Cor - Vinabc schreef:Voor iedereen die Schotland mist, of wat meer van de Schotten wilt begrijpen, heeft Tom Egberts nu een serie op tv. Was vanavond bij de NPO (via de site ook prima terug te kijken). In de eerste aflevering nog geen fles whisky gezien, maar komt Robert Burns aan bod, Highland games in Oban, de grens, de veldslag met William Wallace, etc. Vermakelijk programma en een uitstekende reden een passend glaasje bij in te schenken.
Ik heb de serie ook zitten kijken, in een van de volgende afleveringen gaat ie met een fles JW terug naar Kilmarnock waar de bottling plant eerst stond (en zorgde voor een hoop werkgelegenheid).
Helaas ook enorm veel voorbeelden van verval in de serie. Wat een mooi land is het, en kan het zijn, maar wat een ellende is er ook.
Land van enorme tegenstellingen, wat ik eigenlijk niet had verwacht.
Om dan ook een duit in het zakje te doen met een toevoeging: The Crown. Geen idee wat ze precies drinken, maar ik denk dat als je het gaat bijhouden je elke aflevering minimaal 3-4 glazen Scotch ziet staan/geschonken ziet worden. Blijkbaar lusten die royals er ook wel pap van