voordat de pret kan beginnen. Als ik dat vergelijk met Duitse festivals zoals Bang Your Head, Summer Breeze en Metalfest Lorelei (die allemaal ook best groot zijn qua bezoekersaantallen) waar je met de auto de camping op rijdt en alles gewoon ernaast kunt gooien, is zoiets eigenlijk gewoon ellendig.

anti flag! ga er heen in amsterdam!
1 x
Afbeelding

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 08 Apr 2016, 22:51

Ben ik hier op een metalforum beland? Het lijkt wel alsof je als whiskydrinker metalhead of punk moet zijn :bigsmile .

Kay schreef:
Maurice_Casqueteer schreef:Henri! ik heb gestemd Henri.. Ge mot dn bakkus houwe! maar das meer om dat ik daar om moest lachen !

verder eensssgggggg met de stelling

Je moet je bakkes houden Maurice, dit is nu het metal festival topic ;)

Een metal festival-topic? Ik zie op de poster van Graspop namen als Saxon, Overkill (drunken wisdom!) en FOREIGNER!!! Dat is uit de tijd dat ik het nog mooi vond.

Henri heeft trouwens wel gelijk!

En.... Reign in blood is een van de allerbeste platen ooit! :duimop

Ik wens iedereen uiteraard heel veel plezier op Graspop!
1 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 09 Apr 2016, 23:28

Tonny schreef:Ben ik hier op een metalforum beland? Het lijkt wel alsof je als whiskydrinker metalhead of punk moet zijn :bigsmile .

Goede smaak uit zich zelden slechts op een enkel vlak ;)
5 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 10 Apr 2016, 16:54

Kay schreef:Voor mij wordt het dit jaar juist weer eens interessant in de punk/hardcore marquee. De afgelopen jaren was het maar kiddiecore wat de klok sloeg en heb ik die tent meestal gemeden, maar deze keer ga ik er toch zeker naartoe voor bands als Bad Religion, Dropkick Murphys, Pennywise en Anti-Flag. Hmmm... nu ik het zo zeg, realiseer ik me dat er inderdaad geen hardcore bands spelen die me interesseren. Madball, Merauder of NAOP (bestaan die nog?) was wel leuk geweest voor de afwisseling.

O ja en een festival waar je vanaf de parkeerplaats een uur moet slepen met je zooi tot bij een plek waar je je tent kunt opzetten is eigenlijk wel degelijk te massaal. Op festivals als Graspop en Hellfest ben je eerst uitgebreid aan het afzien voordat de pret kan beginnen. Als ik dat vergelijk met Duitse festivals zoals Bang Your Head, Summer Breeze en Metalfest Lorelei (die allemaal ook best groot zijn qua bezoekersaantallen) waar je met de auto de camping op rijdt en alles gewoon ernaast kunt gooien, is zoiets eigenlijk gewoon ellendig.

Hier doen ze dat vast voor de veiligheid.... Een festival waar ze er prat op gaan de grootste bierconsumptie te halen voor de hele zomer in België, daar wil je niet dat ze met de auto kunnen gaan rondrijden op de camping (denk ik dan). Is het wat wandelen van je wagen naar de camping, best wel. Gelukkig is dat niet meer mijn probleem, parkeer ik op de VIP parking en slaap ik vlakbij in een vakantiehuisje :)

Ik doe het festival op de oudezakkenmanier en ben er blij om. (ook heb ik een stopcontact nodig om te slapen :p )
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 10 Apr 2016, 16:57

Kay schreef:
Tonny schreef:Ben ik hier op een metalforum beland? Het lijkt wel alsof je als whiskydrinker metalhead of punk moet zijn :bigsmile .

Goede smaak uit zich zelden slechts op een enkel vlak ;)

Niet alleen dat, je moet enige vorm van intelligentie bezitten om whisky te weten appreciëren. Laat nu ook bewezen zijn dat metalheads het hoogste IQ hebben. De link is gelegd ;-)

Voor we alles hier weer te serieus gaan nemen, het is een graptjen eh polle.
2 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 14 Apr 2016, 10:19

Laatste nieuwe namen zijn zojuist bekend gemaakt voor GMM;

The Winery Dogs, We Came as Romans, Rival Sons, Soilwork, Carach Angren, Enthroned, Municipal Waste, Secrets of the Moon, Bloodbound, Crobot, Beartooth, Kadaver, Collibus, The Shrine, Palisades, Bliksem, Primal Fear, Spoil Engine, Killer, Your Highness, Knives To A Gunfight, Bark, Fleddy Melculy en Reject The Sickness

Hier zitten voor mij geen 'must see' namen tussen, dus geen gevaar voor de short list :-)
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 14 Apr 2016, 12:47

Op je avatar heb je echter wel iets weg van de zanger van Soilwork ;) Voor mij de enige must-see band in dit lijstje.

Het tijdschema staat ook online. Over het algemeen kan ik er wel mee leven, maar om op twee avonden drie grote bands tegelijk te plannen (Amon Amarth – Apocalyptica – Zakk Wylde en Slayer – Paradise Lost – Rival Sons) vind ik een heel vreemde keuze. Foreigner en Moonspell tegelijk vind ik persoonlijk ook wel jammer, maar daar kan ik wel in komen.
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 14 Apr 2016, 13:10

Even snel gekeken naar het schema...

Het enige wat echt bijt voor mij is Disturbed en Amaranthe...
Even rennen van Sixx AM naar Bad Religion en van Maiden naar Twisted Sister.
Slayer vs. Ghost en Nightwish vs. Volbeat is wat ongelukkig...maar voor de rest mag ik niet klagen...

:Slainte

Niet bekend met het werk van Soilwork overigens...mocht ik er al zijn dan kom ik even kennis nmaken ;)
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 14 Apr 2016, 16:20

Kay schreef:Op je avatar heb je echter wel iets weg van de zanger van Soilwork ;) Voor mij de enige must-see band in dit lijstje.

Het tijdschema staat ook online. Over het algemeen kan ik er wel mee leven, maar om op twee avonden drie grote bands tegelijk te plannen (Amon Amarth – Apocalyptica – Zakk Wylde en Slayer – Paradise Lost – Rival Sons) vind ik een heel vreemde keuze. Foreigner en Moonspell tegelijk vind ik persoonlijk ook wel jammer, maar daar kan ik wel in komen.

Ik kan gelukkig Amon Amarth zien in de US, dan kan ik voor graspop opteren voor Apocalyptica. Slayer is een must see en ben blij dat Gojira lekker ver van ghost staat, dan heb ik van de paus toch al geen last :p
Vooral lullig dat Pannywise en Bad Religion zo vroeg staan, net zoals KsE.
0 x

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 14 Apr 2016, 16:24

Testament, Megadeth (met Dave Mustayne? Kan me dat zo moeilijk voorstellen), Iron Maiden, Anthrax, Sacred Reich, Overkill. Ik ben verbaasd dat die bands nog bestaan. Ik mis Queensryche, Crimson Glory, Death, Massacre, Sabbat en mijn oldtime favorite Death Angel nog.
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 14 Apr 2016, 21:47

jdoucet schreef:Vooral lullig dat Pannywise en Bad Religion zo vroeg staan, net zoals KsE.

Je kunt het ook zo zien: Dan hebben ze ook geen concurrentie van de grote bands.
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 14 Apr 2016, 21:48

Tonny schreef:Testament, Megadeth (met Dave Mustayne? Kan me dat zo moeilijk voorstellen), Iron Maiden, Anthrax, Sacred Reich, Overkill. Ik ben verbaasd dat die bands nog bestaan. Ik mis Queensryche, Crimson Glory, Death, Massacre, Sabbat en mijn oldtime favorite Death Angel nog.

Dan moet je naar festivals als Alcatraz en Dynamo gaan, dan krijg je zo'n beetje het programma waar je om vraagt voorgeschoteld.
0 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 14 Apr 2016, 22:22

zonder nou zeurderig te willen doen maar volgens mij zijn we een beetje off topic aan het geraken. Ik meen me te herinneren dat er nog wel een ander topic is over muziek :) Toch nog maar even terug naar Henri zijn insteek, ik mis wel een beetje de discussie die ik had met Stormbringer :cool: Een forum als dit moet gewoon wat discussie los maken alleen niet op de Wilders stijl. :Slainte
2 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 14 Apr 2016, 22:35

gerritbakker57 schreef:zonder nou zeurderig te willen doen maar volgens mij zijn we een beetje off topic aan het geraken. Ik meen me te herinneren dat er nog wel een ander topic is over muziek :) Toch nog maar even terug naar Henri zijn insteek, ik mis wel een beetje de discussie die ik had met Stormbringer :cool: Een forum als dit moet gewoon wat discussie los maken alleen niet op de Wilders stijl. :Slainte

willen we meer of minder leuke /gezellige /gezonde discussie?? MEER.. MEER.. MEER... :evil: :gnif
1 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 14 Apr 2016, 22:42

Ja, en vooral niet ...MINDER..MINDER...MINDER :Protest
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”