Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: James Cooper

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Mei 2020, 11:40

Erik1908 schreef:[...Wij dronken die met Rivella. Bestaat das merk frisdrank eigenlijk nog?
Rivella kom je hier in Friesland nog wel vaak tegen bij recepties en zo.
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Mei 2020, 12:25

Reichenbach schreef:
Erik1908 schreef:[...Wij dronken die met Rivella. Bestaat das merk frisdrank eigenlijk nog?

Rivella bestaat nog steeds toch?

Vroeger bij oma op zondagochtend en flesje Shandy....zat een druppeltje alcohol in meen ik?
Als kind dacht je dan dat je meedronk met de volwassenen die aan een biertje zaten.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 16 Mei 2020, 12:33

Fat Bastard! schreef:
Reichenbach schreef:

Rivella bestaat nog steeds toch?

Vroeger bij oma op zondagochtend en flesje Shandy....zat een druppeltje alcohol in meen ik?
Als kind dacht je dan dat je meedronk met de volwassenen die aan een biertje zaten.

Haha heel herkenbaar die laatste zin. Zou daar de kiem liggen van mijn huidige hobby :Slainte?
1 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Mei 2020, 16:57

Freezeroz schreef:Haha heel herkenbaar die laatste zin. Zou daar de kiem liggen van mijn huidige hobby :Slainte?
Vroeger hoorde het verstandig omgaan met alcoholhoudende dranken bij de opvoeding, tenminste in mijn geval. Een glas wijn bij het diner of 's avonds bij wat hapjes, een biertje bij de chinees. Hield ik destijds niet echt van bier, maar dat is later wel helemaal goed gekomen.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 16 Mei 2020, 17:01

https://www.dumpert.nl/item/7913169_1f475288

Het nieuwe proeven. Vooral genieten van het “special water”. :lekker
4 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 16 Mei 2020, 19:35

Reichenbach schreef:
JacobaEd schreef:
Reichenbach schreef:Misschien zien ze de markt instorten voor de komende jaren?

als er minder geproduceerd wordt, en iedereen blijft whisky drinken, dan stort de markt echt niet in hoor
Ach in de VS is de werkeloosheid nu het grootst sinds de depressie van de jaren *30 vorige eeuw. Andere landen zijn ook aardig op weg.
Dat iedereen whisky blijft drinken betwijfel ik, of het moet zijn om de ellende te verdrinken. Maar daar hoef je geen tientallen euro's/dollars per fles voor uit te geven.

Gerrit heeft wel gelijk; wat in het vat zit verzuurt niet.

Ik volg beide redeneringen, alleen het ‘model’ lijkt me toch simpel; als de vraag inkakt dan bottel je gewoon minder, dan kun je de prijzen intact houden en als de vraag/economie weer aantrekt over een paar jaar sla je helemaal je slag; wat je niet gebotteld hebt door de crisis heeft een paar jaar extra op het vat gepakt, is dus sowieso meer waard en kun je dan ala Gordon & Macphail tegen woeker prijzen de markt ingooien. :?
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Mei 2020, 19:51

Ja als je verstandig bent doe je dat, maar dan moet je een sterk kartel hebben en omzet is ook belangrijk. Met de olie wil het ook niet zo lukken om de productie te beperken om de prijs te stabiliseren.

Maar het blijft speculeren wat de markt doet. In de jaren '80 heeft de crisis behoorlijke gevolgen gehad voor de whisky industrie, de vorige crisis volgens mij maar weinig. Maar afwachten wat de corona gaat doen.
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 17 Mei 2020, 11:41

Minder produceren en minder bottelen zijn twee totaal verschillende dingen. Zeker van Reichenbach had ik al de "pig cycle" verwacht inmiddels.

Kortgezegd: wegvallende vraag op dit moment zegt betrekkelijk weinig over de vraag over 10-20 jaar, en dáár produceer je nu voor.

De vergelijking met kartels in de olie gaat hier niet op. Olie is ten eerste een veel kortlopender product. Daarom onstaan er bij wegvallende vraag vrijwel direct problemen. Ten tweede komt olie op elk continent voor, Schotse whisky enkel in.. Nouja :)

Sterker nog: als de vraag nu ineens wegvalt en je daardoor minder bottelt, betekent het ook dat je voorraden in de warehouses blijft liggen. Uiteindelijk leidt dat mogelijk juist dat kwalitatief betere (in elk geval oudere whisky) die je weer tegen hogere prijzen kunt verkopen ten opzichte van jongere whisky. (eigenlijk Oogadal zijn punt)

Conclusie: los van coronamaatregelen snap ik het stopzetten van de productie bij een product dat eerst 1-2 decennia blijft liggen nog steeds niet echt.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”