Open discussie.. het forum sterft af...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Open discussie.. het forum sterft af...

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Apr 2016, 11:16

Top! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 08 Apr 2016, 12:44

Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Bovenstaande topic bleef tijdens deze discussie ook steeds door m'n hoofd malen, los van dat het steeds een handvol dezelfde leden zijn die direct klaar staan hun antwoord/mening te geven zie je ook maar bar weinig oude garde hun kennis delen.
Dit is zeker geen aanval hoor en geen verwijt naar niemand persoonlijk gericht. En je bent natuurlijk nooit iets verplicht!

Maar vind het wel jammer.
3 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Apr 2016, 12:54

Kijk dat vind ik nou ook.
Ik hoor verschillende mensen zeggen dat vroeger alles beter was. Of dat het hier gaat om informatie delen.
Maar de meeste van die mensen zie ik niets bijdragen op dat vlak in bijvoorbeeld het topic dat je aangeeft Nino.
En dat onder het mom van "ik vind de sfeer minder dan vroeger".
Maar als je er zo over denkt en verbeterpunten ziet dan "moet" je er zelf ook iets aan doen om het hier goed/beter te maken.
Als iedereen positief bijdraagt en zijn best doet komt het vanzelf goed.
7 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 10 Apr 2016, 16:59

Nino schreef:https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8457

Bovenstaande topic bleef tijdens deze discussie ook steeds door m'n hoofd malen, los van dat het steeds een handvol dezelfde leden zijn die direct klaar staan hun antwoord/mening te geven zie je ook maar bar weinig oude garde hun kennis delen.
Dit is zeker geen aanval hoor en geen verwijt naar niemand persoonlijk gericht. En je bent natuurlijk nooit iets verplicht!

Maar vind het wel jammer.

Ik kan in dat topic niet terecht, de titel staat me niet aan :)

Sorry daarvoor :(
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 10 Apr 2016, 23:58

Ben al persoonlijk een paar dagen niet op het forum geweest, maar zijn alweer heel veel nieuwe berichten.
Maar ja wat ik hier heel vaak zie terug komen dat er veel word gediscussieerd over de vraag prijzen en dan zeker de nieuwe release die ook nog eens gehyped worden.. en die lopen dan wel eens uit de hand of iemand voelt zich beledigd. Maar ja daar moet je dan ook maar tegen kunnen. Iedere actie kan een reactie opleveren.

mijn advies, reageer er gewoon niet op als je slecht tegen reacties kunt,

En voor de rest ik merk wel dat ik de laaste tijd niet meer zo vaak op het forum zit als in het begin. Dit omdat 60-70% van de nieuwe berichte verkoop post zijn of gerelateerd eraan. Of dit nu samples of flessen zijn. Ja als je op het moment niks zoekt dan ga je deze ook niet lezen en dan mis je wel soms een paar leuke post of discussie's. dat is dan wel weer jammer.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 16 Apr 2016, 09:36

Apple stierf ooit ook bijna af, er is nog hoop !
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 16 Apr 2016, 22:42

BWhisky schreef:Ik ben hier nu (bijna!) 6 jaar lid en ik heb de sfeer de laatste twee/drie jaar enorm zien veranderen.

Dat is één van de redenen waarom ik hier wel nog vaak mee-lees maar amper nog iets post.

Dit forum was vroeger voornamelijk een plaats waar kennis werd gedeeld door mensen die gepassioneerd waren door whisky. De eerste drie/vier jaar heb ik hier veel tijd doorgebracht, advies gevraagd en gekregen door mensen die veel meer van whisky weten dan ikzelf, ...

Op vandaag heb ik soms het gevoel dat het forum overspoeld wordt door sample verkopers, nutteloze onderlinge discussies en topics, betweters en mensen die graag op de whiskyhype-kar springen om er geld aan te verdienen, ...

Versta me niet verkeerd: ik val niemand persoonlijk aan, koop en verkoop hier ook wel eens een fles/samples, en pretendeer al helemaal niet dat ik een groot whisky kenner ben... maar de algemene sfeer van het forum irriteert mij steeds meer en meer.

Ik heb het gevoel dat meerdere 'anciens' hier die mening delen en daarom ook een pak minder posten.

Dit gezegd zijnde, tijd voor een Bowmore Tempest Batch 1! :Slainte

De nagel op de kop! Ik zat vroeger ook dagelijks op dit forum maar door de vaak idiote discussies en het moddergooien van sommige azijnpissers hoeft het niet meer voor mij. Ik lees nu af en toe tussen de bagger door alleen nog de interessante posts als ik daar nuttige info uit kan halen.
Jammer.
2 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 16 Apr 2016, 22:53

Tijd voor een ballotage??
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 25 Sep 2016, 21:44

whiksy schreef:

Hoi whiksy, probeer je een pb te sturen nav je post in het aanbod topic. Maar misschien heb je dat uit staan?
Anyway, heb interesse in een aantal flessen.
Kan je me berichten aub.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Sep 2016, 00:07

Wouter1981 schreef:
whiksy schreef:

Hoi whiksy, probeer je een pb te sturen nav je post in het aanbod topic. Maar misschien heb je dat uit staan?
Anyway, heb interesse in een aantal flessen.
Kan je me berichten aub.

Ik heb 'm zojuist een PB gestuurd, geen probleem. Welke flessen had je interesse in? :bigsmile
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Sep 2016, 07:50

Ik probeer toch even in te stappen hier. Ik loop nog niet zo lang mee, echter, het Volvo-forum bestorm ik al ruim 10 jaar en daar komen dit soort discussies ook regelmatig weer boven borrelen. Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk levendig forum vindt, net als het Volvo-forum trouwens. Dat heb ik ook wel eens anders gezien. Dus die levendigheid spreekt mij zeer aan. Daarnaast moet een forum voor mij informatief zijn, waar ik eenvoudig de informatie vind die ik zoek en waar ik me kan inlezen op bepaalde onderwerpen. Dat er af en toe discussies zijn vind ik niet zo'n probleem, sterker nog, dat kon zo maar eens de kracht van een forum zijn, zolang er maar niet op de man wordt gespeeld. Eerlijke, open discussie, op een normaal niveau.

En al dat bovenstaande vind ik hier wel terug. :goedgedaan
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 26 Sep 2016, 08:00

Mooi te horen. Veel dingen gaan in golfbewegingen, zo ook fora. Dit topic is begonnen in een tijd dat er veel discussie waren over het aanbodgedeelte van het forum, gehanteerde prijzen en commentaar daarop. Gelukkig is hiernaar gehandeld, waarna onophoudelijke discussies grotendeels gestopt zijn. Dan is er weer meer tijd voor leukere dingen hier op het forum.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Sep 2016, 08:21

caskstrength schreef:Dan is er weer meer tijd voor leukere dingen hier op het forum.

:duimop

Een Forum kan door de jaren heen enorm veranderen. Mooi voorbeeld is het Volvo850-forum. Toen ik mijn 850 kocht was het nog een redelijk exclusieve auto, tegenwoordig koop je onder de 1000 euro zo'n ding. Daarmee verandert je publiek.
Nu zal een product als whisky hier niet zo snel aan onderhevig zijn, maar vaak zie je wel dat de oude garde zich na verloop van tijd wat meer op de achtergrond houdt terwijl de jonge honden (that's me) het forum lopen te 'spammen'. Tja...

Maar voorlopig bevalt het wel hier.
:Pipersmile
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 26 Sep 2016, 09:01

FGG schreef:Een Forum kan door de jaren heen enorm veranderen. Mooi voorbeeld is het Volvo850-forum. Toen ik mijn 850 kocht was het nog een redelijk exclusieve auto, tegenwoordig koop je onder de 1000 euro zo'n ding. Daarmee verandert je publiek.
Nu zal een product als whisky hier niet zo snel aan onderhevig zijn

Was het maar waar :P
Ons favoriete goedje wordt alleen maar duurder en duurder
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 25 Jan 2018, 01:14

wel even aardig om weer eens omhoog te halen..
niet om redenen die in het allereerste bericht staan, maar puur om activiteit die drastisch naar beneden is gegaan

snelle links - actieve onderwerpen: staan inmiddels gemiddeld 3-4 dagen op pagina 1
zullen we alemaal weer even wat leven in t forum gaan blazen? :D
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”