Drankvergunning / webwinkel

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Drankvergunning / webwinkel

Ongelezen berichtdoor GJR » 20 Sep 2012, 20:55

Femke,
Naast de standaard reactie van de gemeente dat je een slijtersvergunning nodig heb (en daarmee fysieke locatie). Is het bij jullie uberhaupt toegestaan om een webshop vanuit een woonhuis te hebben ?

Veel gemeenten eisen detailhandelsbestemming op pand waaruit je een onderneming voert die levert aan particulieren.

Bovendien zijn er al veel webshops (als je je alleen op een webshop wilt richten) en zal je behoorlijk concurrerend moeten zijn met webwinkels als drankgigant, whiskysite, whiskybase etc. en dat is best lastig denk ik......
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 21 Sep 2012, 10:52

GJR schreef:Bovendien zijn er al veel webshops (als je je alleen op een webshop wilt richten) en zal je behoorlijk concurrerend moeten zijn met webwinkels als drankgigant, whiskysite, whiskybase etc. en dat is best lastig denk ik......

Tja en dan komen we weer uit op geld!

Want wil je concurerend zijn (helemaal belangrijk als je alleen maar een internet winkel bent m.a.w. een dozen-schuiver) dan moet je met scherpe prijzen komen. En over het algemeen kan je alleen scherpe prijzen aanbieden als je groot kan inkopen...... en daarvoor heb je toch weer een aardig kapitaaltje nodig.

en toen was de cirkel weer rond.
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Femke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Femke » 21 Sep 2012, 11:15

Een webwinkel mag hier in de gemeente mits je dit aangeeft.

En geld, alles draait om geld, maar ik hoef het niet groot uitpakken. Het moet leuk blijven. Voor mijn plannen hoef ik niet naar de bank om lening. Dat is een bewuste keuze. Ik wil het klein, intiem en aantrekkelijk houden.

Ik heb ideeen en die zijn niet groot, en goed uit te voeren. Alles is ooit klein begonnen!
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )

http://www.whiskygirl.nl

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”