Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Re: TIP! In de aanbieding...
Volgens mij mag je in Nederland gebruik maken van fictieve van/voor prijzen.Tenminste bij de Dirck III gebruiken ze vaak fantasie referenties voor prijzen van wijn en whisky. Ook de korting van de whiskysite en Van Zuilen waarbij een reguliere prijs wordt gegeven lijkt soms uit de lucht gegrepen. (Kan natuurlijk ook moeilijk anders met IB's etc.)
Ik geloof dat andere slijterijen de prijzen van de Gall&Gall als richtlijn nemen.
Ik geloof dat andere slijterijen de prijzen van de Gall&Gall als richtlijn nemen.
0 x
WhiteMonkey schreef:Volgens mij mag je in Nederland gebruik maken van fictieve van/voor prijzen.Tenminste bij de Dirck III gebruiken ze vaak fantasie referenties voor prijzen van wijn en whisky. Ook de korting van de whiskysite en Van Zuilen waarbij een reguliere prijs wordt gegeven lijkt soms uit de lucht gegrepen. (Kan natuurlijk ook moeilijk anders met IB's etc.)
Neen, dat kan ik met zekerheid tegenspreken. Dat is bedrog. De consumentenbescherming is binnen de EU vrij uniform geregeld. Van/voor prijzen moeten voldoen aan de voorwaarde die ik daarpas vermelde, dat is zeker.
0 x
edwinedje schreef:PS : drankvinder geeft voor drankgigant vs jw nog 29,90 ipv 28,95... detail.
Dat was dus inderdaad de oude prijs
Uit mijn logs blijkt overigens dat de hoogste prijs van JW Green bij DrankGigant sinds half januari dit jaar €32,99 was en de laagste €29,69.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwi
Matti schreef:edwinedje schreef:PS : drankvinder geeft voor drankgigant vs jw nog 29,90 ipv 28,95... detail.
Dat was dus inderdaad de oude prijsIk krijg van DrankGigant een bestand met de prijzen door en dat is blijkbaar nog niet ge-update.
Uit mijn logs blijkt overigens dat de hoogste prijs van JW Green bij DrankGigant sinds half januari dit jaar €32,99 was en de laagste €29,69.
Wat DrankGigant doet is dus eigenlijk niet toegelaten. Zoals gezegd, ze zijn niet de enige die deze tactiek toepassen... Beetje jammer.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

BWhisky schreef:Wat DrankGigant doet is dus eigenlijk niet toegelaten. Zoals gezegd, ze zijn niet de enige die deze tactiek toepassen... Beetje jammer.
Hopelijk komt de DrankGigant nog met een uitleg hierover.
Er zou natuurlijk een hele plausibele verklaring voor kunnen zijn.
Het doen omdat anderen het ook doen lijkt me geen reden.
Of zoals ik als kleine Edwin kreeg te horen; "Als je vrienden in de gracht springen, doe jij dat dan ook"
Diverse antwoorden leverden een tweede draai om mijn oren op.
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- totalatool
- Forum goeroe

edwinedje schreef:BWhisky schreef:Wat DrankGigant doet is dus eigenlijk niet toegelaten. Zoals gezegd, ze zijn niet de enige die deze tactiek toepassen... Beetje jammer.
Hopelijk komt de DrankGigant nog met een uitleg hierover.![]()
Die verklaring staat er toch gewoon? Ze spreken niet over korting ten opzichte van hun eigen oude prijzen, maar vergeleken met de grotere ketens.
De term aanbieding wordt daarmee wel erg vaag natuurlijk, want op deze manier kunnen ze ook gewoon hun standaardprijzen noemen als prijzen met korting ten opzichte van die grotere ketens.
0 x
totalatool schreef:Die verklaring staat er toch gewoon? Ze spreken niet over korting ten opzichte van hun eigen oude prijzen, maar vergeleken met de grotere ketens.
De term aanbieding wordt daarmee wel erg vaag natuurlijk, want op deze manier kunnen ze ook gewoon hun standaardprijzen noemen als prijzen met korting ten opzichte van die grotere ketens.
Dit is wat ik bedoel , en wat niet kan. Tenzij als de doorstreepte prijs van 43,50€ inderdaad gevraagd is gedurende een maand voorafgaand aan de aanbieding. En gezien dit :
Matti schreef: Uit mijn logs blijkt overigens dat de hoogste prijs van JW Green bij DrankGigant sinds half januari dit jaar €32,99 was en de laagste €29,69
lijkt het me duidelijk dat dit niet geval geweest is.
Conclusie : Ze nemen het daar niet te nauw met de wetgeving omtrent consumentenbescherming...
0 x
Matti schreef:edwinedje schreef:PS : drankvinder geeft voor drankgigant vs jw nog 29,90 ipv 28,95... detail.
Dat was dus inderdaad de oude prijsIk krijg van DrankGigant een bestand met de prijzen door en dat is blijkbaar nog niet ge-update.
Dat is dus mijn punt ook, blijkbaar is dit een echte "aanbieding" prijs van 29,90 voor 28,95= 3% korting in plaats van de harde 15 euro korting
. En dan adverteren in de rubriek "Tip in de aanbieding" ....................... Punt is dit ik dit gewoon bedrog vind en ook in strijd met de regels volgens de consumentenautoriteit is dit een voorbeeld van misleidende handelspraktijken (defacto art 193.c.d d"de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend, of het bestaan van een specifiek prijsvoordeel"). Het prijsvoordeel zoals genoemd tov "grote ketens" mag in ieder geval ook niet worden gebruikt.
Benieuwd naar reactie, maar kopen zal ik er nooit doen met dit soort praktijken.
0 x
En zo blijkt maar weer..... Eerlijk duurt het langst!
Maar ik denk dat het grootste deel van hun klanten dit forum niet leest...
Dus ach, denken ze, laat die whisky drinkers maar.........
Ik moet opeens aan politiek denken. daar wordt je ook vern...waar je bijstaat
Maar ik denk dat het grootste deel van hun klanten dit forum niet leest...
Dus ach, denken ze, laat die whisky drinkers maar.........
Ik moet opeens aan politiek denken. daar wordt je ook vern...waar je bijstaat
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Goed plan jeedee
Ik doe mee
Ik neem er twee

Ik doe mee
Ik neem er twee

0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
JayDie schreef:Tijd voor een borrel...![]()
alTijd voor een borrel
0 x
Matthijs, whiskynerd.
GJR schreef:Matti schreef:edwinedje schreef:PS : drankvinder geeft voor drankgigant vs jw nog 29,90 ipv 28,95... detail.
Dat is dus mijn punt ook, blijkbaar is dit een echte "aanbieding" prijs van 29,90 voor 28,95= 3% korting in plaats van de harde 15 euro korting. En dan adverteren in de rubriek "Tip in de aanbieding" .......................
![]()
Punt is dit ik dit gewoon bedrog vind en ook in strijd met de regels volgens de consumentenautoriteit is dit een voorbeeld van misleidende handelspraktijken (defacto art 193.c.d d"de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend, of het bestaan van een specifiek prijsvoordeel"). Het prijsvoordeel zoals genoemd tov "grote ketens" mag in ieder geval ook niet worden gebruikt.
Benieuwd naar reactie, maar kopen zal ik er nooit doen met dit soort praktijken.
Mooi dat er mensen zijn die de zaak wat kritisch bekijken (ik doe het te weinig)

0 x
Misleidende handelspraktijken mogen mijns inziens gewoon worden gebruikt.
Het is een grijs gebied waar vrijwel elk bedrijf zich in begeeft. Het eerste bedrijf dat hier niet mee bezig is moet ik in ieder geval nog tegenkomen. Misschien dat jullie met zo'n bedrijf ervaring hebben? Ik niet.
Of het de AH, Bijenkorf, Unilever, SHELL, de lokale autodealer of welk ander bedrijf dan ook is. Misleiding vindt bij elk afzonderlijk bedrijf plaats.
Zelfs de bakker op de hoek misleidt er lustig op los.
Het is gewoon een vorm van inspelen op de slaperigheid en gebrek aan kennis van mensen. Het interesseert ons namelijk niet welk voordeel we krijgen, als we maar denken dat we een voordeel krijgen.
Vraag anders aan je vriendin of vrouw hoe vaak zij in dit grijze gebied wandelt, maar wel 'denkt' dat ze weer eens een superaankoop heeft gedaan...
Het is een grijs gebied waar vrijwel elk bedrijf zich in begeeft. Het eerste bedrijf dat hier niet mee bezig is moet ik in ieder geval nog tegenkomen. Misschien dat jullie met zo'n bedrijf ervaring hebben? Ik niet.
Of het de AH, Bijenkorf, Unilever, SHELL, de lokale autodealer of welk ander bedrijf dan ook is. Misleiding vindt bij elk afzonderlijk bedrijf plaats.
Zelfs de bakker op de hoek misleidt er lustig op los.
Het is gewoon een vorm van inspelen op de slaperigheid en gebrek aan kennis van mensen. Het interesseert ons namelijk niet welk voordeel we krijgen, als we maar denken dat we een voordeel krijgen.
Vraag anders aan je vriendin of vrouw hoe vaak zij in dit grijze gebied wandelt, maar wel 'denkt' dat ze weer eens een superaankoop heeft gedaan...
0 x
Valon schreef:Misleidende handelspraktijken mogen mijns inziens gewoon worden gebruikt.
(... )
Dat is toch wel een zéér vreemde opmerking
Reklame maken mag binnen wettelijk vastgestelde regels, en dat de handelaars bewust de grens van het toelaatbare opzoeken dat ga ik niet ontkennen. Maar stellen dat misleidende handelspraktijken gebruikt mogen worden... Dat druist in tegen de absolute basis van de consumentenbescherming.
Wees er maar zeker van dat grote ketens etc. al meermaals op de vingers getikt zijn en ook boetes opgelegd krijgen indien ze die wetgeving niet naleven. Dat de kleinere spelers soms door de mazen van het net glippen toont misschien aan dat er een beter handhavingsbeleid nodig is maar zeker niet dat misleidende handelspraktijken toegelaten zijn...
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”