Vrijkaarten voor Nederland Whiskyland winnen!

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
khildare
Actief lid
Actief lid

Re: Vrijkaarten voor Nederland Whiskyland winnen!

Ongelezen berichtdoor khildare » 28 Sep 2014, 11:39

Veel plezier!!
0 x
Peter

Always do sober what you said you’d do drunk. That will teach you to keep your mouth shut. (Ernest Hemingway)
Afbeelding

Appie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Appie » 28 Sep 2014, 22:02

Leuk gedaan. Had al kaartjes besteld bij Gwen voor donderdag heb er zin in en ben ook erg benieuwd.
0 x
Afbeelding

WhiskyInfoPlus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyInfoPlus » 02 Okt 2014, 22:22

Wel wel, vandaag 2 oktober was het dan zover: de happening in Utrecht voor de filmdocumentaire "Nederland Whiskyland". Mijn vriendin en ik hadden er meteen maar een "dagje Utrecht" van gemaakt want ja, als je in een Zeeuws dorpje woont wil je af en toe ook eens naar de grote stad, nietwaar? :lekker

Maar de reden en natuurlijk hoogtepunt van de dag was "Nederland Whiskyland". Rond 15.30 uur een allerhartelijkst ontvangst door documentairemaakster Gwen "herself". Een spontane, toegankelijke en enthousiaste vrouw (ook een bijzonder mooie vrouw, dat mag toch ook gezegd worden?) die ons allen welkom heette alsof we allemaal oude vrienden waren.

Om 16.00 uur aanvang van de film met een voorwoordje van o.a. Gwen. De film is in een woord geweldig. Precies wat de titel aangeeft: de passie voor, de kennis van en diverse invalshoeken over..., whisky!!! En hoe dat beleefd wordt in Nederland. Met erg leuke en zeer verschillende mensen uit onze hobby aan het woord, van miniatuurflesjesverzamelaar (mooi woord voor Scrabble?) via een impressie van Maltstock tot de professionals in de whiskywereld, zowel in Nederland als enkele Schotten aan het woord. Proeverijen, festivals, Schotten uit de whiskyindustrie die veel lof hebben over de kennis hier in Nederland van hun product, whiskytijdschriften, beleggen in whisky en mensen die echt een passie voor whisky hebben komen aan bod en worden "gevolgd". En niet te vergeten prachtige beelden van Schotland.

De film geeft zeer goed de verschillende manieren aan hoe er van whisky wordt genoten, de verschillende aspecten waarom iemand zo gek is van het product. Erg leuk was ook dat er veel van de mensen in de film ook aanwezig waren tijdens deze voorstelling. Ik heb 1 puntje van kritiek...: de film is simpelweg te kort. :Cry
Had van mij gemakkelijk een uur langer mogen duren.

Gwen: super gedaan. Ik ga de BlueRay meteen bestellen (via http://www.nederlandwhiskyland.nl ), want dit document mag hier thuis niet ontbreken.

Achteraf door Tony van World of Whisky een miniproeverijtje van 4 whisky's. Ook Tony straalde de passie voor het product uit en met veel verve en humor konden we genieten van 4 verschillende drams.

Kortom: een topmiddag voor een whiskyliefhebber.

Helaas Appie en Matti niet gesproken, want niet eens herkend.
0 x
Hoe vrij bent u nog?

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 03 Okt 2014, 10:34

WhiskyInfoPlus schreef:Helaas Appie en Matti niet gesproken, want niet eens herkend.

Matthijs was er wel, ik zat naast hem. :)
0 x
Afbeelding

Appie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Appie » 03 Okt 2014, 13:10

Helaas heb ik jullie ook niet "gezien" herkend. Maar ik was er wel :)
Zat precies voor Gwen.

Kan me wel vinden in je review. Goede film alleen veel te kort :bigsmile, op de DVD/BluRay komt 50 min extra materiaal dus daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”