Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Re: Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
Dat is een flinke collectie zeg!!
Afstoffen van de flessen kost je zeker wel een dagtaak??
Afstoffen van de flessen kost je zeker wel een dagtaak??

0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

de eerste kast een beetje ingeruimd, zal nog wel een paar keer aanpassen worden
17 x
Een prachtige kast met dito collectie
!
Persoonlijk zou ik me wel zorgen maken om al dat gewicht op die leggers van glas.
! Persoonlijk zou ik me wel zorgen maken om al dat gewicht op die leggers van glas.
0 x
- WhiskyLiam
- Senior

Whisky kast/display/kabinet
Dag allen,
allereerst geen idee of dit de juiste plek is. Zo niet, kan een moderator hem dan naar het juiste forum verplaatsen?
Nu ik ben gaan samenwonen wordt het tijd om mijn whiskies in een mooie kast te bewaren. Mijn vriendin vind het allemaal prima mits de kast aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik wil ze graag in zicht hebben en vrij van stof, dus achter glas maar graag met een afwerking van hout. Zij wil graag dat alleen de bovenste helft voor m'n whiskies is en dat we het deel eronder als opbergkast gebruiken, met lades en schappen voor bestek, pannen, borden etc.
Onderstaand een voorbeeld van iets wat we ongeveer zoeken, de kleur van hout mag anders en er mogen dus ook lades in. Nu is mijn vraag of iemand een adres in Nederland of Duitsland weet waar dergelijke kasten verkocht danwel op maat gemaakt kunnen worden?

allereerst geen idee of dit de juiste plek is. Zo niet, kan een moderator hem dan naar het juiste forum verplaatsen?
Nu ik ben gaan samenwonen wordt het tijd om mijn whiskies in een mooie kast te bewaren. Mijn vriendin vind het allemaal prima mits de kast aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik wil ze graag in zicht hebben en vrij van stof, dus achter glas maar graag met een afwerking van hout. Zij wil graag dat alleen de bovenste helft voor m'n whiskies is en dat we het deel eronder als opbergkast gebruiken, met lades en schappen voor bestek, pannen, borden etc.
Onderstaand een voorbeeld van iets wat we ongeveer zoeken, de kleur van hout mag anders en er mogen dus ook lades in. Nu is mijn vraag of iemand een adres in Nederland of Duitsland weet waar dergelijke kasten verkocht danwel op maat gemaakt kunnen worden?

0 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Re: Whisky kast/display/kabinet
google eens wat als "vitrinekast hout kopen" e.d. Dan kom je onderstaande soort dingen tegen
https://www.google.nl/search?rlz=1C1GGRV_enNL751NL751&biw=1536&bih=760&tbm=isch&sa=1&ei=vfELW9fALZLXwQKS6rngDQ&q=vitrinekast+hout+kopen&oq=vitrinekast+hout+kopen&gs_l=img.3...15118.16274.0.16945.5.5.0.0.0.0.170.582.1j4.5.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.Lw-umDzPUaI
https://www.google.nl/search?rlz=1C1GGRV_enNL751NL751&biw=1536&bih=760&tbm=isch&sa=1&ei=vfELW9fALZLXwQKS6rngDQ&q=vitrinekast+hout+kopen&oq=vitrinekast+hout+kopen&gs_l=img.3...15118.16274.0.16945.5.5.0.0.0.0.170.582.1j4.5.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.Lw-umDzPUaI
1 x
Je hebt ook dit topic op het forum. Hier laten diverse leden hun uitgestalde verzameling zien en vaak ook waar de kast vandaan komt enzo.
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Zoek eens op 'winkelkast' (type kast)
Wij hebben onze gevonden bij Oud en Teak in Nieuwegein, al is de winkel niet meer wat het destijds was...
Wij hebben onze gevonden bij Oud en Teak in Nieuwegein, al is de winkel niet meer wat het destijds was...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Breedút_Genietsje schreef:Zoek eens op 'winkelkast' (type kast)
Kijk, nog meer relevante resultaten. Had ik zelf nooit bedacht.
1 x
- edwinedje
- Forum goeroe

WhiskyLiam schreef:Dag allen,
Freezeroz schreef:Je hebt ook dit topic op het forum. Hier laten diverse leden hun uitgestalde verzameling zien en vaak ook waar de kast vandaan komt enzo.
2 - 1 = 1
Even samengevoegd.
Gr,
Edwin
1 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- Reichenbach
- Moderator

Of buffetkast.Breedút_Genietsje schreef:Zoek eens op 'winkelkast' (type kast)
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- WhiskyLiam
- Senior

Hartelijk dank voor de tips allemaal! Met de juiste zoektermen kom ik veel verder. 
0 x
ViViTroNL schreef:Wouter1981 schreef:ViViTroNL schreef:De Benno Ikea 3 jaar geleden en nu... ohh en natuurlijk zijn er ook wat Elements of Islay erbij gekomen...
21-03-2015
Plaatje
16-04-2018
Plaatje
En dan staat hier je verzameling Big Peat Nog niet eens bij. Heb je die net zo'n mooi plekje gegeven?
Nou deze staan er zo bij..gewoon een stellingkast
Net als mijn Archives trouwens...![]()
Prachtige verzameling Big peat en mooi uitgestald!!
.
Zo wil ik het ook...Ik ben zelf een beginnend Big Peat verzamelaar, vind ze ontzettend geinig. Heb je voor mij tips hoe ik mijn Big Peat verzameling kan opbouwen, want ze zijn niet makkelijk ter verkrijgen.. Ik heb al een paar flessen gescoord bij Catawiki, maar heb soms het idee dat ik daar de hoofdprijs betaal..alle tips zijn welkom.
0 x
- ViViTroNL
- Senior

John S schreef:Prachtige verzameling Big peat en mooi uitgestald!!.
Zo wil ik het ook...
Ik ben zelf een beginnend Big Peat verzamelaar, vind ze ontzettend geinig. Heb je voor mij tips hoe ik mijn Big Peat verzameling kan opbouwen, want ze zijn niet makkelijk ter verkrijgen.. Ik heb al een paar flessen gescoord bij Catawiki, maar heb soms het idee dat ik daar de hoofdprijs betaal..alle tips zijn welkom.
O.m.g. Ik wil je waarschuwen voor het Big Peat virus.. eenmaal opgelopen kom je er niet meer vanaf en wordt het van kwaad tot erger. Ik ben een voorbeeld ervan
check je priveberichten
0 x
ViViTroNL schreef:John S schreef:Prachtige verzameling Big peat en mooi uitgestald!!.
Zo wil ik het ook...
Ik ben zelf een beginnend Big Peat verzamelaar, vind ze ontzettend geinig. Heb je voor mij tips hoe ik mijn Big Peat verzameling kan opbouwen, want ze zijn niet makkelijk ter verkrijgen.. Ik heb al een paar flessen gescoord bij Catawiki, maar heb soms het idee dat ik daar de hoofdprijs betaal..alle tips zijn welkom.
O.m.g. Ik wil je waarschuwen voor het Big Peat virus.. eenmaal opgelopen kom je er niet meer vanaf en wordt het van kwaad tot erger. Ik ben een voorbeeld ervan![]()
check je priveberichten
Te laat al zwaar besmet
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”