Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor fjharms » 15 Jan 2017, 11:52

Koerier die zelf tekent: dat heb ik bij PostNL meegemaakt.
Koerier die niet de moeite neemt om aan te bellen en meteen bij de buren afgeeft: ja, weer postNL...
Ik denk dat iedere bezorgdienst hun mensen zo onder druk zet dat ze bochtjes gaan afsnijden.

Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van pickup points. Hoewel ik prima buren en overburen heb wil ik ze niet altijd lastig vallen met mijn pakketjes. Helaas kun je niet altijd kiezen voor een pickup point, en eigenlijk nooit voor de te gebruiken vervoerder.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Jan 2017, 12:04

Erik1908 schreef:Nee dat mogen we zo niet stellen met z'n allen. Donderdag bij Whisky-on-line besteld. Zaterdag slechts een uur te laat geleverd. We zijn verwend met z'n allen. Mijn zoon rijdt op zaterdag pakjes rond voor DHL. Ben zaterdag met hem mee geweest vanwege het slechte weer. Respect voor deze mannen en vrouwen. Het is aanpezen. Weiger ook geen pakje voor anderen. Sinds gisteren weet ik uit ervaring hoe vervelend dat is.

Toch mag ik dat best stellen ;). Ik wil de mensen die het werk doen niet tekort doen, het was meer op de dienst zelf gericht.

Ik vind het toch typisch dat ik een swap doe met iemand uit Berlijn, en mijn pakketje eerder bij hem aankomt dan het zijne bij mij. Ik had het twee dagen later verstuurd met PostNL, hij had verstuurd met DHL.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 13:06

Pakket achterlaten of ergens afgeven bij de buren is ook iets dat wat mij betreft niet kan. Mijn vorige bestelling (littlemill coopers choice) was door de post 4 huizen verder afgegeven. Uit de handtekening , bevestiging van ontvangst , op track en trace kon ik verder ook niets af leiden :(

Dan maar naar de post gebeld en ze gingen onderzoeken.....

Gelukkig stond de dag erna de buurman aan de deur

En het mooiste van allemaal is dat vaak op het pakket staat: Niet afleveren bij de buren :HitHead

Ik laat tegenwoordig alles bij mijn ouders komen.
Aangezien ze gepensioneerd zijn, zijn ze bijna altijd thuis. Heb ik dit problem tenminste getackeld.
Laatst gewijzigd door mer1973 op 15 Jan 2017, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 13:13

fjharms schreef:Koerier die zelf tekent: dat heb ik bij PostNL meegemaakt.
Koerier die niet de moeite neemt om aan te bellen en meteen bij de buren afgeeft: ja, weer postNL...
Ik denk dat iedere bezorgdienst hun mensen zo onder druk zet dat ze bochtjes gaan afsnijden.

Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van pickup points. Hoewel ik prima buren en overburen heb wil ik ze niet altijd lastig vallen met mijn pakketjes. Helaas kun je niet altijd kiezen voor een pickup point, en eigenlijk nooit voor de te gebruiken vervoerder.

Ik denk dat het tegenwoordig te maken heeft dat de meeste rijders ZZP-ers zijn.
Vroeger reed de chauffeur voor post nl. Het interesseerde hem geen bal om het pakket gewoon weer terug in de auto te mikken en de volgende dag een nieuwe poging te doen.
Tegenwoordig zijn de meeste chauffeurs zelfstandige ondernemers en moeten ze dus anders de volgende dag terug komen. Aangezien dit geld en tijd kost wordt nu veel bij buren afgeleverd.
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 15 Jan 2017, 13:20

mer1973 schreef:

Vroeger reed de chauffeur voor post nl. Het interesseerde hem geen bal om het pakket gewoon weer terug in de auto te mikken en de volgende dag een nieuwe poging te doen.
Tegenwoordig zijn de meeste chauffeurs zelfstandige ondernemers en moeten ze dus anders de volgende dag terug komen. Aangezien dit geld en tijd kost wordt nu veel bij buren afgeleverd.

Probleem is dat de internet bedrijven beloven binnen een bepaalde tijd te leveren. Dan moeten de koeriers de weg op; ook al wordt geadviseerd binnen te blijven bij b.v. spekgladde wegen.
Daarnaast krijgen de koeiers per pakket betaald (en dat is als het je baan is niet veel). Nog een keer terugkomen kost idd geld.
Misschien moeten wij als consumenten accepteren dat een levering wat later plaatsvindt (behalve als het echt spoed is natuurlijk - daar kan je evt extra voor betalen). Onze whisky kan best 2 dagen later bezorgd worden. Het is levenswater, en geen eerste levensbehoefte. Toch?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 13:39

Erik1908 schreef:
mer1973 schreef:

Probleem is dat de internet bedrijven beloven binnen een bepaalde tijd te leveren. Dan moeten de koeriers de weg op; ook al wordt geadviseerd binnen te blijven bij b.v. spekgladde wegen.
Daarnaast krijgen de koeiers per pakket betaald (en dat is als het je baan is niet veel). Nog een keer terugkomen kost idd geld.
Misschien moeten wij als consumenten accepteren dat een levering wat later plaatsvindt (behalve als het echt spoed is natuurlijk - daar kan je evt extra voor betalen). Onze whisky kan best 2 dagen later bezorgd worden. Het is levenswater, en geen eerste levensbehoefte. Toch?

Klopt helemaal.
Alleen de bedrijven en de koeriers maken afspraken. Kun je niet leveren binnen een bepaalde tijd dan moet je dit ook niet beloven.
En om nu alles op de bedrijven af te schuiven vind ik ook niet netjes. De Koerier gaat toch een contract aan met het bedrijf. Als het niet mogelijk is hoeft de koerier toch ook niet in zee te gaan met het bedrijf!! Of zie ik dit verkeerd.

Daarbij ook in de zomer wanneer de wegen niet glad zijn is het een zooitje. Bedrijven en koeriers zouden wel eens met meer respect met andermans spullen om kunnen gaan.
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 15 Jan 2017, 14:01

mer1973 schreef:
Erik1908 schreef:
mer1973 schreef:

Klopt helemaal.
Alleen de bedrijven en de koeriers maken afspraken. Kun je niet leveren binnen een bepaalde tijd dan moet je dit ook niet beloven.
En om nu alles op de bedrijven af te schuiven vind ik ook niet netjes. De Koerier gaat toch een contract aan met het bedrijf. Als het niet mogelijk is hoeft de koerier toch ook niet in zee te gaan met het bedrijf!! Of zie ik dit verkeerd.

Eens: maar de levertijden staan wel heel erg onder druk.

Daarbij ook in de zomer wanneer de wegen niet glad zijn is het een zooitje. Bedrijven en koeriers zouden wel eens met meer respect met andermans spullen om kunnen gaan.

Hier heb ik nog geen slechte ervaringen mee tot nu toe.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 14:09

Hier heb ik nog geen slechte ervaringen mee tot nu toe.

Kiala/UPS en DPD spannen hierbij toch wel de kroon.
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Jan 2017, 14:14

DHL is wel De Hele Langzame, dat klopt. Maar in principe heb ik er wel goede ervaringen mee.

Ze zijn de goedkoopste en leveren altijd. Bij PostNL, die overigens wel snel levert, ben ik regelmatig pakketjes 'kwijt' geraakt. Dan was het pakket geleverd, maar niet bij mij of de buren. Bleek achteraf dat de bezorger zijn hele bus gescand en getekend had zodat hij sneller alles kon leveren, maar omdat ik niet thuis was dus maar 3 dagen later kwam.

DHL heeft ook best wel een goede klantenservice. Er was een sampleflesje kapot gegaan, het pakket werd dus geretourneerd. Heb ik uiteindelijk nog meer dan de waarde van het sample teruggekregen plus de verzendkosten.

DpD, GLS en UPS zijn allemaal minder qua service, prijs en snelheid. Dus mijn eerste keus blijft toch DHL en daarna PostNL
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 15 Jan 2017, 16:35

caskstrength schreef:DHL = De Hele Langzame

Zoals ze bij ons zeggen : Doar Hei't Ligg'n! Oftewel: daar heb je 't liggen.

fjharms schreef:Koerier die niet de moeite neemt om aan te bellen en meteen bij de buren afgeeft: ja, weer postNL...

Waarom zou je dat doen? Daar moet je toch ook aanbellen en wachten tot ze open doen, áls ze thuis zijn.\

Ik laat het meeste op m'n werk bezorgen, daar is altijd iemand, behalve in de weekenden. En anders een afhaalpunt zodat ik na m'n werk er naaroe kan.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 15 Jan 2017, 18:34

FGG schreef:
fjharms schreef:Koerier die niet de moeite neemt om aan te bellen en meteen bij de buren afgeeft: ja, weer postNL...

Waarom zou je dat doen? Daar moet je toch ook aanbellen en wachten tot ze open doen, áls ze thuis zijn.\

Simpel: de (postNL)koerier weet dat de kans dat de overburen thuis zijn groter is dan de kans dat ik thuis ben. Dus gaat ie voor de grootste kans dat er iemand open doet

FGG schreef:Ik laat het meeste op m'n werk bezorgen, daar is altijd iemand, behalve in de weekenden. En anders een afhaalpunt zodat ik na m'n werk er naaroe kan.

Dát mag bij ons niet...
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Jan 2017, 08:09

fjharms schreef:
FGG schreef:Ik laat het meeste op m'n werk bezorgen, daar is altijd iemand, behalve in de weekenden. En anders een afhaalpunt zodat ik na m'n werk er naaroe kan.

Dát mag bij ons niet...

Tja, da's dan balen. Gelukkig kan 't hier wel. Wordt zelfs netjes op m'n bureau gelegd als ik er niet ben.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Bert71
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bert71 » 22 Jan 2017, 15:04

Gisteravond uit eten geweest. Bij de laatste gang werd een dessertwijn geserveerd, of in dit geval een sherry, een px. Ik dacht mooi, dan kan ik mijn steentje bijdragen aan het vrijmaken van een vat voor een mooie whiskyrijping. De px-finishes die ik heb gehad bevielen me over het algemeen goed. Aangezien ik eigenlijk nooit sherry drink was ik wel nieuwsgierig.

Maar sjongejonge, wat een mierzoete sherry was dat zeg... voor mij in ieder geval veel en veel te zoet om er van te kunnen genieten. Maar wel interessant om eens geproefd te hebben. Ik wil nog wel wat meer sherryvarianten proberen. Zijn er meer mensen die de sherry's proberen om het effect van de vaten op de whisky te ontdekken?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 22 Jan 2017, 18:35

Niet om het effect op whisky te beoordelen, maar omdat het lekker is! Voornamelijk Oloroso en amontillado (beiden nootachtig) en daarnaast manzanilla (fris en ziltig).
0 x
Affirmanti incumbit probatio

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Jan 2017, 08:35

Het wordt een druk weekend:

Samples gekregen van een collega:
Aberfeldy 21yo
Linkwood 1999 IM
Speyside 1996 CM

De buurman heeft een nieuwe fles:
Talisker Port Ruighe

We hebben nog een graintasting:
North British MoS

En ik heb de samples van Henri nog liggen:
Invergordon 1972 WN
Invergordon 1973 WhB
Port Dundas 1988 PDA

drukdrukdruk... :lekker
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”