verzekering tegen brand/diefstal
- Reichenbach
- Moderator

Re: verzekering tegen brand/diefstal
Ik heb geleerd alleen datgene te verzekeren waarvan je de schade bij verlies niet zelf kan dragen. Dit principe heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:Ik heb geleerd alleen datgene te verzekeren waarvan je de schade bij verlies niet zelf kan dragen. Dit principe heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
Een bijzonder principe. In God we trust
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Niks God, gewoon een kwestie van risicomanagement.gerritbakker57 schreef:Reichenbach schreef:Ik heb geleerd alleen datgene te verzekeren waarvan je de schade bij verlies niet zelf kan dragen. Dit principe heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:Niks God, gewoon een kwestie van risicomanagement.gerritbakker57 schreef:Reichenbach schreef:Ik heb geleerd alleen datgene te verzekeren waarvan je de schade bij verlies niet zelf kan dragen. Dit principe heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
Yep, en daarom verzeker ik waardevolle artikelen tegen allerlei onvoorziene zaken. Gewoon een kwestie van risicomanagement

0 x
Ik heb mijn flessen laten verzekeren in dezelfde polis als mijn brand/familiale/diefstal verzekering. Dit allemaal gewoon bij mijn bank (ING). Ik betaal net geen 500€ In totaal per jaar. Voorheen was dit 420€. Bijkomende verzekering dekt diefstal/ schade voor een totaalwaarde van 30000€. Met een maximum van 5000€ per stuk. Voor mij is dit voor het moment meer dan voldoende. En voor een 7 à 8 tientjes extra per jaar... het risico gewoon niet waard imho.
1 x
Ik wil een lijst en fotomateriaal maken van mijn collectie voor de inboedelverzekering. Of een taxatie laten maken zou helemaal mooi zijn. Iemand nog tips waar ik dat zou kunnen laten doen?
0 x
Hoe leggen jullie je collectie vast?
Hallo forumleden!
Ik ben heel benieuwd hoe jullie op je eigen manier je collectie bijhouden en registreren.
Er wordt gelukkig nog veel whisky gedronken, maar ik denk dat er toch een hoop forumleden zijn die thuis een redelijke waarde aan (gesloten) whisky hebben staan.
Uiteraard ben ik bekend met whiskybase.
Wat ik mij vooral afvraag, is of een whiskybase account bijvoorbeeld voldoende is voor een verzekering om uit te keren in een geval van diefstal of schade.
Of is het beter om alles zelf vast te leggen met foto's en eventuele aankoopbewijzen?
Wellicht zijn er mensen met een achtergrond in de verzekeringen die hier antwoord op kunnen geven?
Ik ben benieuwd naar jullie manieren en ervaringen
Groet André
Ik ben heel benieuwd hoe jullie op je eigen manier je collectie bijhouden en registreren.
Er wordt gelukkig nog veel whisky gedronken, maar ik denk dat er toch een hoop forumleden zijn die thuis een redelijke waarde aan (gesloten) whisky hebben staan.
Uiteraard ben ik bekend met whiskybase.
Wat ik mij vooral afvraag, is of een whiskybase account bijvoorbeeld voldoende is voor een verzekering om uit te keren in een geval van diefstal of schade.
Of is het beter om alles zelf vast te leggen met foto's en eventuele aankoopbewijzen?
Wellicht zijn er mensen met een achtergrond in de verzekeringen die hier antwoord op kunnen geven?
Ik ben benieuwd naar jullie manieren en ervaringen
Groet André
0 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Re: Hoe leggen jullie je collectie vast?
Hier is volgens mij al een topic over. Voor mij is het trouwens niet aan de orde, maar aankoopbewijs en foto is absoluut nodig vrees ik!
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Mijn verzekeraar komt regelmatig in mijn collectie 'snuffelen' dus lijkt mij voldoende bewijs naast een up-to-date excel bestand en Whiskybase. 
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

MisterMonkeyDonkey schreef:Hier is volgens mij al een topic over. Voor mij is het trouwens niet aan de orde, maar aankoopbewijs en foto is absoluut nodig vrees ik!
Correct / Samengevoegd / Edwin
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Glen Dre schreef:Of is het beter om alles zelf vast te leggen met foto's en eventuele aankoopbewijzen?
Hoeveel heb je daar aan na een brand.
Het lijkt me dat WB een prima platform is, mits actueel en gecontroleerd.
0 x
FGG schreef:Glen Dre schreef:Of is het beter om alles zelf vast te leggen met foto's en eventuele aankoopbewijzen?
Aan fysieke administratie heb je inderdaad niets na een brand. Waar ik meer op doel is of een WB account voor een verzekeraar afdoende bewijs is. Ik kan natuurlijk vrij een WB account aanmaken en daar van alles op de plank zetten zonder dat er "gecontroleerd" wordt of het echt zo is.
1 x
"Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten." Friedrich Nietzsche
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Glen Dre schreef:FGG schreef:Glen Dre schreef:Of is het beter om alles zelf vast te leggen met foto's en eventuele aankoopbewijzen?
Aan fysieke administratie heb je inderdaad niets na een brand. Waar ik meer op doel is of een WB account voor een verzekeraar afdoende bewijs is. Ik kan natuurlijk vrij een WB account aanmaken en daar van alles op de plank zetten zonder dat er "gecontroleerd" wordt of het echt zo is.
Ik denk dat je het moeten kunnen onderbouwen met je administratie c.q. aankoopbonnetjes.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Is het niet handiger om met je verzekeraar te overleggen wat wordt geaccepteerd als bewijs? Waarschijnlijk wordt straks alleen uitgekeerd als je de boel hebt opgeslagen in een brandkast met een brandwerendheid van minimaal 24 uur en je de door een accountant gecontroleerde administratie in tienvoud hebt gedeponeerd bij de notaris.
En als je dat al hebt gedaan en je een maand te laat bent met de herkeuring van de voorgeschreven poederblusser ben je nog steeds de lul.
En als je dat al hebt gedaan en je een maand te laat bent met de herkeuring van de voorgeschreven poederblusser ben je nog steeds de lul.
2 x
gerritbakker57 schreef:Glen Dre schreef:FGG schreef:Hoeveel heb je daar aan na een brand.
Ik denk dat je het moeten kunnen onderbouwen met je administratie c.q. aankoopbonnetjes.
Aankoopbonnetjes wordt al lastiger wanneer je van particulieren koopt. Ik denk dat het het beste is om er gewoon voor te zorgen dat het niet mis kan gaan: opentrekken!

1 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”