UITNODIGING: Weekend forum-happening-online

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: UITNODIGING: Weekend forum-happening-online

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 18:09

GJR schreef:heb hem gereviewed op mijn blog en een sample ervan naar Israel gestuurd (whiskyisrael blog).

Israël?? Hoe ben je daar op gekomen?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 26 Mar 2011, 18:19

johan brugge schreef:
GJR schreef:heb hem gereviewed op mijn blog en een sample ervan naar Israel gestuurd (whiskyisrael blog).

Israël?? Hoe ben je daar op gekomen?

Via Twitter al snel in contact gekomen met whisky liefhebbers uit heel de wereld, waaronder een van de oprichters van het whiskyisrael.co.il blog. Hij had mijn review gelezen en was er ook heel erg nieuwsgierig naar waarna ik hem een sample heb toegestuurd wat hij heeft gereviewed. Maak leuke contacten via twitter en er onstaan leuke activiteiten, zoals bezoek aan Zuidam op 3 april a.s. en de Twittertastings van Edinburghwhisky en nu ook de Nederlandse versie door DH17Slijterijen. Ik heb in Israël ook al een prijs gewonnen (een fles Glendronach Revival) welke nu dus een wereldreis heeft gemaakt : Schotland-Israel-Nederland.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Mar 2011, 18:34

GJR schreef:Via Twitter al snel in contact gekomen met whisky liefhebbers uit heel de wereld, waaronder een van de oprichters van het whiskyisrael.co.il blog. Hij had mijn review gelezen en was er ook heel erg nieuwsgierig naar waarna ik hem een sample heb toegestuurd wat hij heeft gereviewed. Maak leuke contacten via twitter en er onstaan leuke activiteiten, zoals bezoek aan Zuidam op 3 april a.s. en de Twittertastings van Edinburghwhisky en nu ook de Nederlandse versie door DH17Slijterijen. Ik heb in Israël ook al een prijs gewonnen (een fles Glendronach Revival) welke nu dus een wereldreis heeft gemaakt : Schotland-Israel-Nederland.

Die Glendronach Revival is erg lekker, heb 'm niet, maar wel 'n sampletje :smullen
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 18:42

Ik dacht dat ik van JayDie eens een sample van deze heb mogen ontvangen. Ik vond hem lekker, maar om nu direct naar de slijter te lopen om er één te kopen ...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2011, 19:37

I_SPEY schreef:...En over dat record, de avond is nog lang en we hebben morgen ook nog. Met de mensen, die nu aanwezig zijn, kunnen we makkelijk meer dan 200 posts schrijven, toch ;)

Maar dan verander je de doelstelling René.
I_SPEY schreef:Er zijn vijfhonderdzesenzeventig mensen lid van dit forum, laten we a.s. weekend eens proberen met 25% van dit aantal(= ongeveer 145 leden) hier op dit forum aanwezig te zijn en dan gelijk vermelden, wat je meest favoriete whisky is én misschien ook waarom? Lijkt mij 'n leuke doelstelling! Overigens mogen die overige vierhonderd zich natuurlijk ook melden, misschien komen we wel in het Guinness Book of Records

Dat ging niet direct over een aantal berichten.... dat is ook prima hoor maar wel een andere insteek :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Aberlour Abunadh, Caol Ila Moch, Glen Grant 38 yo 1972 DT

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2011, 19:43

Mijn bestelling van gisterenmiddag is vanochtend vroeg afgeleverd. In het kader van favorieten:

Aberlour Abunadh Batch 34, de #24 is bijna leeg..... lekker inderdaad echt sherried :goedgedaan
Caol Ila Moch, gezien de geluiden en mijn ervaring met de Lap QC deze besteld. Ben benieuwd (en nu met 10% extra korting).

Ook de Glen Grant 38 yo 1972 van Duncan Taylor.In het algemeen zijn ook oudere SSM's bij mij favoriet. Meestal zacht, vol en complex en daar houd ik van.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Mar 2011, 19:52

johan brugge schreef:Geen kritiek hoor, maar ik snap niet echt waarom iemand verborgen op een forum zit. Wat valt er nu te verbergen?

Johan, forumleden kunnen om wat voor reden dan ook aangeven dat ze verborgen willen zijn. En ja bedenk maar waarom :(
Echter, "forumleden" zijn ook de Bot's, de robots van zoekmachines die met regelmaat het forum besnuffelen om hun indexen up to date te houden, en ook die zijn (op speciaal verzoek van René nog wel) "verborgen"......
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 19:59

Piet schreef:Echter, "forumleden" zijn ook de Bot's, de robots van zoekmachines die met regelmaat het forum besnuffelen om hun indexen up to date te houden, en ook die zijn (op speciaal verzoek van René nog wel) "verborgen"......

AHAA!! RRRRRenéé, 't is allemaal jouw schuld. Nèh. ;)
Dat verklaart één en ander. Bedankt voor de toelichting, Piet.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 20:05

Piet schreef:Meestal zacht, vol en complex

Geef je nu je visitekaartje af, Piet? ;) :bigsmile
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 26 Mar 2011, 22:12

Hele tijd te te laat, maar het weekend is er ook voor uitgebreid eten :duimop
Zit er ook een teller op van actieve leden? Want vaak zitten er naast idd bots etc ook een heleboel slapende leden op fora die zich ooit aangemeld hebben en daarna het forum (gaandeweg) zijn vergeten.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Mar 2011, 22:21

Zo te zien ben jij wel een fan van Ledaig, hè? Heb je al eens de Ledaig 2001 Daily Dram geproefd?
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 26 Mar 2011, 22:32

johan brugge schreef:Zo te zien ben jij wel een fan van Ledaig, hè? Heb je al eens de Ledaig 2001 Daily Dram geproefd?

Eigenlijk is de betere helft erg fan van Ledaig, waardoor er een disproportioneel aandeel Ledaig in de collectie zit. Niet dat ik klaag, want ik ben er ook wel blij mee. Ik heb lang getwijfeld om de Daily Dram te bestellen en toen ik hem wou gaan bestellen was het te laat :-( Dus helaas nooit kunnen proeven.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Mar 2011, 09:53

GJR schreef:Ik ben online, maar geloof dat de animo nog niet zo hoog is :(

Persoonlijk was er wel animo, maar tijd was een beetje ongunstig voor mij... Zo te zien aan 3 pagina's berichten was het gezellig; ik ga even bijlezen!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 27 Mar 2011, 10:48

Geheel vergeten - stond lekker in de keuken de maaltijd te bereiden.
En vanavond gaat ook niets worden - verjaardagsvisite.....
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Mar 2011, 11:10

WhiteMonkey schreef:Eigenlijk is de betere helft erg fan van Ledaig, waardoor er een disproportioneel aandeel Ledaig in de collectie zit.

Dan heb je geluk met zo'n betere helft. En als je vind dat er een disproportioneel aandeel Ledaig in je collectie zit, moet je daar iets aan doen, hè?

WhiteMonkey schreef:Ik heb lang getwijfeld om de Daily Dram te bestellen en toen ik hem wou gaan bestellen was het te laat

Ik heb hem geproefd dmv een sample en ik vond hem steengoed. Zelfs mijn vrouw vond hem lekker ruiken. Maar zoals je zelf zegt, wordt het steeds moeilijker om hem te vinden. Met wat geluk kan ik er nog aan geraken. Ik wacht op bevestiging van mijn slijter.
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”