Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Christine
Senior
Senior

Re: Ben Nevis TWJ 1996—2020

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 18:33

MisterMonkeyDonkey schreef:Ik betwijfel die koppelverkoop btw. Ik weet dat vaste klanten zonder problemen konden kiezen welke flesjes ze wilden hebben. Wat ik ten zeerste toe juich. Ik vind het niet meer dan normaal dat niet iedereen gelijk is voor de wet in een shop. Anders kopen flippers je beste flessen weg.

Ik raad trouwens aan om er eens binnen te springen zodat die "rare cognac bottelingen" bvb eens geproefd kunnen worden.
Hele leuke shop!

Dan zal Henri geen goede klant zijn. En een winkel die zo onderscheid maakt, gaat ervan uit dan dat andere klanten per definitie mindere klanten zijn. Mooie vaststelling. Mij niet gezien.
Trouwens die cognac. Een 60 jaar oude borderies kost bij Rivieres 190.00. Nu wordt die plots +400.00. Andere naam erop. Nou moe. Lekker verdient zou ik zeggen. En klanten lopen daar zo in. Hoe dom kan je zijn. Maar het zijn niet mijn centen, dus be my guest. Het is niet ik die die winkel als referentie aanhaalde.
Ik kan u betere cognac laten proeven aan een andere prijs. Wat weten jullie trouwens over cognac? Malternative heeft dit eerder met Bertrand cognac gedaan en dan VT.
Laatst gewijzigd door Christine op 29 Jul 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Jul 2020, 19:24

Christine schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Ik betwijfel die koppelverkoop btw. Ik weet dat vaste klanten zonder problemen konden kiezen welke flesjes ze wilden hebben. Wat ik ten zeerste toe juich. Ik vind het niet meer dan normaal dat niet iedereen gelijk is voor de wet in een shop. Anders kopen flippers je beste flessen weg.

Ik raad trouwens aan om er eens binnen te springen zodat die "rare cognac bottelingen" bvb eens geproefd kunnen worden.
Hele leuke shop!

Dan zal Henri geen goede klant zijn. En een winkel die zo onderscheid maakt, gaat ervan uit dan andere klanten per definitie mindere klanten zijn. Mooie vaststelling. Mij niet gezien.
Trouwens die cognac. Een 60 jaar oude borderies kost bij Rivieres 190.00. Nu wordt die plots +400.00. Andere naam erop. Nou moe. Lekker verdient zou ik zeggen. En klanten lopen daar zo in. Hoe dom kan je zijn. Maar het zijn niet mijn centen, dus be my guest. Het is niet ik die die winkel als referentie aanhaalde.
Ik kan u betere cognac laten proeven aan een andere prijs. Wat weten jullie trouwens over cognac? Malternative heeft dit eerder met Bertrand cognac gedaan en dan VT.

Ik weet dat de bewuste winkel in principe geen flessen verstuurd. En al zeker niet gewilde flessen. Henri zal niet regelmatig de verplaatsing maken, al zal hij vast wel wat lijntjes hebben.
Ik vind het volkomen logisch dat vaste klanten een streepje voor hebben.

Over de cognac hebben we het in een ander topic al gehad. Eerst was het te goedkoop, nu is ie te duur... Je kan een x-j oude fles drank niet single cask niet vergelijken met een x-jaar oude fles drank single cask uit het begin van de vorige eeuw.

Verder ga ik niet meer met je in discussie te gaan. Je hebt mijns inziens over vanalles en nog wat een verbitterde mening, so be it. Ik sta anders in het leven.
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 19:30

MisterMonkeyDonkey schreef:Ik weet dat de bewuste winkel in principe geen flessen verstuurd. En al zeker niet gewilde flessen. Henri zal niet regelmatig de verplaatsing maken, al zal hij vast wel wat lijntjes hebben.

Over de cognac hebben we het in een ander topic al gehad. Eerst was het te goedkoop, nu is ie te duur... Je kan een x-j oude fles drank niet single cask niet vergelijken met een x-jaar oude fles drank single cask uit het begin van de vorige eeuw.

Verder ga ik niet meer met je in discussie te gaan. Je hebt mijns inziens over vanalles en nog wat een verbitterde mening, so be it. Ik sta anders in het leven.

Wow, daar gaan we weer met de persoonlijke aanval. Doen jullie precies graag hier. Er wordt hier weer een mening gemaakt over hoe ik in het leven sta. Niet netjes me dunkt. Is persoonlijke aanval en niet inhoudelijk. Mag ik ook mijn gang gaan?

Betreft de cognac. U gaat dus verklaren dat u een "zogezegde" single cask van 55 jaar BOR kan onderscheiden van een 60 jarige BOR (al dan niet single cask). Knappe smaakpupillen. U weet niet waar u over praat. Daarenboven haal ik in de andere discussie aan dat iemand flink zijn zakken vult. Kan iedereen makkelijk nalezen. Geen discussie over.

Dus, het is te duur voor een 55 jarige cognac. Is het werkelijk 1913 of 1924, te goedkoop. Wat is daar nu moeilijk aan.

Blijkbaar haken jullie af als er iemand met feiten komt.

Dream on.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 29 Jul 2020, 19:34

Ik heb even een stukje afgeknipt en verplaatst naar (on)gezellig aan de bar.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Jul 2020, 19:46

Christine schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Ik weet dat de bewuste winkel in principe geen flessen verstuurd. En al zeker niet gewilde flessen. Henri zal niet regelmatig de verplaatsing maken, al zal hij vast wel wat lijntjes hebben.

Wow, daar gaan we weer met de persoonlijke aanval. Doen jullie precies graag hier. Er wordt hier weer een mening gemaakt over hoe ik in het leven sta. Niet netjes me dunkt. Is persoonlijke aanval en niet inhoudelijk. Mag ik ook mijn gang gaan?

Betreft de cognac. U gaat dus verklaren dat u een "zogezegde" single cask van 55 jaar BOR kan onderscheiden van een 60 jarige BOR (al dan niet single cask). Knappe smaakpupillen. U weet niet waar u over praat. Daarenboven haal ik in de andere discussie aan dat iemand flink zijn zakken vult. Kan iedereen makkelijk nalezen. Geen discussie over.

Dus, het is te duur voor een 55 jarige cognac. Is het werkelijk 1913 of 1924, te goedkoop. Wat is daar nu moeilijk aan.

Blijkbaar haken jullie af als er iemand met feiten komt.

Dream on.

Pfff ok dan. Je hebt kritiek op een hele mooie shop, met een zeer gewaardeerde uitbater. Terwijl je daar blijkbaar nog nooit bent geweest. Zeer makkelijk om dan kritiek te geven.
Je begint weeral over die cognac... Nee ik beweer nergens dat ik een 55jarige van een 60jarige kan onderscheiden.
Ik zeg enkel dat een 60jarige blend niet te vergelijken is met een single cask 1913-1981. Dat jij er van overtuigd bent dat er met jaartallen gefoefeld wordt, terwijl er officiele documenten zijn, tja. Hoe wil je dat men bewijst dat fles uit 1913 effectief uit 1913 is? Met een digitale kleurenfoto of een filmpje?

Mijn persoonlijke aanval was nog heel proper. Ik zie hier zo 3 a 4 topics waarin je kritiek hebt op vanalles en nog wat. Ja dan maak ik daarvan dat je niet de meest optimistische persoon op aarde bent. Lijkt met niet zo heel vergezocht.
3 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 19:59

MisterMonkeyDonkey schreef:Pfff ok dan. Je hebt kritiek op een hele mooie shop, met een zeer gewaardeerde uitbater. Terwijl je daar blijkbaar nog nooit bent geweest. Zeer makkelijk om dan kritiek te geven.
Je begint weeral over die cognac... Nee ik beweer nergens dat ik een 55jarige van een 60jarige kan onderscheiden.
Ik zeg enkel dat een 60jarige blend niet te vergelijken is met een single cask 1913-1981. Dat jij er van overtuigd bent dat er met jaartallen gefoefeld wordt, terwijl er officiele documenten zijn, tja. Hoe wil je dat men bewijst dat fles uit 1913 effectief uit 1913 is? Met een digitale kleurenfoto of een filmpje?

Mijn persoonlijke aanval was nog heel proper. Ik zie hier zo 3 a 4 topics waarin je kritiek hebt op vanalles en nog wat. Ja dan maak ik daarvan dat je niet de meest optimistische persoon op aarde bent. Lijkt met niet zo heel vergezocht.

Wel, ik heb met de heer in kwestie contact gehad. Na een arrogant en hautain antwoord heb ik me de rit bespaard. Dat terzijde. Nochtans woonde ik niet veraf. Op ander plaatsen word ik hartelijker onthaald. Bovendien is mijn budget nog steeds kleiner dan wat ik wens te kopen, selecteren moet ik toch. Bovendien heeft hij eerder Bertrand cognac verkocht, veel te duur en VT. Hun benamingen zijn helemaal van de pot gerukt. Ook daar kan ik voorbeelden van geven.

Nogmaals, wat begrijpt u niet. De enige officiële jaartallen zijn via het BNIC. Die vaten zijn verzegeld. Daar is steeds controle op. Vandaar de prijs. Avant of autour zijn géén officiële benamingen. U zou wel willen dat het zo was, maar het is niet zo. Ik heb dat niet uitgevonden.

Ik zou liever hebben dat u geen aanvallen doet. Of anders doe ik dat ook over uw persoon. Gelijke wetten vind ik belangrijk. Negatief? Ik doorprik alleen wat bubbels. Niet meer, niet minder. Bepaalde mensen vinden dat niet leuk. Maar ik vind het belangrijke dat eerlijke producenten, daarvan kan ik namen geven, verdedigd worden.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 29 Jul 2020, 20:11

Christine schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:

Dan zal Henri geen goede klant zijn.

zo'n goede klant dat ik 4 volledige set van 5 bottelingen op voorhand bevestigd heb gekregen..
ik haal altijd gelijk voor 4 personen en we wilden bijna allemaal de volle reeks, dus dan maar volledig in sets
ik weet alleen dat ivo de sets op voorhand te reserveren aanbod via zijn facebook, dus vandaar mijn opmerking over de full sets
2 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Jul 2020, 20:15

Christine schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Pfff ok dan. Je hebt kritiek op een hele mooie shop, met een zeer gewaardeerde uitbater. Terwijl je daar blijkbaar nog nooit bent geweest. Zeer makkelijk om dan kritiek te geven.

Wel, ik heb met de heer in kwestie contact gehad. Na een arrogant en hautain antwoord heb ik me de rit bespaard. Dat terzijde. Nochtans woonde ik niet evraf. Op ander plaatsen word ik hartelijker onthaald. Bovendien is mijn budget nog steeds kleiner dan wat ik wens te kopen, selecteren moet ik toch. Bovendien heeft hij eerder Bertrand cognac verkocht, veel te duur en VT. Hun benamingen zijn helemaal van de pot gerukt. Ook daar kan ik voorbeelden van geven.

Nogmaals, wat begrijpt u niet. De enige officiële jaartallen zijn via het BNIC. Die vaten zijn verzegeld. Daar is steeds controle op. Vandaar de prijs. Avant of autour zijn géén officiële benamingen. U zou wel willen dat het zo was, maar het is niet zo. Ik heb dat niet uitgevonden.

Ik zou liever hebben dat u geen aanvallen doet. Of anders doe ik dat ook over uw persoon. Gelijke wetten vind ik belangrijk. Negatief? Ik doorprik alleen wat bubbels. Niet meer, niet minder. Bepaalde mensen vinden dat niet leuk. Maar ik vind het belangrijke dat eerlijke producenten, daarvan kan ik namen geven, verdedigd worden.

Ik kan alleen maar aanraden om er toch eens een afspraak te maken. Voor mij persoonlijk is het meer dan een uur rijden, en zeer de moeite waard.
Mijn eerste contact via mail was ook niet super trouwens... Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt.

In een andere post zeg je :"Het BNIC is trouwens opgericht in 1946 om juist deze poespas te vermijden." Dus officiele jaartallen eerder dan dat bestaan niet volgens u. Nogmaals, ik vertrouw erop dat de info op het etiket klopt. Dat passeert tal van instanties...
Ik heb trouwens botteling nr 1 en nr 2 ervan gekocht, omdat ik ze vooraf kon proeven, en ze heeeeel erg goed vond. Nr 3 gaat ook de moeite zijn mijns inziens.
Ze zijn ondertussen gereviewd door oa Ruben, Serge,... Lekker zijn ze!

Mooie vondst van die Bunna. Bizar dat het zo op het etiket mag staan. Even een tip, je had beter in die eerste post klaar en duidelijk gezegd waarom er iets mis mee was. Ik heb ook een hele poos liggen zoeken... Dan is het dus logisch dat je daar vragen over krijgt.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 29 Jul 2020, 20:32

MisterMonkeyDonkey schreef:Ik kan alleen maar aanraden om er toch eens een afspraak te maken. Voor mij persoonlijk is het meer dan een uur rijden, en zeer de moeite waard.
Mijn eerste contact via mail was ook niet super trouwens... Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt.

In een andere post zeg je :"Het BNIC is trouwens opgericht in 1946 om juist deze poespas te vermijden." Dus officiele jaartallen eerder dan dat bestaan niet volgens u. Nogmaals, ik vertrouw erop dat de info op het etiket klopt. Dat passeert tal van instanties...
Ik heb trouwens botteling nr 1 en nr 2 ervan gekocht, omdat ik ze vooraf kon proeven, en ze heeeeel erg goed vond. Nr 3 gaat ook de moeite zijn mijns inziens.
Ze zijn ondertussen gereviewd door oa Ruben, Serge,... Lekker zijn ze!

Mooie vondst van die Bunna. Bizar dat het zo op het etiket mag staan. Even een tip, je had beter in die eerste post klaar en duidelijk gezegd waarom er iets mis mee was. Ik heb ook een hele poos liggen zoeken... Dan is het dus logisch dat je daar vragen over krijgt.

Hoe de wettelijke bepalingen zijn van voor 1946 voor millisimes, geen idee. Zou ik moeten opzoeken. Zal wel BNIC moeten goedgekeurd zijn denk ik? Als er jaartal opstaat, valt het onder controle van het BNIC. Er is wel bestudeerd geweest dat er meer cognac al verkocht is van bv. 1888 (year of the comet) en 1914, dan dat er ooit geproduceerd is geweest. Heb je ook voor bepaalde wijnen en bepaalde vintages. Daarom is het verleden van die flessen en of vaten belangrijk.

De Bunna is voor mij al jaren een raadsel. Als dit inderdaad is toegelaten, dan stel ik automatisch alle vintages van whisky in vraag. Kan men die pimpen met oude whisky's die onder de 40% geraakt zijn. Dus geen single jaartal. Dat is toch per definitie wat een jaartal is. Idem voor cognac. 40% of meer. Enkel AE Dor heeft daar eens toestemming voor gekregen dacht ik.
Bijv. https://www.thewhiskyexchange.com/p/32567/ae-dor-no3-1875-vintage-prince-imperial-bot1980s
0 x

Whiskme
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskme » 30 Jul 2020, 11:48

Christine schreef:

Wel, ik heb met de heer in kwestie contact gehad. Na een arrogant en hautain antwoord heb ik me de rit bespaard. Dat terzijde. Nochtans woonde ik niet veraf. Op ander plaatsen word ik hartelijker onthaald. Bovendien is mijn budget nog steeds kleiner dan wat ik wens te kopen, selecteren moet ik toch. Bovendien heeft hij eerder Bertrand cognac verkocht, veel te duur en VT. Hun benamingen zijn helemaal van de pot gerukt. Ook daar kan ik voorbeelden van geven.

Christine, ik zou toch graag even ter verdediging van Ivo springen. Hoewel ik kan begrijpen dat je eerste contact met hem misschien niet was wat je had gehoopt, zou ik zijn winkel (en persoon) niet meteen afschrijven op basis van één reactie. Ik vermoed dat je eigen ervaringen op het forum hier tonen dat woorden (zeker wanneer ze geschreven zijn) op een volkomen andere manier opgevat kunnen worden dan oorspronkelijk bedoeld. Het verkeerd begrijpen van wat gezegd wordt kan nu eenmaal gebeuren, maar mag volgens mij geen reden zijn om iemand volledig af te schrijven.

Mogelijks is dat ook wat er in je eerste contact gebeurd is (het is maar een idee). Ik kan alleen maar zeggen dat het volgens mij de moeite loont om eens langs te gaan bij Ivo en het te hebben over dat wat ons allen boeit, namelijk lekker spirits. Je geeft zelf aan liefhebber te zijn van de betere cognacs en whiskies. Dan lijkt het mij toch de trip waard om de winkel en uitbater eens te leren kennen, zeker aangezien je aangeeft niet bijzonder ver te wonen.

Mijn ervaringen bij hem zijn uitsluitend positief. Hartelijke ontvangst, ruime stock en een eerlijk houding ten opzichte van zijn producten en mijzelf. Je doet ermee wat je wilt natuurlijk, het gaat tenslotte om jouw tijd en geld. Maar ik ben een fervent voorstander van tweede kansen. Blijkt het alsnog niet te zijn wat je verwacht van een winkel en/of uitbater, dan heb je op zich weinig verloren. Blijkt het echter allemaal wel mee te vallen, dan heb je er misschien wel een schitterend nieuw adres bij voor exclusieve en/of lekkere whiskies en cognacs.
7 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 11:52

Whiskme schreef:Christine, ik zou toch graag even ter verdediging van Ivo springen. Hoewel ik kan begrijpen dat je eerste contact met hem misschien niet was wat je had gehoopt, zou ik zijn winkel (en persoon) niet meteen afschrijven op basis van één reactie. Ik vermoed dat je eigen ervaringen op het forum hier tonen dat woorden (zeker wanneer ze geschreven zijn) op een volkomen andere manier opgevat kunnen worden dan oorspronkelijk bedoeld. Het verkeerd begrijpen van wat gezegd wordt kan nu eenmaal gebeuren, maar mag volgens mij geen reden zijn om iemand volledig af te schrijven.

Mogelijks is dat ook wat er in je eerste contact gebeurd is (het is maar een idee). Ik kan alleen maar zeggen dat het volgens mij de moeite loont om eens langs te gaan bij Ivo en het te hebben over dat wat ons allen boeit, namelijk lekker spirits. Je geeft zelf aan liefhebber te zijn van de betere cognacs en whiskies. Dan lijkt het mij toch de trip waard om de winkel en uitbater eens te leren kennen, zeker aangezien je aangeeft niet bijzonder ver te wonen.

Mijn ervaringen bij hem zijn uitsluitend positief. Hartelijke ontvangst, ruime stock en een eerlijk houding ten opzichte van zijn producten en mijzelf. Je doet ermee wat je wilt natuurlijk, het gaat tenslotte om jouw tijd en geld. Maar ik ben een fervent voorstander van tweede kansen. Blijkt het alsnog niet te zijn wat je verwacht van een winkel en/of uitbater, dan heb je op zich weinig verloren. Blijkt het echter allemaal wel mee te vallen, dan heb je er misschien wel een schitterend nieuw adres bij voor exclusieve en/of lekkere whiskies en cognacs.

Hallo, u hebt hier een punt. Ik neem dit mee.
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 13:07

Na de reacties op dit forum, toch maar niet. Waarschijnlijk zag de heer in kwestie dat de mail van een vrouw kwam. Dan reageren ze met vooringenomenheid en pretentie. Zoals ze ook hier doen. Op andere plaatsen nemen ze mijn centen wel met een glimlach aan. Geen probleem. Bovendien heb ik toch maar een beperkt budget per maand.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Aug 2020, 14:18

Christine schreef:Na de reacties op dit forum, toch maar niet. Waarschijnlijk zag de heer in kwestie dat de mail van een vrouw kwam.
Dan reageren ze met vooringenomenheid en pretentie. Zoals ze ook hier doen.

over ivo, die aanname maak je nu zelf, dat wil nog niet zeggen dat dat de waarheid is.
over mensen hier, jammer dat je niet ziet dat dat gedrag voortkomt uit de manier waarop je hier zelf tegen mensen spreekt
ik heb me de hele tijd niet gemengd in de discussie en ik zal dat verder ook niet gaan doen, simpelweg de behoefte niet aan.
ik wil alleen zeggen dat het wellicht een goed idee is je eigen berichten eerst terug te zien voor je hier iedereen een stempel geeft.
2 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 14:24

henri schreef:
Christine schreef:Na de reacties op dit forum, toch maar niet. Waarschijnlijk zag de heer in kwestie dat de mail van een vrouw kwam.
Dan reageren ze met vooringenomenheid en pretentie. Zoals ze ook hier doen.

over ivo, die aanname maak je nu zelf, dat wil nog niet zeggen dat dat de waarheid is.
over mensen hier, jammer dat je niet ziet dat dat gedrag voortkomt uit de manier waarop je hier zelf tegen mensen spreekt
ik heb me de hele tijd niet gemengd in de discussie en ik zal dat verder ook niet gaan doen, simpelweg de behoefte niet aan.
ik wil alleen zeggen dat het wellicht een goed idee is je eigen berichten eerst terug te zien voor je hier iedereen een stempel geeft.

Wel ieder zijn mening. U heeft volkomen gelijk natuurlijk! Is het Henri met die kelder en kluis beneden? Verder vind ik het feit dat een moderator nog eens lekker na trapt en er alles goed inwrijft, daarbij alle beschuldigingen aan mijn adres van andere leden goedpraat, dan een weerwoord onmogelijk maakt, nog wat sarcastisch gaat doen als iemand beledigt wordt en geprovoceerd wordt, zéér ongepast. Dat terzijde. Ik laat me in ieder geval niet behandelen of wegjagen als een vuile hond.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Aug 2020, 14:33

Christine schreef: Is het Henri met die kelder en kluis beneden?

deze uitspraak kan ik niet helemaal volgen, wellicht is het een typische belgische zegswijze, maar ik ben er niet bekend mee.
wellicht maar beter ook
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”