Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Mermur » 01 Sep 2024, 18:48

Mermur schreef:Ik ben van huis uit bioloog en filosoof/ethicus. Ik ben gepromoveerd in de ethiek van dierproeven. Ik werk sinds ruim vijf jaar als wetenschappelijk onderzoeker bij een universitair medisch centrum. Mijn afdeling stimuleert biomedisch onderzoekers, o.a. via onderwijs, om de wetenschappelijke literatuur op hun gebied grondig te analyseren voordat ze nieuwe (reeksen) dierproeven doen.

henri schreef:Werk op de Hogeschool Rotterdam ( 33000 studenten en 3000 medewerkers ) op de afdeling Financiën -Grootboek.

Was een beetje terug aan het lezen in deze draad en realiseerde me toen dat ik volgens mij hier nooit gemeld heb dat ik sinds ruim twee jaar een functie heb die enigszins vergelijkbaar is met die van Henri. Ik werk ook op de afdeling Financiën (van het Radboudumc) maar dan bij de Projectadministratie. Ik ondersteun onderzoekers van verschillende wetenschappelijke afdelingen bij de financiën van hun onderzoeksprojecten, van subsidieaanvraag via realisatie en prognoses tot eindafrekening. Ik deed al steeds meer bedrijfsvoeringstaken bij de onderzoeksgroep die ik eerder in deze draad beschreef, en toen die groep in 2021 om bedrijfseconomische redenen werd opgeheven, heb ik de overstap gemaakt naar Financiën. Bevalt tot nu toe nog steeds erg goed.
3 x
Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 01 Sep 2024, 22:33

Mermur schreef:
Mermur schreef:Ik ben van huis uit bioloog en filosoof/ethicus. Ik ben gepromoveerd in de ethiek van dierproeven. Ik werk sinds ruim vijf jaar als wetenschappelijk onderzoeker bij een universitair medisch centrum. Mijn afdeling stimuleert biomedisch onderzoekers, o.a. via onderwijs, om de wetenschappelijke literatuur op hun gebied grondig te analyseren voordat ze nieuwe (reeksen) dierproeven doen.

henri schreef:Werk op de Hogeschool Rotterdam ( 33000 studenten en 3000 medewerkers ) op de afdeling Financiën -Grootboek.

Was een beetje terug aan het lezen in deze draad en realiseerde me toen dat ik volgens mij hier nooit gemeld heb dat ik sinds ruim twee jaar een functie heb die enigszins vergelijkbaar is met die van Henri. Ik werk ook op de afdeling Financiën (van het Radboudumc) maar dan bij de Projectadministratie. Ik ondersteun onderzoekers van verschillende wetenschappelijke afdelingen bij de financiën van hun onderzoeksprojecten, van subsidieaanvraag via realisatie en prognoses tot eindafrekening. Ik deed al steeds meer bedrijfsvoeringstaken bij de onderzoeksgroep die ik eerder in deze draad beschreef, en toen die groep in 2021 om bedrijfseconomische redenen werd opgeheven, heb ik de overstap gemaakt naar Financiën. Bevalt tot nu toe nog steeds erg goed.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/08/30/al ... n-a4863881
0 x

Bartje'79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bartje'79 » 05 Sep 2024, 00:03

Reichenbach schreef:
Oogadal schreef:...WK verplassen?
In de jaren '80 en '90 een dingetje met de special van het Polytechnisch Weekblad. Welk Ingenieursbureau is dit jaar het grootste?

Dat was steevast Fugro, die zat destijds nogal goed in de olie- en gasindustrie. Oranjewoud was iedere keer weer nummer vijf. De Grontmij, voorloper van Sweco; was meestal nummer drie, na de Heidemij, nu Arcadis.
Dwars Hinderlijk en Vervelend vier (nu RHDHV).

De tijden zijn veranderd, net als de namen.

Overigens denk ik dat Sanderink niet meer zo ver plast gezien zijn escapades.

Was ook ff terug aan het lezen toen mijn oog viel op Sanderink. Heb 1 jaar voor Strukton gewerkt waar hij ook eigenaar van was. Werk nu voor Dwars hinderlijk en vervelend (RHDHV) :lekker Wij beheren met onze afdeling de riolen op Chemelot
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Sep 2024, 20:01

Bartje'79 schreef:
Reichenbach schreef:Overigens denk ik dat Sanderink niet meer zo ver plast gezien zijn escapades.
Was ook ff terug aan het lezen toen mijn oog viel op Sanderink. Heb 1 jaar voor Strukton gewerkt waar hij ook eigenaar van was. Werk nu voor Dwars hinderlijk en vervelend (RHDHV) :lekker Wij beheren met onze afdeling de riolen op Chemelot
Sanderink is helemaal ontspoort en inmiddels door de rechter buiten spel gezet. Ik hoorde op het nieuws dat Centric verkocht gaat worden, dat zal voor de overheid een zorg minder zijn. Nu Strukton en Antea nog.
De perikelen met Sanderink en Van Rijbroek zouden een goed onderwerp zijn voor een soap.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Veluwse Bob
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Veluwse Bob » 04 Okt 2024, 20:13

Ik werk nu zo'n 4 jaar bij het oudste stoomketelbedrijf van Nederland.

Voor velen zal een stoomketel als ancient technology klinken maar niks is minder waar.
De stoomketels van deze tijd zijn top, goed beveiligd op afstand uit te lezen etc en in staat een zeer hoog rendement te behalen.
Nee elektrisch heeft niet de toekomst :HitHead vooral niet voor de industrie.

Wat ik binnen het bedrijf doe in het kort is magazijnbeheer met oog op (scherp) inkopen.
Het is een 4de generatie familiebedrijf onze functies zijn niet zo ingekadert :gnif Maakt het ook wel super leuk :yes
1 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”