Oogadal schreef:Ik denk dat je wat doordraaft aangezien het praktisch onmogelijk is om qua voedsel en drank vrij te blijven van de door de EU toegestane hulpstoffen als je ook nog een normale baan hebt. Ik vind alleen je redenatie dat omdat er in ons eten en drinken voor de rest al van alles gepropt worden en gewassen en dieren rijkelijk bewerkt worden met hormonen, pesticiden etc, we dan ook maar allerlei vuiligheid in onze whisky toe moeten laten. Klinkt een beetje als mensen die hun vuilnis onderweg uit de auto gooien bij de afrit omdat 'er toch al veel meer ligt'.
Ik denk dat je mijn redenering of punt misbegrepen hebt.
Mijn opmerking was geen punt om additieven in of manipulaties van whisky toe te laten.
Integendeel. Wel lijkt het me absurd om je enkel en alleen op whisky te richten.
En geloof me, ik denk dat er een hele hoop mensen wel héél véél tijd stoppen in het zoeken naar whisky terwijl ze een normale baan hebben.
Voor het ene kan het dus wel voor het andere blijkbaar minder of niet.
En ik ben er nog steeds van overtuigd dat de meeste whiskypuristen hun voeding en aanverwanten gewoon in de supermarkt kopen.
Zonder te letten op alle toevoegingen, bewaarmiddelen, afkomst, ecologische voetafdruk, of het seizoensproducten zijn,...
Ik snap dus wel niet dat het voor whisky "not done" is terwijl je voor de rest nog ergere zooi in je lijf stopt.
(btw ik heb een hekel aan mensen die zomaar uit de auto gooien, al is het "maar" een sigarettenpeuk)