Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Feb 2021, 17:47

:Scratch
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 21 Feb 2021, 18:29

Oogadal schreef::HitHead

Houdt dit dan nooit op...??

Whahahaha je hebt n fan. Stuur m n doos bonbons gevuld met... tja... bedenk iets goors
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 18:36

Wouterk schreef:Stuur m n doos bonbons gevuld met... tja... bedenk iets goors

Ehhhhhhh wijn van babymuisjes of een ei met embryo ofzo? :lekker
0 x
Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 09 Mar 2021, 22:42

Ik heb even de tijd genomen om vandaag golden earring te draaien. Heerlijke muziek, helaas helaas.

Ik weet zeker dat Barry een goeie fles uit de kast trekt en waarschijnlijk zegt het is mooi geweest ouwe.. En dan heeft ie ook nog zijn zonnebril op.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Mar 2021, 22:54

Uit de mooiste stad van het land, rock city, het Haagsche. En ben er trots op :lol: .

Blij dat ik ze genoeg live heb mogen meemaken (net als de Stones).

Ook maar een plaatje aanslingeren nog.
0 x
2 ∞ & →

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 09 Mar 2021, 23:14

Heb nog erg mooie herinneringen aan een intiem concert van de Earring in Palace Rotterdam. Ik geloof dat ze toen een uur langer gespeeld hebben dan gepland. Topband!
0 x
Afbeelding

Henkie
Actief lid
Actief lid

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Henkie » 18 Mar 2021, 09:02

Laphroaig four oak nu bij de dozijnmannen met een tientje korting. :shock:
Echter, dit is een bedenkelijke Laphroaig, het is niet zo als men maar 4 verschillende vaten (waar men verder niets mee kan) in een fles stopt er iets heel bijzonders ontstaat :P
Not my cup of thea dus, beet jammer voor dit prachtige huis.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mar 2021, 10:14

Henkie schreef:
Echter, dit is een bedenkelijke Laphroaig, het is niet zo als men maar 4 verschillende vaten (waar men verder niets mee kan) in een fles stopt er iets heel bijzonders ontstaat :P

Maar het is ook niet zo dat ze maar vier verschillende vaten "waar men verder niets mee kan" bij elkaar hebben gegooid. Die 'Four' staat voor vier verschillende soorten vaten, namelijk ex-bourbon barrels, quarter casks, virgin American oak barrels en European oak hogsheads, met elk soort dat een ander smaakeffect afgeeft. Afzonderlijk kunnen dit hele goede whiskies opleveren, ik noem maar de Laphroaig Quarter Cask.
Of het blenden van deze vier soorten tot de Four Oak een succes is, is verder persoonlijk natuurlijk. Net als dat het verder 'niet jouw cup of tea is', prima natuurlijk. Maar het is is dus geen left-over projectje of zo.
2 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 18 Mar 2021, 16:39

Dre schreef:
Henkie schreef:

Maar het is ook niet zo dat ze maar vier verschillende vaten "waar men verder niets mee kan" bij elkaar hebben gegooid. Die 'Four' staat voor vier verschillende soorten vaten, namelijk ex-bourbon barrels, quarter casks, virgin American oak barrels en European oak hogsheads, met elk soort dat een ander smaakeffect afgeeft. Afzonderlijk kunnen dit hele goede whiskies opleveren, ik noem maar de Laphroaig Quarter Cask.
Of het blenden van deze vier soorten tot de Four Oak een succes is, is verder persoonlijk natuurlijk. Net als dat het verder 'niet jouw cup of tea is', prima natuurlijk. Maar het is is dus geen left-over projectje of zo.

O.K. u bent een forum Goeroe, diepe kniebuiging alhier :Party
Echter, waarom zou men 4 maal iets bijzonders mengen en dit vervolgens tegen een bodemprijs vermarkten?
Heb het spul in mijn glas gehad en tsja, zelfs voor nog een tientje minder zou ik het niet kopen.

disclaimer: geen Goeroe
2 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 18 Mar 2021, 16:52

Henkie schreef:O.K. u bent een forum Goeroe, diepe kniebuiging alhier :Party
Echter, waarom zou men 4 maal iets bijzonders mengen en dit vervolgens tegen een bodemprijs vermarkten?
Heb het spul in mijn glas gehad en tsja, zelfs voor nog een tientje minder zou ik het niet kopen.

Die eerste zin klinkt mij nogal rancuneus in de oren, maar goed niet mijn pakkie-an.
In de essentie zijn die 4 soorten eik niet iets bijzonders maar de samenstelling is gewoon anders dan bij 'normale' Laphroaigs. Heb hem zelf niet geproefd maar vind het een prima vinding voor de Laphroaig-drinker met een iets strakker budget die net wat anders wilt beleven. Voor de puristen zal het niet interessant zijn.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mar 2021, 16:54

O.K. u snapt het principe van de 'titels' hier op het forum niet. Krijg je automatisch bij een x-aantal posts, dus uw cynische kwinkslag past hier géén kniebuiging. :nono
Bovendien beweer ik ook niet dat ze iets bijzonders mengen, maar leest u vooral eens in over vaten en hoe whiskies tot stand komen. De keuze om deze vier soorten vaten te mengen en deze naam eraan te plakken zal vast een hoog marktetinggehalte hebben, ik ben ook zeker geen fan van deze botteling, maar is vooral bedoeld als toegankelijke instapper. Niet voor niets ook in een travel retail-formaat, op 40%, en dus voor een toegankelijke prijs.
3 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 18 Mar 2021, 18:02

Lieden, ik heb het spul 2 maal in mijn glas gehad, het is prut! Ga dit nog niet eens beoordelen (kijk maar even rond op het www)
Probeer alleen maar de mensen die denken hier een koopje aan te behalen te behoeden.

groetsels van een actief lid :nl-vlag
2 x

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 18 Mar 2021, 19:07

Henkie schreef:Lieden, ik heb het spul 2 maal in mijn glas gehad, het is prut! Ga dit nog niet eens beoordelen (kijk maar even rond op het www)
Probeer alleen maar de mensen die denken hier een koopje aan te behalen te behoeden.

groetsels van een actief lid :nl-vlag

Helemaal mee eens. Zou hier nog niet eens de biefstuk mee afblussen.

Henkie, Dre heeft de laatste tijd zoveel prut blends gedronken dat zijn smaakpupillen zijn aangetast. :bigsmile
1 x

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 18 Mar 2021, 19:14

Dre schreef:

O.K. u snapt het principe van de 'titels' hier op het forum niet. Krijg je automatisch bij een x-aantal posts, dus uw cynische kwinkslag past hier géén kniebuiging. :nono
Bovendien beweer ik ook niet dat ze iets bijzonders mengen, maar leest u vooral eens in over vaten en hoe whiskies tot stand komen. De keuze om deze vier soorten vaten te mengen en deze naam eraan te plakken zal vast een hoog marktetinggehalte hebben, ik ben ook zeker geen fan van deze botteling, maar is vooral bedoeld als toegankelijke instapper. Niet voor niets ook in een travel retail-formaat, op 40%, en dus voor een toegankelijke prijs.

Al begrijp ik wel zijn satirische opmerking.
Er zijn genoeg leden met meerdere glaasjes die denken dat ze over water kunnen lopen.
Het heeft hier op het forum niet altijd vriendelijk aan toe gegaan voor nieuwelingen en leden met mindere glaasjes langs hun naam. ;)

Al was dat bij sommige wel nodig :lekker
1 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 18 Mar 2021, 19:57

en gaan we nu weer terug naar TIP! in de aanbieding?
5 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”