Toon schreef:Spreek je uit ervaring of brengt het niets op ?
Ik heb wel wat geduld hoor .
Zoals al gezegd, met alles kan je geld verdienen door te kopen en te verkopen. Helaas gaat dit ten koste van de hobby van anderen. Bvb lego, kunst, oldtimers, whisky,... Bij al dit soort dingen is er heel veel kennis en kunde nodig om er iets aan over te houden. Anders ga je er je broek aan scheuren. En die kennis ga je hier niet cadeau krijgen.
Dat buiten beschouwing gelaten, de prijzen van whisky zijn erg hoog. Dé leuze van ene Warren B. is "buy low, sell high", en dus is momenteel waarschijnlijk niet het moment om whisky te kopen als investering. Er zijn andere plaatsen om je vermogen in te parkeren ipv in dat waardeloze papier, "geld" genaamd.

sorry paul ik had je comment niet gezien terwijl ik mijn betoog aan het typen was. maar inmiddels verwijderd zie ik 
Natuurlijk gun ik mijn kinderen later een mooie verzameling en hoop ik niet dat ik moet verkopen omdat ik failliet ga of iets dergelijks. Maar het is voor mij vooral een hobby of eigenlijk passie om mooie series te verzamelen en volgens mij doe ik daar geen enkele whiskyliefhebber kwaad mee omdat er nog steeds zo veel mooie heerlijke en betaalbare whisky's gebotteld worden. Ik heb er, net als veel mede forumleden wel veel problemen mee wanneer mensen voor het korte gewin whisky kopen en met winst willen verkopen maar ja, whats new. En gelukkig hebben we onder andere Henry op het forum die alle geweldige bottelingen gelijk sampeld. Wat zeldzaam is moet zeldzaam blijven heb ik ooit van een botanicus geleerd