De subtielere whiskys scoren over het algemeen altijd een stuk lager op de mma's. Dat is al jaren (altijd?!) zo.
Gezellig aan de bar...
Re: Gezellig aan de bar...
Als conclusie dat de mm's een voorliefde hebben voor gesherriede whisky idd. Al moet ik zeggen, er zit wat madeira enzo ook tussen de toppers
.
De subtielere whiskys scoren over het algemeen altijd een stuk lager op de mma's. Dat is al jaren (altijd?!) zo.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Zo! Het is wel duidelijk dat Kavalan wat omhoog moet op m'n wishlist. Ik ben nu wel héél benieuwd geworden!
Maar het zijn inderdaad voornamelijk smaakbommen in de lijst. Het lijkt wel of zeer goed gemaakte, subtiele whisky's geen enkele kans maken. Jammer.
Edit: aan de andere kant, ook wel weer prima. Zo blijft de prijs van die whisky's tenminste te behappen
Maar het zijn inderdaad voornamelijk smaakbommen in de lijst. Het lijkt wel of zeer goed gemaakte, subtiele whisky's geen enkele kans maken. Jammer.
Edit: aan de andere kant, ook wel weer prima. Zo blijft de prijs van die whisky's tenminste te behappen
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Wat mij vooral verbaast is dat ze enkel quoteren op whisky die hun wordt toegezonden!
Het proeven is dan wel "blind" maar uiteindelijk geven ze enkel punten aan datgene wat hun wordt aangeboden...
Lagavulin Feis Ile 2014 bijvoorbeeld krijgt geen punten omdat ze het niet ontvangen hebben.
Dat maakt het hele verhaal wel wat enkelzijdig voor mij.
Want als je de hele lijst bekijkt dan zie je dat LMDW bijvoorbeeld wel zeer trouw hun "materiaal" aanlevert...
En dat deze high-end whisky dan natuurlijk ook ruimschoots in de medaillelijst staat.
Het proeven is dan wel "blind" maar uiteindelijk geven ze enkel punten aan datgene wat hun wordt aangeboden...
Lagavulin Feis Ile 2014 bijvoorbeeld krijgt geen punten omdat ze het niet ontvangen hebben.
Dat maakt het hele verhaal wel wat enkelzijdig voor mij.
Want als je de hele lijst bekijkt dan zie je dat LMDW bijvoorbeeld wel zeer trouw hun "materiaal" aanlevert...
En dat deze high-end whisky dan natuurlijk ook ruimschoots in de medaillelijst staat.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

nigel_tufnel schreef:Dat maakt het hele verhaal wel wat enkelzijdig voor mij.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb nog maar een paar keer hun 'medaillelijst' bekeken in het verleden, maar daar ben ik snel mee gestopt. Ik kan me (meestal toch) helemaal niet vinden in hun ranglijst, laat staan hun scores en reviews. Dit is maw 'lectuur' die ik nagenoeg volledig aan mij laat voorbij gaan.
Ik kan mij soms zelfs niet van de indruk ontdoen dat de prijzen van de best scorende whisky's rechtevenredig stijgen met de score die ze krijgen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:nigel_tufnel schreef:Dat maakt het hele verhaal wel wat enkelzijdig voor mij.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb nog maar een paar keer hun 'medaillelijst' bekeken in het verleden, maar daar ben ik snel mee gestopt. Ik kan me (meestal toch) helemaal niet vinden in hun ranglijst, laat staan hun scores en reviews. Dit is maw 'lectuur' die ik nagenoeg volledig aan mij laat voorbij gaan.
Ik kan mij soms zelfs niet van de indruk ontdoen dat de prijzen van de best scorende whisky's rechtevenredig stijgen met de score die ze krijgen.
Dat laatste weet ik wel zeker, jammer genoeg!
0 x
Bij deze wil ik Thijs feliciteren met het behalen van de 2de plek in de US blind tasting...

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

-
Alwin
- Senior

Voor iedereen hetzelfde, en alvast een gelukkig nieuwjaar!
Gelukkig stond er drams, want niet alle dreams hoeven werkelijkheid te worden hoor
Gr
Alwin
Gelukkig stond er drams, want niet alle dreams hoeven werkelijkheid te worden hoor
Gr
Alwin
0 x
Het is inmiddels al Tweede Kerstdag, maar ik wil toch wel even iedereen hier op dit forum een heel, gezellig Kerstfeest wensen!
Bon Appetit!
Bon Appetit!
0 x
hebben jullie ook wel eens van die dagen dat je 2 nachten totaal 5 uur hebt geslapen, alle dagen als enige van je team aanwezig bent, je kinderen al 3 dagen niet hebt gezien, al je nachtwerk nutteloos blijkt, je geen vrije dagen meer hebt, je nog moet beginnen aan het studeren voor een toets volgende week, je nog moet beginnen aan het voorbereiden van een presentatie, de trein s ochtends panne heeft en je dan s middags net de andere trein voor je neus ziet wegrijden?
AAAAAAARRRGGGHHHHH!
AAAAAAARRRGGGHHHHH!
1 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”