Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Christine
Senior
Senior

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Christine » 01 Aug 2020, 16:25

fjharms schreef:Laten we met z'n allen proberen het weer wat gezelliger aan deze bar te krijgen.

En voordat iemand begint te miepen "ja maar hij deed ...., ja maar zij schreef ..."
of "ja maar, je hebt ook niet gereageerd op XYZ":
ik heb als MOD al verschillende mensen per PB benaderd.

Het is toch gewoon veel te mooi weer om te gaan zitten kibbelen? Geniet van het prachtige weer! En neem er iets lekkers bij! Ik ga zo een huisgemaakte limoncello inschenken, die ik van vrienden heb gekregen.

Wel, ik ga dit ook doen. Ik hoop dat anderen dat ook doen. Anders reageer ik toch. Simpel.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 01 Aug 2020, 16:32

fjharms schreef:Laten we met z'n allen proberen het weer wat gezelliger aan deze bar te krijgen.

En voordat iemand begint te miepen "ja maar hij deed ...., ja maar zij schreef ..."
of "ja maar, je hebt ook niet gereageerd op XYZ":
ik heb als MOD al verschillende mensen per PB benaderd.

Het is toch gewoon veel te mooi weer om te gaan zitten kibbelen? Geniet van het prachtige weer! En neem er iets lekkers bij! Ik ga zo een huisgemaakte limoncello inschenken, die ik van vrienden heb gekregen.

Puik plan. Terwijl het weer hier anders is dan in Nederland, schenk ik ff een Inchmurrin 12y in voordat ik aan wat sample "meuk" van Henri begin.

Vandaag een rustdag na een zware wandeldag in the Cairngorms van gister.

Slainte.
5 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 01 Aug 2020, 16:45

fjharms schreef:Het is toch gewoon veel te mooi weer om te gaan zitten kibbelen? Geniet van het prachtige weer!

Prachtige weer, wélk prachtige weer?!?! Het is al de hele middag hartstikke bewolkt hier!! :gnif
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk :bigsmile . Zouden we deze rubriek anders tijdens de zomermaanden niet beter "Gezellig op het terras..." kunnen noemen? Misschien dat de sfeer er dan (als bijna) vanzelf ook vrolijker en gezelliger op wordt :lol:
4 x

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 01 Aug 2020, 17:00

Hier is het niet iedere dag terras weer Dre. Afgelopen donderdag naar Aberdeen geweest. Uiteraard even bij The Aberdeen Whiskyshop langs geweest. Uiterst klein winkeltje van max 10 m2. Heerlijke puinzooi binnen. Veel IB's en een sympathieke eigenaar met kennis en een goede babbel. Hij verkocht om moverende redenen bewust geen merken als bv Glenmorangie. Had hij geen behoefte aan.

Voor mezelf een Glenallachie sc gekocht. Voor mn zoon de Big Peat Xmas 2019 edition. Voordat we wegliepen kregen we nog wat samples in de maag gesplitst voor later. "Thuis" kreeg ik pas door wat we gratis meekregen:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... la-2007-ad

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... achie-2000

En een Kilkerran 12 voor de vriendin van onze zoon die nog weinig ervaring in de whisky wereld had.

Mocht je in de buurt zitten: ga ff langs bij deze vriendelijke man!
3 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 01 Aug 2020, 17:27

Ow wacht. Verkeerde topic. Kan een van de mods bovenstaande post verplastsen naar het whisky-reis topic? Doel van deze vakantie is in 1e instantie dan wel niet zozeer de whisky, maar nu ik er toch ben..... Als ik hier weer met whisky in aanraking kom, meld ik dat daar wel in deze corona komkommertijd.

Thanks.
0 x
Afbeelding

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 01 Aug 2020, 17:45

Eindelijk wielrennen op tv. Op de camping Strade kijken. Jammer nog geen tour zoals de traditie is. Maar dit is ook mooi. Geen whisky maar koud biertje erbij.
1 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 01 Aug 2020, 18:35

dannyp44 schreef:Eindelijk wielrennen op tv. Op de camping Strade kijken. Jammer nog geen tour zoals de traditie is. Maar dit is ook mooi. Geen whisky maar koud biertje erbij.

Jaaa daar hebben we lang op moeten wachten.
Hulde voor de overwinning van Annemiek van Vleuten.
1 x

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 01 Aug 2020, 18:40

Ik ben vooral blij dat het WK Snooker alsnog plaatsvindt.
2 x
Afbeelding

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 01 Aug 2020, 19:18

Mermur schreef:Ik ben vooral blij dat het WK Snooker alsnog plaatsvindt.

Inderdaad , ik ook, snooker kijken met een goeie dram is een uitstekende combinatie...en in de pauzes ff zappen naar wielrennen en de FA-cup finale.
0 x

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 02 Aug 2020, 11:29

Greentesoup schreef:Zoals ik van jouw post begrijp heb je whisky echt leren kennen met sterk verminderd reukvermogen. Als je het niet vervelend vind dat ik het vraag, op welke manier ervaar jij whisky nu? Kan je grove categorieën als peat/sherry/bourbon van elkaar onderscheiden? Herken je tevens iets van de reviews van mensen, of baseer jij whiskys op compleet andere maatstaven/kenmerken, zoals bv. warmte? En daarnaast, wat over het algemeen als "goede" whiskys worden aangemerkt, geldt dat voor jou ook, of zijn ratings van whiskybase voor jou onbruikbaar?

Even hier het antwoord, om Brams verkooptopic niet verder te vervuilen. Afgaande op een vergelijking van smaaknotities (ook tijdens blind tastings), proef ik whisky in grote lijnen hetzelfde als mensen die wel goed ruiken. Ik kan goed bourbon- van sherryrijping onderscheiden en daarbinnen ook verschillende typen (bijvoorbeeld meer fruitige versus meer droge sherry). Ik mis in de smaak vooral de meer subtiele (boven)tonen en pik om een of andere reden ook peat minder makkelijk op. Voor zover hoge scores op Whiskybase op zaken als balans, mondgevoel en ontwikkeling van smaken gebaseerd zijn - en niet vooral op een 'goede' neus - kan ik daar prima mee uit de voeten. Hoewel ik dus een deel van de beleving en van de complexiteit mis, blijft er wat mij betreft nog genoeg te ontdekken en te genieten over.
2 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 02 Aug 2020, 11:55

Mermur schreef:Ik ben vooral blij dat het WK Snooker alsnog plaatsvindt.

Jaaa, ik ook. Enjoy. :Slainte
1 x

Greentesoup
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Greentesoup » 02 Aug 2020, 13:47

Mermur schreef:Even hier het antwoord, om Brams verkooptopic niet verder te vervuilen. Afgaande op een vergelijking van smaaknotities (ook tijdens blind tastings), proef ik whisky in grote lijnen hetzelfde als mensen die wel goed ruiken. Ik kan goed bourbon- van sherryrijping onderscheiden en daarbinnen ook verschillende typen (bijvoorbeeld meer fruitige versus meer droge sherry). Ik mis in de smaak vooral de meer subtiele (boven)tonen en pik om een of andere reden ook peat minder makkelijk op. Voor zover hoge scores op Whiskybase op zaken als balans, mondgevoel en ontwikkeling van smaken gebaseerd zijn - en niet vooral op een 'goede' neus - kan ik daar prima mee uit de voeten. Hoewel ik dus een deel van de beleving en van de complexiteit mis, blijft er wat mij betreft nog genoeg te ontdekken en te genieten over.

Ah, goed om te horen! :goedgedaan

Wouterk schreef:
Jaaa, ik ook. Enjoy. :Slainte

Diegene die de kwaliteit van de geluidsopname van het applaus heeft verzonnen :P
2 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”