Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 10 Apr 2019, 09:44

FGG schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Dingdingding, 4000 Leden! Leuk cluppie hebben we hier :Proost

En we maken er een mooi rond getal van, de volgende is nr 5000! Welkom alvast :).

Dan gaat 't de verkeerde kant op, ik zie 4997 staan... :Scratch

Bij mij staat er toch nog altijd 4999? Vreemd.
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 10 Apr 2019, 09:54

Hier ook 4999
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Apr 2019, 10:04

4997... 199 pagina's van 25 en 1 pagina van 22... (nee, dat heb ik niet 'fftjes' geteld) :P
1 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 10 Apr 2019, 10:08

Maar mag ik er ook bij vermelden dat 3000+ geregistreerde accounts nog 0 posts hebben? :sst

Desalniettemin, een mooi getal :goedgedaan
3 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Apr 2019, 10:58

FGG schreef:
En we maken er een mooi rond getal van, de volgende is nr 5000! Welkom alvast :).

Dan gaat 't de verkeerde kant op, ik zie 4997 staan... :Scratch

Bij mij staat er toch nog altijd 4999? Vreemd.

Onderaan het forumoverzicht staat inderdaad 4999, bovenaan de ledenlijst staat 4997. Ik hou 't even bij de laatste optie, ook gezien de telling van Soren.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 10 Apr 2019, 14:58

Misschien zijn de rode patings en peat geen gebrukers.

Dit moet even grondig worden uitgezocht. :P
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Apr 2019, 08:03

Nou vind ik consumentengedrag en de menselijke psyche ontzettend interessant, dus werd ik hierdoor getriggerd:
SH81 schreef:Eind vorige week redelijk impulsief een fles Lagavulin 16 gekocht. Nu ook gelijk 'verkocht' en me meer gaan verdiepen in Whisky met inschrijving op dit forum als gevolg :Bye

en:
SH81 schreef:Gelukkig net op tijd ingeschreven op dit forum :D Schrijf mij ook maar op voor 1 fles.

Nou ben ik echt zéér nieuwsgierig: Je hebt net vers je allereerste stapje in de whiskywereld gezet, begint je nu net een beetje te verdiepen, je kent het Forum nog maar net een paar dagen, je kent de Whiskydudes als forumleden dus nog niet en zeker niet als bottelaar (wij betreffende dat laatste allemaal nog niet overigens), en dan zal je al helemáál nog nooit van Glentauchers gehoord hebben (want sowieso toch al niet echt een distillery die veel aan naamsbekendheid werkt of een pakkende core range in de markt heeft gezet).
Op basis wáárvan besluit je dan wel spontaan hier toch gelijk bijna 100 euro in te steken, en daar ook nog heel gelukkig mee te zijn? :Scratch
1 x

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 16 Apr 2019, 08:33

Dre. Ik denk dat hij of zij bedoeld met verkocht. Met helemaal om. Klap van de molen. En het virus te pakken... dus een fanaat erbij
0 x

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 16 Apr 2019, 08:37

Ik vind het overigens wel frappant dat er door iedereen zo makkelijk 100 eurootjes wordt neergeteld voor de jubileumfles.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Apr 2019, 08:37

hoogheid2015 schreef:Dre. Ik denk dat hij of zij bedoeld met verkocht. Met helemaal om. Klap van de molen. En het virus te pakken... dus een fanaat erbij

Dat snap ik wel ja, ik vat de 'verkocht' ook niet verkeerd op. Maar net een week geleden spontaan een Lagavulin kopen (impulsieve aankoop, snap ik nog), en dan direct doorschakelen naar een IB van 100 euro snap ik dus oprecht níet...
2 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 16 Apr 2019, 08:56

hoogheid2015 schreef:Ik vind het overigens wel frappant dat er door iedereen zo makkelijk 100 eurootjes wordt neergeteld voor de jubileumfles.

Nou...hierbij mijn "kromme, Met beperkte kennis (ben ook pas 1 1/2 jr met whisk(e)y bezig) redenatie.

- 23 jaar oud
- single cask
- cask strength
- NCF
- scotch single malt

Dat alles voor €98,-. Ik heb even snel rond gekeken, maar kan zo snel geen andere gevonden krijgen die ook zo scherp zijn geprijsd. En ik verwacht, mede door inflatie, dat dit alleen nog maar duurder wordt. Dan komen daar nog de jubilea bij van HWF en de Dudes en voila het plaatje was voor mij rond.

Daarbij komt ook nog eens dat er in het verleden werd gesproken over een 10 jarige ivm het forum jubileum en zelfs daar werd door veruit de meesten aangegeven dat dit €100 + mocht kosten voor hun (dat vond ik toen een beetje raar).
0 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 16 Apr 2019, 09:27

hoogheid2015 schreef:Ik vind het overigens wel frappant dat er door iedereen zo makkelijk 100 eurootjes wordt neergeteld voor de jubileumfles.

pascaldo schreef:Daarbij komt ook nog eens dat er in het verleden werd gesproken over een 10 jarige ivm het forum jubileum en zelfs daar werd door veruit de meesten aangegeven dat dit €100 + mocht kosten voor hun (dat vond ik toen een beetje raar).

Dat laatste vond ik dus ook. Als Whiskydudes hebben we aan HWF van een drietal whisky's samples beschikbaar gesteld waarvan wij vinden dat deze goed genoeg zijn voor bottelen. Daar zat ook een 10 yo tussen, waar de keuze niet op is gevallen.
Ik begrijp dat we het nooit voor iedereen goed kunnen doen, maar als ik zie dat Whiskybase in no time een 11 yo als 120.000 bottles on the wall jubileum fles voor € 85 verkoopt denk ik dat we het als Whiskydudes en HWF niet zo gek doen toch?
12 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Apr 2019, 10:49

Oogadal schreef:Ik begrijp dat we het nooit voor iedereen goed kunnen doen, maar als ik zie dat Whiskybase in no time een 11 yo als 120.000 bottles on the wall jubileum fles voor € 85 verkoopt denk ik dat we het als Whiskydudes en HWF niet zo gek doen toch?

Neeeeuh. Puur op basis van de cijfertjes is dit al een goede deal. Maar dat zegt ook niet alles. vW heeft onlangs ook een Glen Keith 21yo op de markt gebracht onder de €100,- Gelukkig kon ik die eerst even proeven..... :Cry Wat een bak hout was dat zeg... :vies.

Maar ik ga er vanuit dat de Dudes en degenen die de samples op hebben ons niet teleur gaan stellen. Daar durf ik dan nog wel op te vertrouwen.

Wat betreft WB: hoeveel van die flessen sinds 90k zullen er opgedronken zijn? Ik vermoed dat daar ook een hoop verzamelaars tussen zitten.
1 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 16 Apr 2019, 10:55

Nou...hierbij mijn "kromme, Met beperkte kennis (ben ook pas 1 1/2 jr met whisk(e)y bezig) redenatie.

- 23 jaar oud
- single cask
- cask strength
- NCF
- scotch single malt

Helemaal mee eens, en dan noem je nog niet eens op dat je eigen 'nick'name op de fles komt.
Erg leuk :duimop.
1 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.
Range Share 3! Met Balvenie, Caol Ila en Dalmore.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Apr 2019, 11:00

defeatless schreef:
Oogadal schreef:Ik begrijp dat we het nooit voor iedereen goed kunnen doen, maar als ik zie dat Whiskybase in no time een 11 yo als 120.000 bottles on the wall jubileum fles voor € 85 verkoopt denk ik dat we het als Whiskydudes en HWF niet zo gek doen toch?

Neeeeuh. Puur op basis van de cijfertjes is dit al een goede deal. Maar dat zegt ook niet alles. vW heeft onlangs ook een Glen Keith 21yo op de markt gebracht onder de €100,- Gelukkig kon ik die eerst even proeven..... :Cry Wat een bak hout was dat zeg... :vies.

Als we het over dezelfde hebben (de meest recente Glen Keith vW botteling op WB, overigens 20yo) heb ik die ook recentelijk geproefd en vond hem juist erg lekker! Waarmee Edwin zijn woorden ook gelijk terecht blijken, je kan het nooit voor iederéén goed doen :lol: .
Verder helemaal eens natuurlijk, prijs is heel mooi voor een 23-jarige single cask :goedgedaan .
1 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”