Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Kikkerneve
Senior
Senior

Re: Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 26 Sep 2018, 13:15

In het AD vandaag: dit artikel over investeren/beleggen in whisky.

Als ik het goed heb, beleg je mee in een fonds dat een collectie van een oude Italiaan (Zagatti). Die collectie moet volgens zijn wil nog 10 jaar intact blijven. "Ze" hebben er een museum voor ingericht, maar dan zonder dat het toegankelijk is, en zonder dat er een druppel geproefd kan worden.

Enfin, nog wat meer aandacht voor whisky als belegging dus.
0 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 26 Sep 2018, 14:41

Kikkerneve schreef:Als ik het goed heb, beleg je mee in een fonds dat een collectie van een oude Italiaan (Zagatti). Die collectie moet volgens zijn wil nog 10 jaar intact blijven. "Ze" hebben er een museum voor ingericht, maar dan zonder dat het toegankelijk is, en zonder dat er een druppel geproefd kan worden

Net als het AD ben ik er gisteren ook geweest. Alleen ben ik wat beter geïnformeerd. Excuus als dat wat arrogant overkomt, maar ik irriteer me aan dit soort halve berichtgeving.

Allereerst: het is geen marketingstunt. Toen Valentino Zagatti zijn collectie aan Scotch Whisky International verkocht, was een van de andere voorwaarden dat de whisky tentoongesteld zou worden. Aan die voorwaarde wordt nu voldaan.

Ten tweede: er is een plan om één zondag per maand open te gaan, zodat niet-klanten van Scotch Whisky International ook de mogelijkheid hebben om (op afspraak) de collectie te bekijken. Uiteraard kan je dan niet proeven, de collectie is een investering. Misschien hebben ze wel iets anders leuks staan als je het lief vraagt ;)

Ten derde: nee, je kan niet meer beleggen in de Zagatti collectie, tenzij je tzt de gehele collectie overneemt. Je kan uiteraard wel via SWI in andere whisky beleggen.

Hou Scotchwhisky.com de komende weken in de gaten voor beter geïnformeerde Zagatti-artikelen :)
6 x
Afbeelding | Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 26 Sep 2018, 15:03

thijs100 schreef:
Kikkerneve schreef:Als ik het goed heb, beleg je mee in een fonds dat een collectie van een oude Italiaan (Zagatti). Die collectie moet volgens zijn wil nog 10 jaar intact blijven. "Ze" hebben er een museum voor ingericht, maar dan zonder dat het toegankelijk is, en zonder dat er een druppel geproefd kan worden

Net als het AD ben ik er gisteren ook geweest. Alleen ben ik wat beter geïnformeerd. Excuus als dat wat arrogant overkomt, maar ik irriteer me aan dit soort halve berichtgeving.

Dat er in het artikel bijvoorbeeld al gesproken wordt over 'Macallen' zegt wat dat betreft waarschijnlijk al genoeg over de kennis en/of betrokkenheid van de schrijfster van het artikel :( .
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Sep 2018, 15:20

Dre schreef:
thijs100 schreef:

Dat er in het artikel bijvoorbeeld al gesproken wordt over 'Macallen' zegt wat dat betreft waarschijnlijk al genoeg over de kennis en/of betrokkenheid van de schrijfster van het artikel :( .

Kan zo zijn, maar de hype rondom Macallan is genoeg om er voor te zorgen dat alles wat van hun in een fles zit geld waard is/wordt.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 26 Sep 2018, 15:20

thijs100 schreef:

Het tegenovergestelde wat mij betreft. Fijn om er wat meer over te lezen en zo wat beter te begrijpen wat er daadwerkelijk aan de hand is daar. Wat was er gisteren voor jou te doen, opening meemaken?
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 26 Sep 2018, 15:23

FGG schreef:Kan zo zijn, maar de hype rondom Macallan is genoeg om er voor te zorgen dat alles wat van hun in een fles zit geld waard is/wordt.

Ik vind het prima, alles van Macallan dat binnen mijn budget past vind ik tóch maar heel matig, zeker voor de gevraagde prijs, en laat ik dus sowieso al staan.
0 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 26 Sep 2018, 15:39

Kikkerneve schreef:Het tegenovergestelde wat mij betreft. Fijn om er wat meer over te lezen en zo wat beter te begrijpen wat er daadwerkelijk aan de hand is daar. Wat was er gisteren voor jou te doen, opening meemaken?

Gisteren was een preview voor pers. Het museum was ook nog niet helemaal ingericht. Officieel is er een embargo tot 9 oktober (de dag van de officiële opening), dus het verbaast me dat het AD nu al iets online heeft staan.

Bij de opening is straks trouwens ook Valentino Zagatti (en een deel van zijn familie) zelf aanwezig.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Sep 2018, 16:01

Dre schreef:
FGG schreef:Kan zo zijn, maar de hype rondom Macallan is genoeg om er voor te zorgen dat alles wat van hun in een fles zit geld waard is/wordt.

Ik vind het prima, alles van Macallan dat binnen mijn budget past vind ik tóch maar heel matig, zeker voor de gevraagde prijs, en laat ik dus sowieso al staan.

Het gaat ook om beleggen en investeren, niet om drinken... :Party
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 09 Okt 2018, 19:56

thijs100 schreef:Hou Scotchwhisky.com de komende weken in de gaten voor beter geïnformeerde Zagatti-artikelen :)

Zoals beloofd: https://scotchwhisky.com/magazine/featu ... ollection/

Ik heb vandaag bij de opening Valentino Zagatti kort kunnen interviewen, als alles goed gaat staat dat donderdag online op Scotchwhisky.com :)
9 x
Afbeelding | Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 09 Okt 2018, 21:36

leuk artikel. Ben geen lid maar hoop op een open dag de collectie te kunnen bekijken :goedgedaan
2 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Okt 2018, 23:44

Toch een beetje tragisch; de beste man heeft niet van het zicht en niet van de smaak van zijn collectie kunnen genieten. Alleen het weten het bezit te hebben gehad is er van over. En het geld dat de boel heeft opgebracht, maar dat is vooral interessant voor zijn kinderen.
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Okt 2018, 07:34

thijs100 schreef:
thijs100 schreef:Hou Scotchwhisky.com de komende weken in de gaten voor beter geïnformeerde Zagatti-artikelen :)

Zoals beloofd: https://scotchwhisky.com/magazine/featu ... ollection/

Ik heb vandaag bij de opening Valentino Zagatti kort kunnen interviewen, als alles goed gaat staat dat donderdag online op Scotchwhisky.com :)

Heb ik dan vanavond de preview? :lekker
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Alex
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Alex » 10 Okt 2018, 07:41

Reichenbach schreef:Toch een beetje tragisch; de beste man heeft niet van het zicht en niet van de smaak van zijn collectie kunnen genieten. Alleen het weten het bezit te hebben gehad is er van over. En het geld dat de boel heeft opgebracht, maar dat is vooral interessant voor zijn kinderen.

Eigenlijk dus zoals alle investeerders die hun flessen daar plaatsen :P
2 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”