Christine schreef:MisterMonkeyDonkey schreef:Pfff ok dan. Je hebt kritiek op een hele mooie shop, met een zeer gewaardeerde uitbater. Terwijl je daar blijkbaar nog nooit bent geweest. Zeer makkelijk om dan kritiek te geven.
Je begint weeral over die cognac... Nee ik beweer nergens dat ik een 55jarige van een 60jarige kan onderscheiden.
Ik zeg enkel dat een 60jarige blend niet te vergelijken is met een single cask 1913-1981. Dat jij er van overtuigd bent dat er met jaartallen gefoefeld wordt, terwijl er officiele documenten zijn, tja. Hoe wil je dat men bewijst dat fles uit 1913 effectief uit 1913 is? Met een digitale kleurenfoto of een filmpje?
Mijn persoonlijke aanval was nog heel proper. Ik zie hier zo 3 a 4 topics waarin je kritiek hebt op vanalles en nog wat. Ja dan maak ik daarvan dat je niet de meest optimistische persoon op aarde bent. Lijkt met niet zo heel vergezocht.
Wel, ik heb met de heer in kwestie contact gehad. Na een arrogant en hautain antwoord heb ik me de rit bespaard. Dat terzijde. Nochtans woonde ik niet evraf. Op ander plaatsen word ik hartelijker onthaald. Bovendien is mijn budget nog steeds kleiner dan wat ik wens te kopen, selecteren moet ik toch. Bovendien heeft hij eerder Bertrand cognac verkocht, veel te duur en VT. Hun benamingen zijn helemaal van de pot gerukt. Ook daar kan ik voorbeelden van geven.
Nogmaals, wat begrijpt u niet. De enige officiële jaartallen zijn via het BNIC. Die vaten zijn verzegeld. Daar is steeds controle op. Vandaar de prijs. Avant of autour zijn géén officiële benamingen. U zou wel willen dat het zo was, maar het is niet zo. Ik heb dat niet uitgevonden.
Ik zou liever hebben dat u geen aanvallen doet. Of anders doe ik dat ook over uw persoon. Gelijke wetten vind ik belangrijk. Negatief? Ik doorprik alleen wat bubbels. Niet meer, niet minder. Bepaalde mensen vinden dat niet leuk. Maar ik vind het belangrijke dat eerlijke producenten, daarvan kan ik namen geven, verdedigd worden.
Ik kan alleen maar aanraden om er toch eens een afspraak te maken. Voor mij persoonlijk is het meer dan een uur rijden, en zeer de moeite waard.
Mijn eerste contact via mail was ook niet super trouwens... Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt.
In een andere post zeg je :"Het BNIC is trouwens opgericht in 1946 om juist deze poespas te vermijden." Dus officiele jaartallen eerder dan dat bestaan niet volgens u. Nogmaals, ik vertrouw erop dat de info op het etiket klopt. Dat passeert tal van instanties...
Ik heb trouwens botteling nr 1 en nr 2 ervan gekocht, omdat ik ze vooraf kon proeven, en ze heeeeel erg goed vond. Nr 3 gaat ook de moeite zijn mijns inziens.
Ze zijn ondertussen gereviewd door oa Ruben, Serge,... Lekker zijn ze!
Mooie vondst van die Bunna. Bizar dat het zo op het etiket mag staan. Even een tip, je had beter in die eerste post klaar en duidelijk gezegd waarom er iets mis mee was. Ik heb ook een hele poos liggen zoeken... Dan is het dus logisch dat je daar vragen over krijgt.