Wat is het rustig! Wat ben je aan het doen?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Rogier
Actief lid
Actief lid

Re: Wat is het rustig! Wat ben je aan het doen?

Ongelezen berichtdoor Rogier » 12 Nov 2011, 15:04

Laatste half jaar was ik inderdaad "rustig" op het forum... ;) Dat is nu voorbij, want mijn verhuisproject is eindelijk gelukt, ik kan jullie vertellen dat dit op diverse fronten verschillende voeten in aarde had.. ;)

Het is mij (eindelijk.....) ondanks de recessie en de slechte verkopersmarkt in de onroerend goed, gelukt om te verhuizen van mijn appartement met centrum-lokatie naar een vrijstaand huis net buiten een klein dorp in het mooie Brabant. Ik denk dat het meest schaarse goed in Nederland rust&ruimte is, en dat dit nog veel schaarser gaat worden in de toekomst. Het was al langer mijn doel om te proberen dit te waarborgen, maar de recessie gooide vanaf eind 2008 voor mij roet in het eten voor een snellere en normale afhandeling.

Anyway t/m december nog behoorlijk klussen en dan begint het genieten weer, uiteraard ook met whisky. Al ben ik de laatste tijd ook weer wat meer met wijn (zuid-Frankrijk) en trappisten bier bezig.
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Nov 2011, 15:32

Rogier schreef:....Anyway t/m december nog behoorlijk klussen en dan begint het genieten weer, uiteraard ook met whisky. Al ben ik de laatste tijd ook weer wat meer met wijn (zuid-Frankrijk) en trappisten bier bezig.

Welkom terug zal ik dan maar zeggen Rogier ;) ... en ook uit (Zuid-)Frankrijk komen hele mooi dranken. Het meeste rood daar wij drinken komt daar vandaan...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Nov 2011, 14:42

Ik herken het, Rogier! Zelf ook appartement verkocht en een twee-onder-één-kap-woning gekocht. Papierwerk, opknappen, verhuizen, etc... Had 's avonds dan meer zin in een verfrissend biertje om de stof weg te drinken dan een whisky oid!

Succes!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Rogier
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rogier » 16 Nov 2011, 12:46

Bedankt jongens :D Het was bij mij een vrij lang traject geworden, maar uiteindelijk gelukt!
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Social media impact ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2012, 22:04

Interessant om te zien dat dit al jaren de drukste periode van het jaar is geweest.

Dit staat nog onderaan het forum: Het grootste aantal gebruikers online was 171 op 19 feb 2011, 20:00

Ondanks dat we weer meer leden hebben is de activiteit niet in die verhouding toegenomen.
Ik vrees dat met name Twitter en Facebook daar debet aan zijn. Veel forumleden die voorheen hier actief waren zijn dat nu op Facebook :o
Jammer maar helaas.
Zelf zie ik van die omgevingen, vooral Facebook, wat minder de lol in dus mij zul je regelmatig hier aan kunnen treffen ;)
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Feb 2012, 22:28

Ja, soms is het hier inderdaad wel rustig. Nu, op een forum valt dit wel op te lossen indien er eens een activiteit wordt georganiseerd, waardoor je sommigen beter kunt leren kennen. Een meeting of zo.

Of - maar dit laat ik aan een ouderdomsdekens over - het organiseren van een blind proeverij bv zou hier ook aan kunnen ten goede komen... iemand koopt 5 flessen (of 10), en verdeelt deze over 14 (of 28) samples. Deelnemers betalen elk hun deel en ontvangen de samples, die ze blind beoordelen. Elke week wordt 1 sample gereviewed door elke deelnemer. Levert heel wat plezier op, en soms verrassende resultaten! Ik zou onmiddellijk deelnemen om bij te leren!!!

Op het sigarenforum gebeurd dit vaak, en is super plezant!
Nu, 't is maar een idee hoor ;)
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Feb 2012, 09:50

Yapi schreef:Ja, soms is het hier inderdaad wel rustig. Nu, op een forum valt dit wel op te lossen indien er eens een activiteit wordt georganiseerd, waardoor je sommigen beter kunt leren kennen. Een meeting of zo.

Of - maar dit laat ik aan een ouderdomsdekens over - het organiseren van een blind proeverij bv zou hier ook aan kunnen ten goede komen... iemand koopt 5 flessen (of 10), en verdeelt deze over 14 (of 28) samples. Deelnemers betalen elk hun deel en ontvangen de samples, die ze blind beoordelen. Elke week wordt 1 sample gereviewed door elke deelnemer. Levert heel wat plezier op, en soms verrassende resultaten! Ik zou onmiddellijk deelnemen om bij te leren!!!

Op het sigarenforum gebeurd dit vaak, en is super plezant!
Nu, 't is maar een idee hoor ;)

:duimop Een Forumproeverij (al dan niet bottle share)... Ik doe mee! :-)
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 24 Feb 2012, 16:03

Vrijdagmiddag - rustig op het werk - de kans om wat zaken door te lezen. Ja, ook die
op het forum. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk elke dag één of 2 keer probeer in
te loggen. Ik ben niet de grootste bijdrager. Zeker wanneer mijn reactie beperkt blijft tot "Ik
ook"-reacties zal ik niet snel posten.

Dit neemt niet weg dat ik het een gezellig forum blijf vinden welke vooralsnog bovenaan
staat in de favorietenlijst.

Enige tijd geleden werd wel eens een stelling gedeponeerd waar dan een (af en toe
heftige) discussie over kon ontstaan. Ik probeer daar een inhoudelijke bijdrage aan te leveren,
maar merk dan ook vaak dat ik gaandeweg de thread mijn mening moet bijstellen.

Okay... ik merk al weer dat ik aan het afdwalen ben.... Ik ben er dus nog steeds en mijn
whiskyhobby blijft!
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Wat een stilte op het forum

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 30 Mei 2012, 22:17

Lijkt wel of Nederland aan het voetballen is op tv... :hoera

Wat een stilte hier. :Cry

Nb. Hoe dommer de sport, hoe meer er over gelult wordt..... :Party

Kan je nagaan hoe dom voetballen is! :winner
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2012, 23:49

Ik neem aan dat je geen voetbalfan bent?

Momenteel even geen whisky, maar een rode wijn. Een Californische rode wijn: Beringer 'Stone Cellars' (cabernet sauvignon). Oxidatie doet hem duidelijk geen deugd. Opdrinken die handel!! :usa
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Re: Wat een stilte op het forum

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mei 2012, 00:12

QPO-80-03 schreef:

Ik heb het wel eens rustiger mee gemaakt en vind het vanavond zeker niet stil ... blijft een feit dat het in de Zomermaanden altijd rustiger is...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Wat een stilte op het forum

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mei 2012, 08:06

QPO-80-03 schreef:Lijkt wel of Nederland aan het voetballen is op tv... :hoera

Ik wilde posten dat ik in een Rum Twitter Tasting zat, maar op de tijd dat je dit bericht plaatste was
    a) die twitter tasting al afgelopen
    b) het voetbal ook afgelopen

Dus... geen idee waarom het 'rustig' was; wellicht door het tijdstip icm de doordeweekse dag :gnif
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 31 Mei 2012, 23:08

vandaag 210 Bourbon vaten (makers mark & wild turkey) uit een trailer geladen, ze op paletten gezet en ze op zolder weggestopt. We gaan zo'n 8 vaten per week vullen met nieuwe of interessante brouwsels. Ik moet zeggen, ben zo geen bourbon fan, maar de bieren die daaruit voortkomen zijn de beste ter wereld!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 31 Mei 2012, 23:48

Hoe lang gaan die bieren dan in die vaten liggen?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Jun 2012, 00:04

johan brugge schreef:Hoe lang gaan die bieren dan in die vaten liggen?

zo'n 6 maand. 1 van de beste filters is bv charcoal, en daar zitten die vaten vol van. Een 11% bier zit er kristalhelder uit alsof het gefilterd werd, maar dat is dus niet gebeurd. Gewoon agen op vaten, die Bourbon is een snoepje voor bier!

Daarna gebruiken we de vaten om zure bieren op te leggen (anders moet je ze uitkuisen en reinigen en steriliseren, daar hebben we geen zin in, en zure bieren zijn ook zeer lekker en gegeerd)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”