Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Video - de nieuwe investeringen - investeren in whisky
brrrrrrr ik vind het maar niks. Toevallig ook de heftige discussie (reacties) gezien op de post van Serge op de Maltmaniacs Facebook pagina, nadat hij dit filmpje had geplaatst?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Ja, maar dat filmpje ging dan ook echt nergens over.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik vind die whisky investeringen altijd een beetje paradoxaal. Iedereen speculeert op de waardestijging van die flessen. En doordat sommige whiskies van legendarische kwaliteit zijn én zeldzaam creëert dat een hoge marktwaarde. Maar als vervolgens al die flessen in handen zijn van "investeerders" (cq verzamelaars), dan wordt het niet meer gedronken. Waar blijft de waarde van die fles dan? Uiteindelijk moet het toch gedronken worden? Maar wie trekt er nou een fles Black Bowmore open? 
0 x
- Nederland-paraat
- Senior

totalatool schreef:Voor 20% winst zou ik een flesje whisky niet snel verkopen.
Of 20% per jaar...
Maar leuk een aardig zo`n promotiestukje, maar houd er wel rekening mee dat (zeker bij dure flessen) de markt kan bestaan uit zeepbellen.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Leuk programma. En de rijken der aarde trekken een black bowmore zonder aarzelen open.
Jammer dat ik er niet 1 in de kast heb staan. Maar er zijn ook flessen in een ander segment die ook aardig in waarde stijgen.
Ik probeer zowel wat te sparen en uiteraard ook te genieten van dit kostelijke vocht.
Ik weet dat veel mensen op dit forum het verschrikkelijk vinden
Maar dit is zoals ik het zie. maar heb ook respect voor de mening van anderen
Ieder het zijne.

Jammer dat ik er niet 1 in de kast heb staan. Maar er zijn ook flessen in een ander segment die ook aardig in waarde stijgen.
Ik probeer zowel wat te sparen en uiteraard ook te genieten van dit kostelijke vocht.
Ik weet dat veel mensen op dit forum het verschrikkelijk vinden
Maar dit is zoals ik het zie. maar heb ook respect voor de mening van anderen
Ieder het zijne.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Willem vd K schreef:Ik vind die whisky investeringen altijd een beetje paradoxaal. Iedereen speculeert op de waardestijging van die flessen. En doordat sommige whiskies van legendarische kwaliteit zijn én zeldzaam creëert dat een hoge marktwaarde. Maar als vervolgens al die flessen in handen zijn van "investeerders" (cq verzamelaars), dan wordt het niet meer gedronken. Waar blijft de waarde van die fles dan? Uiteindelijk moet het toch gedronken worden? Maar wie trekt er nou een fles Black Bowmore open?
Iets hoeft niet perse gedronken te worden om van waarde te zijn. Een oude postzegel die niet gebruikt is zal ook waardevoller zijn zonder stempel toch? Er moet echter wel in gehandeld blijven en vraag naar zijn. In zoverre kan ik mij zomaar voorstellen dat de zeepbel barst als die Russen en Chinezen ineens weer iets anders willen drinken
Laat dat laatste trucje nou net hetgene zijn waar al die zogenaamde investeerders en producenten op teren: het verschil in intrinsieke en nominale waarde zo groot mogelijk maken. Tis wachten tot het elastiekje tussen die 2 knapt.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re:Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren
Soundwave schreef:Iets hoeft niet perse gedronken te worden om van waarde te zijn. Een oude postzegel die niet gebruikt is zal ook waardevoller zijn zonder stempel toch? Er moet echter wel in gehandeld blijven en vraag naar zijn. In zoverre kan ik mij zomaar voorstellen dat de zeepbel barst als die Russen en Chinezen ineens weer iets anders willen drinkenVervolgens vraag ik mij af hoeveel van die rijken daadwerkelijk iets af weten van de whisky? Het gaat ze ws gewoon alleen om het prijskaartje. Kortom, maak gewoon middelmatige jonge whisky, plak er een mooi verhaal aan en premium verpakking en verkoop het vanaf €1000,- en ze zullen het willen kopen.
Laat dat laatste trucje nou net hetgene zijn waar al die zogenaamde investeerders en producenten op teren: het verschil in intrinsieke en nominale waarde zo groot mogelijk maken. Tis wachten tot het elastiekje tussen die 2 knapt.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel
Ik vind het denk ik ook gewoon te zonde dat mensen "investeren in" (lees: eindeloos lang bewaren) een goed wat geconsumeerd hoort te worden
0 x
Re: Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren
Vind ik ook, verzamelaars zijn de ergste die er tussen zitten, ze drijven onnodig de prijs op van producten bestemd om te consumeren.
Opscheppen over wat ze bezitten en niet kunnen vertellen hoe het ruikt of smaakt... laat het dan gewoon in de winkel liggen.
Ze kopen als het ware een suggestie van een whisky waarvan ze vermoeden dat hij lekker is.
Als je kunst koopt kan iedere eigenaar er van de volle 100% van genieten... met whisky alleen de persoon die hem openmaakt en proeft!
Opscheppen over wat ze bezitten en niet kunnen vertellen hoe het ruikt of smaakt... laat het dan gewoon in de winkel liggen.
Ze kopen als het ware een suggestie van een whisky waarvan ze vermoeden dat hij lekker is.
Als je kunst koopt kan iedere eigenaar er van de volle 100% van genieten... met whisky alleen de persoon die hem openmaakt en proeft!
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Arran Devils Punch bowl 2
N.a.v.: viewtopic.php?f=160&t=4534
Nu al beide flessen de deur uit? Als je voor de handel gaat zou ik toch wat langer dan een maand wachten met doorverkopen persoonlijk.
Nu al beide flessen de deur uit? Als je voor de handel gaat zou ik toch wat langer dan een maand wachten met doorverkopen persoonlijk.
0 x
Soundwave schreef:Nu al beide flessen de deur uit? Als je voor de handel gaat zou ik toch wat langer dan een maand wachten met doorverkopen persoonlijk.
Bedankt voor het advies, maar de handel is niks voor mij!
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Pellie schreef:Soundwave schreef:Nu al beide flessen de deur uit? Als je voor de handel gaat zou ik toch wat langer dan een maand wachten met doorverkopen persoonlijk.
mwoah, als iemand 2 flessen met enige verzamelwaarde koopt/in bezit krijgt en de ene een paar dagen later verkoopt of ruilt en de volgende een maand later, dan klinkt dat in mijn oren wel een klein beetje als handel.
0 x
Soundwave schreef:Pellie schreef:Soundwave schreef:Nu al beide flessen de deur uit? Als je voor de handel gaat zou ik toch wat langer dan een maand wachten met doorverkopen persoonlijk.
mwoah, als iemand 2 flessen met enige verzamelwaarde koopt/in bezit krijgt en de ene een paar dagen later verkoopt of ruilt en de volgende een maand later, dan klinkt dat in mijn oren wel een klein beetje als handel.
Je mag het zien zoals je wilt, maar is dat verboden dan? Jij weet niet voor hoeveel ik hem inkoop en verkoop en hoeveel wel (of mss wel geen) winst ik er mee maak toch?
Maar goed..ik ga er niet over in discussie.
0 x
Pellie schreef:Maar goed..ik ga er niet over in discussie.
Nee hoor dat lijkt maar zo
... oeps 
PS: Van Dale Groot woordenboek. Handel: het kopen en verkopen van goederen, diensten en energie
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik ook niet. Bijna altijd als er iemand op het forum een of meerdere flessen aanbied is er commentaar. Zijn dat jaloerse mensen of zij die iemand anders niets gunnen. Als je een fles niet wil kopen omdat die volgens jou te duur is doe dat dan gewoon niet en hou die commentaar voor jezelf. Ik maak mij hiermee misschien niet populair mee maar ja kan mij niet schelen.
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”