Gezellig aan de bar...
- Dutch-Drammer
- Senior

Re: Gezellig aan de bar...
oudejaarsavond malleen met vrouw en kinderen voor minder dan EUR 50,= de lucht in geknald.
Vuurwerk afsteken heeft mij en mijn vrouw nooit zo geboeid maar de kinderen ( 7 & 8 jaar ) vinden het leuk voor een half uurtje, vooral als ze met het sigaartje zelf de vuurpijl mogen aansteken.
Verder hebben we wel voor wat meer centen aan drank weggewerkt, een flesje port en een paar gooede whiskies ( nee, geen champagne dus )
Vuurwerk afsteken heeft mij en mijn vrouw nooit zo geboeid maar de kinderen ( 7 & 8 jaar ) vinden het leuk voor een half uurtje, vooral als ze met het sigaartje zelf de vuurpijl mogen aansteken.
Verder hebben we wel voor wat meer centen aan drank weggewerkt, een flesje port en een paar gooede whiskies ( nee, geen champagne dus )
0 x
Wat apart dat ik uit een leeg glas met een laatste druppeltje vaak een sterkere en duidelijker te onderscheiden geur ruik komen dan uit een vol glas. Zo staat hier een glas waar een Ardbeg Uigeadail in heeft gezeten, waar een overduidelijk een speklucht uit komt. Bij een vol glas is dat me nog niet zo opgevallen.
Zomaar een constatering, daarom roep ik het maar hier aan de bar.
0 x
Kay schreef:Wat apart dat ik uit een leeg glas met een laatste druppeltje vaak een sterkere en duidelijker te onderscheiden geur ruik komen dan uit een vol glas. Zo staat hier een glas waar een Ardbeg Uigeadail in heeft gezeten, waar een overduidelijk een speklucht uit komt. Bij een vol glas is dat me nog niet zo opgevallen.
Dit is een heel bekend verschijnsel Kay. Dat zijn de "zware aroma's" die dan naar boven komen.
Ik laat altijd het lege glas staan en ik snuffel er altijd aan de volgende ochtend. Dat doe ik ook bij Wijn !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Met een goede single malt is dat een feest, om 's morgens bij het opstaan nog even in het lege glas te snuffelen.
Met een goedkope blend en met de meeste bourbons is dat beslist niet het geval.
Wijn drink ik niet of nauwelijks (eigenlijk alleen champagne en droge witte wijn)
Met een goedkope blend en met de meeste bourbons is dat beslist niet het geval.
Wijn drink ik niet of nauwelijks (eigenlijk alleen champagne en droge witte wijn)
0 x
Double Rainbow drink.................Bottoms up !
Gezellig aan de cocktailbar, met deze tovenaar :
0 x
Hale and Pace - Scottish Rap
Say no more,....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Hale and Pace - Scottish Rap
Piet schreef:Say no more,....
"Under my kilt, if you like to grapple
Is a baby's arm, holding an apple"
Beste quote uit de clip. Fraaie late 80's/vroege 90's danseressen ook!
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Primary of Independence?
In de VS is de Primary in volle gang, die moet uitwijzen welke Republikeinse kandidaat het in november tegen President Obama gaat opnemen. Dat gaat per staat. South Carolina is net aan de beurt geweest en nu volgt Florida.
In Schotland groeit de SNP en er is al een stembiljet ontworpen om te stemmen ivm de nationalisering van Schotland. Zie hieronder:
In Schotland groeit de SNP en er is al een stembiljet ontworpen om te stemmen ivm de nationalisering van Schotland. Zie hieronder:
- Bijlagen
-
- 402190_283907028338731_100001583075738_822772_1052659630_n.jpg (11.11 KiB) 1296 keer bekeken
0 x
Archives tasting 30 januari 2012 in Branco, Zwaanshals Rotte
Gisteren een bijzondere gezellige "first tasting" van hun eigen brand "Archives" meegemaakt in restaurant Branco aan het Zwaanshals 345 in Rotterdam! Na afloop - ca. 22.30 uur - kon je nog in de http://www.whiskybase.com/shop/ 'n flesje kopen, wat je tijdens deze tasting geproefd hebt. Perfect tot in de puntjes verzorgd door de beide eigenaars(+echtgenote Menno!), samen met de eigenaar van de zaak.
Dit waren de "proef"-flessen:
1. de Dailuaine 1983 Arc. 28yo - 47.3%
2. Ledaig 2004 Arc. 7yo - 61.9%
3. Glen Garioch 1990 Arc. - 21yo - 54.0%
4. Littlemill 1989 Arc. - 22yo - 48.3%
5. Glen Grant 1975 Arc. 36yo - 46.6%
Ik vond de nr. 2 en 4 de lekkerste drams, maar de andere waren zonder meer ook van bijzondere klasse, zeker de Glen Grant én de Glen Garioch.
Een topavondje met topwhiskies en gezellige proevers

Dit waren de "proef"-flessen:
1. de Dailuaine 1983 Arc. 28yo - 47.3%
2. Ledaig 2004 Arc. 7yo - 61.9%
3. Glen Garioch 1990 Arc. - 21yo - 54.0%
4. Littlemill 1989 Arc. - 22yo - 48.3%
5. Glen Grant 1975 Arc. 36yo - 46.6%
Ik vond de nr. 2 en 4 de lekkerste drams, maar de andere waren zonder meer ook van bijzondere klasse, zeker de Glen Grant én de Glen Garioch.
Een topavondje met topwhiskies en gezellige proevers

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Vandaag even geen whisky (kan nog komen natuurlijk), maar een fantastische Rochefort 10. Eén van mijn favoriete bieren.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Vandaag even geen whisky (kan nog komen natuurlijk), maar een fantastische Rochefort 10. Eén van mijn favoriete bieren.
Ha Johan, helemaal mee eens. Westvleteren vind ik ook heel erg lekker, maar is zo duur en moeilijk te krijgen in Nederland dat ik denk dat Rochefort 10 mijn beste bier is wat ik ken / heb gehad!
0 x
johan brugge schreef:Vandaag even geen whisky (kan nog komen natuurlijk), maar een fantastische Rochefort 10. Eén van mijn favoriete bieren.
Terecht , ook mijn favoriet! Het toeval wil dat ik volgend weekend net naar Rochefort ga , onder andere eens langs de abdij passeren ( wel niet te bezoeken denk ik )
0 x
BWhisky schreef:johan brugge schreef:Vandaag even geen whisky (kan nog komen natuurlijk), maar een fantastische Rochefort 10. Eén van mijn favoriete bieren.
Terecht , ook mijn favoriet! Het toeval wil dat ik volgend weekend net naar Rochefort ga , onder andere eens langs de abdij passeren ( wel niet te bezoeken denk ik )
Ik kan er echt niets aan doen maar Jupiler blijft mijn favoriet bierjte
0 x
Whisky met cola of ijs!!!! NEVER!!!!
- totalatool
- Forum goeroe

Ik begin zin te krijgen in een Westvleteren, maar dan moet ik de kou in naar de berging beneden...
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”