Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
JayDie
Moderator
Moderator

Jack Daniels bij Megafactories (National Geographic)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Mei 2011, 22:10

donderdag 2 juni 2011, 21.00u, National Geographic: Megafactories: Jack Daniels. Volg de levenscyclus van Amerikaanse bourbon, van het maïsveld tot de bottelarij in het kleine stadje Lynchburg, Tennessee.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 28 Mei 2011, 19:39

Ik heb even een klein vraagje. Wat is een dram? Ik lees hier steeds vaker dingen over dram, maar eigenlijk weet ik niet wat het betekend.

En ik zag ook dat op NG Jack Daniels fabriek er op komt, zeker even kijken :D
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Mei 2011, 20:03

pyro-tukker schreef:Ik heb even een klein vraagje. Wat is een dram? Ik lees hier steeds vaker dingen over dram, maar eigenlijk weet ik niet wat het betekend.

Schots voor borrel.

Zie ook: Een "quaich" is een Schotse drinkkelk en Whisky en whiskey "wijsheden"

Ik dacht dat er iets over stond maar kan het niet vinden. Zal later nog eens kijken.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Jun 2011, 18:20

Het sollicitatiegesprek van Miss België 2010. En het is nochtans geen blondje!!

Cilou Annys

:P
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Jack Daniels bij Megafactories (National Geographic)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Jun 2011, 11:57

JayDie schreef:donderdag 2 juni 2011, 21.00u, National Geographic: Megafactories: Jack Daniels. Volg de levenscyclus van Amerikaanse bourbon, van het maïsveld tot de bottelarij in het kleine stadje Lynchburg, Tennessee.

Jammer dat ze "Corn" vertaalden als "Tarwe" en "Whiskey" zonder e ondertitelden... Voor de rest een leuke aflevering! Hebben anderen het nog gekeken? Komende donderdag gaat het over Coca Cola.
:usa
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Jun 2011, 12:09

JayDie schreef:
JayDie schreef:donderdag 2 juni 2011, 21.00u, National Geographic: Megafactories: Jack Daniels. Volg de levenscyclus van Amerikaanse bourbon, van het maïsveld tot de bottelarij in het kleine stadje Lynchburg, Tennessee.

Jammer dat ze "Corn" vertaalden als "Tarwe" en "Whiskey" zonder e ondertitelden... Voor de rest een leuke aflevering! Hebben anderen het nog gekeken? Komende donderdag gaat het over Coca Cola.

Ja heb hem gezien, was leuk ook 1 dag later na een Bourbon, Whiskey en 1 US Whisky (geen schrijffout!) Tasting, dus zat nog helemaal in de uitleg van Johan (van DH17) en vulde elkaar mooi aan. Vertaling let ik niet zo op, lees de ondertiteling namelijk zelden (als je erop gaat letten zitten er heel veel rare vertalingen in, dvd's kijk ik tegenwoordig dan ook zonder ondertiteling (tenzij de taal anders is dan Engels ))
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 05 Jun 2011, 12:14

JayDie schreef:Hebben anderen het nog gekeken?

Yep, gezien. Goede tip! Nat.Geo. is echt zo'n zender waar ik altijd langs zap.
Ik ben benieuwd wat de arbodienst zal zeggen over het werk op de vatenvulafdeling. Een werkdag met je kop in 70% alcoholwalm zal best wat effect hebben. :Party
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 05 Jun 2011, 13:51

JayDie schreef:Jammer dat ze "Corn" vertaalden als "Tarwe" en "Whiskey" zonder e ondertitelden... Voor de rest een leuke aflevering! Hebben anderen het nog gekeken? Komende donderdag gaat het over Coca Cola.

Ach, In het vomar krantje van deze week stond de JD in de aanbieding als Bourbon Whisky. We zullen het de DTP-ers maar vergeven.
Inderdaad een leuke aflevering. NatGeo is best een leuke zender, er wordt alleen veel te veel herhaald.

Heb er nog ergens 1 over whisky van The History Channel. Bij interesse wil ik die best ergens neerkwakken.
0 x

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 05 Jun 2011, 14:39

Helaas kon ik de aflevering donderdag niet kijken. Gelukkig is er vanavond een herhaling om 8 uur (?), dus die maar eens even kijken :bigsmile
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 05 Jun 2011, 17:28

dmace schreef:NatGeo is best een leuke zender, er wordt alleen veel te veel herhaald.

pyro-tukker schreef:Helaas kon ik de aflevering donderdag niet kijken. Gelukkig is er vanavond een herhaling om 8 uur (?)

:lol:
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 05 Jun 2011, 21:06

Zo, net even de aflevering gezien van Jack Daniel's bij Megafactories. Leuk om te zien hoe het gemaakt wordt. Er is alleen één ding wat ik niet snapte en misschien kunnen jullie mij dat vertellen. Als de vaten gevuld worden met whiskey dan lijkt het of er echt heel veel whiskey verloren gaat. Wat gebeurd er met de 'rest-whiskey' die er zeg maar uitkwam als het vat vol zit. Overigens wist ik niet dat de hoogteverschillen zorgden voor zulke smaakverschillen. :usa
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Jun 2011, 22:48

pyro-tukker schreef:Als de vaten gevuld worden met whiskey dan lijkt het of er echt heel veel whiskey verloren gaat.

vond ik ook :Cry

Misschien wordt die opgevangen en gebruikt om de pallets mee besproeien. Stond iets op die jerry-can. Al zeiden ze dat die rechtstreeks uit het distillatieproces kwam...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jun 2011, 09:44

Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
KSB66 schreef:Na een shiraz ; een Hemel en Aarde; afgesloten met een Old Grand dad.
Welterusten ...........

Ik moet zeggen dat de Shiraz maar dan toch vooral als Syrah (en uit Zuid-Frankrijk) onze favoriete (rode)wijndruif is van de afgelopen jaren (een soort huiswijn). Meestal heel lekkere wijnen vaak voor heel weinig geld. Soms ook in combinatie met andere druivenrassen (blend) maar eigenlijk vooral puur (single) :smullen
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Jun 2011, 09:35

Weet niet wat het is, maar laatste tijd wat minder aan de whisky. Gisteren bijvoorbeeld een "Verboden vrucht" biertje gedronken. Ook lekker!

:Proost
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ja, dit wilde ik eigenlijk al 'n tijdje geleden kwijt....

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 22 Jun 2011, 19:07

Ik heb zojuist het onderwerp betreffende de IWS bottelingen zitten lezen en dan raak ik redelijk geirriteerd, niet omdat het over het IWS gaat of over de bottelingen, die nog moeten uitkomen, maar over de verschrikkelijk lelijke zinnen en ongelooflijk vele taalfouten, die er tijdens deze discussie worden geuit. Doet het er dan helemaal niet meer toe, dat wij in normaal nederlands schrijven en niet in 'n soort telextaal of taal die tegenwoordig via de telefoon wordt verspreid, met al z'n afkortingen en andere hulpmiddeltjes. Voor dat laatste kan ik dan nog wel begrip opbrengen, maar als je achter 'n PC of laptop zit moet het toch mogelijk zijn, dat je gewone, normale zinnen schrijft en af en toe 'n komma, punt of vraagteken plaatst en niet als 'n soort telex alles maar achter elkaar zet, zonder schrijf én leestekens. Ik besef heel goed, dat we in deze tijd, met al onze PC's, laptops, smartphone's, ipad's etc snel willen communiceren, maar als je nou rustig thuis zit en dan op je pc of laptop van die teksten zit te lezen zonder komma's, punten, hoofdletters en al wat dies meer zij, wat in onze nederlandse taal wordt gebruikt én wat in sommige gevallen 'n verrijking is/wordt van onze taal, ja sorry hoor, maar dat begrijp ik echt niet. Ik begrijp best wel, dat vandaag de dag alles snel moet, of nog sneller, mailen, sms'n etc., maar op dit geweldige forum kunnen we met z'n allen toch zeker wel 'n normale conversatie schrijven/volgen middels normale schrijftaal met interpunctie? En kom niet aan met wij zijn 'n stuk jonger en die I_SPEY is waarschijnlijk 'n ouwe, zijkerige zeurkop, die moeite heeft met ons te volgen. NEEN. Ik hoor inderdaad bij de ouderen, maar met m'n geest is alles prima in orde.
Nou, misschien heeft het mij niet sympatieker gemaakt, nou dat is dan jammer. Ik denk, dat ik net zoveel van whisky hou als vele anderen op dit forum en kan gewoon genieten van vele topics(onderwerpen).
Ik lees in 97% van de gevallen altijd m'n tekst nog even door of ik niet teveel fouten heb gemaakt. Dat vind ik namelijk
dom en "not done" van mijzelf.

:Slainte
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”