Verzending van whisky naar de US

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Verzending van whisky naar de US

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 17 Nov 2018, 18:39

Ik maak er ook altijd "collectioner's malt" o.i.d. van dat werkt altijd.
Het schijnt wel dat sommige staten strenger zijn dan andere. Sommige zuidelijke staten (i.i.g. veel counties daarvan) zijn de facto nog steeds drooggelegd.
0 x

Geoffrey
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Geoffrey » 30 Apr 2019, 12:53

Hallo iedereen,

Ook ik zou graag een mooie fles Whisky naar Amerika willen versturen. Iedereen lijkt het me echter af te raden om dit te doen. Een goede vriend en Whisky liefhebber woont in New York en is net 30 geworden. Voor zijn verjaardag heb ik een mooie fles gekocht die ik nu dus wil gaan versturen. Hebben jullie nog tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Blijkbaar mag ik op het label zeker niet vermelden dat er alcohol in het pakket zit. Dit zou er namelijk voor zorgen dat de fles door de douane in beslag zal worden genomen. Klopt dit? Ik zou de fles bovendien versturen met Bpost (de Belgische versie van PostNL).

Alle tips zijn welkom, want we praten toch over een fles met een waarde van zo'n 150 à 175 euro (Macallan No. 4).

Alvast bedankt.

Groeten,

Geoffrey
0 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 30 Apr 2019, 19:04

Ik heb de laatste weken een aantal pakketten naar de VS gestuurd via PostNL. In 1 pakket zaten 12 flessen, dus dat was een flinke doos. Ik heb geen problemen gehad met de douane.
Ik heb gewoon de waarde vermeld en de juiste HS/ Tariff code.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 30 Apr 2019, 19:08

Ook ik heb recentelijk een fles en samples naar de USA gestuurd. Geen problemen gehad met douane; "Collector's bottle - value $xxx" op de verpakking doet wonderen.
0 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

taatuut
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor taatuut » 30 Jun 2020, 21:08

Vandaag een fles whisky retour gekregen die ik met PostNL op transport had gezet naar de Verenigde Staten met sticker erop dat deze is "gestuit bij X-ray" en dat daarbij is gezien (gemeten?) dat er 58% alcohol in zit. Mmh, blijkbaar is PostNL geen optie meer om flessen naar de VS te krijgen... Op de website van Whiskybase zie ik dat zij DHL gebruiken voor verzending naar VS. Eens kijken of dat werkt. Andere tips zijn welkom.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Jul 2020, 03:54

Vandaag nog op het nieuws dat postpakketen uit Nederland extra streng worden onderzocht vanwege de grote hoeveelheid drugs die vanuit ons land via de post wordt verzonden.
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 01 Jul 2020, 16:53

Reichenbach schreef:Vandaag nog op het nieuws dat postpakketen uit Nederland extra streng worden onderzocht vanwege de grote hoeveelheid drugs die vanuit ons land via de post wordt verzonden.

Misschien verklaart dat inderdaad waarom een whisky die ik naar Oostenrijk heb verstuurd al een week niet meer beweegt sinds hij het land binnen kwam.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”