Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 24 Jun 2018, 20:56

En een oneindig hoog rendement :duimop
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Jun 2018, 21:05

MisterMonkeyDonkey schreef: Dat leren we ze wel af in de kwartfinale :p.

:gnif

Tuulk jongens... :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Jun 2018, 21:08

nigel_tufnel schreef:Ik weet niet of er iemand hiervan op de hoogte is maar...
Proficiat Nederland!
Jullie zijn gisteren wereldkampioen voetbal geworden (voor robots weliswaar).
:goedgedaan :nl-vlag

Dank voor de felicitaties! In ieder geval heeft Nederland WEL ervaring met het spelen van mondiale finales.... :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 24 Jun 2018, 21:13

En na Engeland-Panama denk ik toch dat Nederland op dit toernooi thuis hoort. Weet toch zeker dat wij Engeland op 5-1 hadden kunnen houden...
2 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 24 Jun 2018, 21:23

dannyp44 schreef:En na Engeland-Panama denk ik toch dat Nederland op dit toernooi thuis hoort. Weet toch zeker dat wij Engeland op 5-1 hadden kunnen houden...

Nee joh! Wij denken altijd 2 stappen vooruit (gouden eeuw), robotvoetbal gaat de wereld beheersen over een jaar of 30... We zitten nu gewoon even in een transitiefase :bigsmile
3 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Jun 2018, 21:26

Mwaoh..., het WK is jammer genoeg uitgegroeid tot een commerciële machine waarbij kwamtiteit boven kwaliteit gaat. Ik hoorde al
iets over 48 landen volgende WK; dan zit je dus 3 weken opgescheept met armetierige flut wedstrijden. Voordeel voor NL: dan maken we meer kans om in ieder geval te kwalificeren voor 3 potjes in de poule...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Jun 2018, 22:06

Gewoon met 64 landen beginnen en direct een knock-out-systeem hanteren. Dan krijg je elke wedstrijd feest :bigsmile .
0 x
2 ∞ & →

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 24 Jun 2018, 22:46

Oogadal schreef:Dank voor de felicitaties! In ieder geval heeft Nederland WEL ervaring met het spelen van mondiale finales.... :lol:

Graag gedaan.
Ik dacht: ik steek jullie een hart onder de riem.
Want ik neem aan dat de meesten niets vernomen hadden van dit nieuwsfeit.
En proficiat met jullie ervaring in het spelen van mondiale voetbalfinales.
Nu nog ervaring in het winnen ervan. Want of je nu 12de of 2de bent er is maar 1 plaats die telt op een WK. :bigsmile
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Jun 2018, 08:45

nigel_tufnel schreef:Nu nog ervaring in het winnen ervan. Want of je nu 12de of 2de bent er is maar 1 plaats die telt op een WK. :bigsmile

Yep. Maar meedoen met de Olympische gedachte gun ik jullie dan ook van harte. ;)

Het valt me alleen op dat de Belgen alles uit de kast trekken om Nederland te sarren dat 'we' er weer eens niet bij zijn. Dat is iets wat ik me niet kan heugen in alle EK's en WK's waaraan België niet heeft meegedaan toch? Kennelijk zit er historisch iets 'dwars' waardoor het ons in Nederland eigenlijk niet zo boeit of België meedoet of niet, terwijl dat andersom de Belg kennelijk wel hoog zit. :Scratch
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 25 Jun 2018, 09:01

Oogadal schreef:
nigel_tufnel schreef:Nu nog ervaring in het winnen ervan. Want of je nu 12de of 2de bent er is maar 1 plaats die telt op een WK. :bigsmile

Yep. Maar meedoen met de Olympische gedachte gun ik jullie dan ook van harte. ;)

Het valt me alleen op dat de Belgen alles uit de kast trekken om Nederland te sarren dat 'we' er weer eens niet bij zijn. Dat is iets wat ik me niet kan heugen in alle EK's en WK's waaraan België niet heeft meegedaan toch? Kennelijk zit er historisch iets 'dwars' waardoor het ons in Nederland eigenlijk niet zo boeit of België meedoet of niet, terwijl dat andersom de Belg kennelijk wel hoog zit. :Scratch

Da's gewoon dat Calimero-syndroom of hoe je dat ook noemt. Je grote 'broer' die alles meestal net even beter kan, waardoor je hoopt dat het hem ook een keertje niet lukt en je eens beter kan zijn dan die grote broer. Voor de kleine broer nogal een dingetje, terwijl de grote broer het eigenlijk niet zo boeit.
Zie hoe wij altijd tegen Duitsland aankijken en Duitsland naar ons. Precies het zelfde effect als België vs. Nederland.
2 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 25 Jun 2018, 09:59

Toon schreef:
FGG schreef:
Wouter1981 schreef:
Een voetbalwedstrijd duurt 2x 45 minuten en aan het einde winnen de Duitsers....

En terecht. Die Duitsers hebben 95 minuten keihard er aan gewerkt en zelfs met 10 man nog een verdediger wisselen voor een aanvaller.

:respect

Goh dat vind ik een rare uitspraak van je :bigsmile Dus als ik het goed versta iemand die 95 min keihard goed verdedigd verdient de overwinning niet of in dit geval gelijkspel. Ik heb wel de indruk dat de mensen vergeten als de VAR zijn werk doet dat Duitsland op een dubbele achterstand komt en dat zie ik ze niet meer goed maken. Trouwens die VAR is voor interpretatie vatbaar in Belgie hebben we hem sinds dit seizoen en toch is er nog veel voor discussie vatbaar terwijl de VAR net het tegenovergestelde moet doen.

Het hele systeem van de VAR staat nog in de kinderschoenen en wanneer het initiatief hiervan bij de arbitrage ligt dan is het al gedoemd te mislukken, getuige de diverse beelden die we ondertussen al te zien kregen. Het gebruik van de videobeelden zou op initiatief van de spelers moeten liggen, net als bij bv hockey en tennis. Per team, per helft, bijvoorbeeld een tegoed van 3 aanvragen en bij een aanvraag waarbij je ongelijk blijkt -1 op je saldo.
En waarom zou Duitsland op een dubbele achterstand zijn gekomen? En waarom worden die smerige overtredingen van Toifonen niet bestraft? Zweden voetbalde slap en met verdedigen alleen kom je er niet, althans, het leidt niet tot het meest fantastische voetbal.

Zo raar is mijn uitspraak toch niet?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 25 Jun 2018, 10:18

FGG schreef:En waarom zou Duitsland op een dubbele achterstand zijn gekomen?

Inderdaad, dat is niet zonder meer te zeggen. Feit is wel dat er al vroeg in de wedstrijd een doorgebroken speler werd neergehaald, en Zweden daar een penalty had moeten krijgen én Duitsland vanaf dát moment al met 10 man verder had gemoeten. Dan zou er sowieso een totaal andere wedstrijd zijn ontstaan. Maar da's achteraf, we zullen het nooit weten.
Wat betreft die VAR, ja nog steeds wat discussie, bijv. wanneer wel terugkijken en wanneer niet. Daar zit nog steeds willekeur. Maar bekijk het van de positieve kant: Het aantal onterecht wel of niet gegeven penalty's of goed- of afgekeurde goals is drastisch afgenomen, dát vind ik al heel veel winst. En het moet gewoon nog groeien en wennen. Zo'n systeem kan onmogelijk direct bij introductie gelijk 100% feilloos werken. Maar al met al valt het niet tegen, zónder VAR had er veel méér discussie geweest achteraf over o.a. penalty momenten.

Wat me dan wél weer opvalt, is dat er veel minder snel geel lijkt te worden getrokken. Ik zie me daar af en toe overtredingen langs komen, niet normaal. Maar dan vaak geen geel, of geel waar rood ook prima had gekund. Neem bijv. Zuid-Korea tegen Mexico, was bij tijd en wijle gewoon een ordinaire schoppartij van Korea, maar slechts een paar keer werd geel getrokken.
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 25 Jun 2018, 10:20

Dre schreef:
FGG schreef:En waarom zou Duitsland op een dubbele achterstand zijn gekomen?

Inderdaad, dat is niet zonder meer te zeggen. Feit is wel dat er al vroeg in de wedstrijd een doorgebroken speler werd neergehaald, en Zweden daar een penalty had moeten krijgen én Duitsland vanaf dát moment al met 10 man verder had gemoeten. Dan zou er sowieso een totaal andere wedstrijd zijn ontstaan. Maar da's achteraf, we zullen het nooit weten.

Als ze vanaf daar met 10 man hadden gemoeten hadden ze waarschijnlijk helemaal dik gewonnen. :bigsmile
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 25 Jun 2018, 12:40

Oogadal schreef:Het valt me alleen op dat de Belgen alles uit de kast trekken om Nederland te sarren dat 'we' er weer eens niet bij zijn. Dat is iets wat ik me niet kan heugen in alle EK's en WK's waaraan België niet heeft meegedaan toch? Kennelijk zit er historisch iets 'dwars' waardoor het ons in Nederland eigenlijk niet zo boeit of België meedoet of niet, terwijl dat andersom de Belg kennelijk wel hoog zit. :Scratch

Mij persoonlijk zit er historisch niets dwars.
Nogmaals voetbal is iets wat mij persoonlijk gestolen kan worden. Het zegt me niets.
Los daarvan viel het me op dat er wat meewarig gedaan werd over de Belgische voetbalploeg.
Iets wat dan blijkbaar toch ook nodig is om te doen?
En het is net daarom dat ik een reactie geplaatst heb.
Mij maakt het nogmaals geen bal (pun intended) uit wie er het WK wint of wie er wel of niet mag gaan.
En als "de Belgen" al alles uit de kast zouden halen om Nederland te sarren het omgekeerde gebeurd ook.
Dus laten we ophouden met negatieve comments en er een positief feestje van maken. :goedgedaan
1 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Jun 2018, 12:54

Oogadal schreef:Het valt me alleen op dat de Belgen alles uit de kast trekken om Nederland te sarren dat 'we' er weer eens niet bij zijn. --- 8< ---

Ze gaan zelfs zo ver dat bij de laatste voetgangersbrug voordat je het land uitrijd richting Eindhoven een groot spandoek hangt met "Hier Eindigt het WK" :o

Wel lollig... :Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”