Gezellig aan de bar...
Bier van Leffe
Biertje: Leffe Tripel. Ja, Leffe is wel m'n ding. Deze met aroma's van Koriander en Sinaasappel. Een licht-bittere afdronk; deze kan ik nog wel waarderen!
0 x
jpvdw jarig!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...
Deze morgen vers aangeschaft:
2 x Hoegaarden witbier
1 x Chimay bruin (rood etiket) 7 %
1 x Sint-Bernardus tripel 8 %

2 x Hoegaarden witbier
1 x Chimay bruin (rood etiket) 7 %
1 x Sint-Bernardus tripel 8 %

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Bierfestival Groningen
Voor de bierliefhebbers in het Noorden zag ik dit via Twitter
Bierfestival Groningen
Bierfestival Groningen
“Bierfestival Groningen. Horen, zien, ruiken, proeven en genieten!”
Bierfestival Groningen
Zaterdag 16 april 2011
16.00u – 22.00u
Martinikerk Groningen
Kosten: 10,00 euro per persoon (incl. proefglas en 2 consumpties)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Brodsky schreef:MadMaster schreef:Ik zeg: Leuk al die boeken, snel inkijken en daarna vergeten.
Vervolgens zelf proeven en (be)oordelen...
![]()
![]()
Lees alleen het briljante korte boek "Whisky" van de geniale schrijver Aeneas MacDonald & vergeet de rest.
Boeken lezen is helemaal niet slecht, integendeel.
Baseer er alleen je mening niet op.
Wat de één niet te zuipen vindt, kan een ander een fantastische whisky vinden.
Ik zie het hier ook regelmatig, dat er wordt verwezen naar boek X of Y of naar de Whisky Monitor van de Malt Maniacs.
Natuurlijk zegt dat wel iets, namelijk hoe de beoordelaar de whisky heeft ervaren. Verder zegt het helemaal niets...
Als er bij bijv. Malt Maniac Serge Valentin geen rook te traceren is in de geproefde whisky, kan dat zo 5 tot 10 punten schelen in z'n beoordeling. Ook kwam ik er onlangs achter dat er diverse MM-leden zijn die, gezien hun proefnotities en -beoordelingen toch meer liefhebber zijn van sherry-bottelingen dan van bourbon-rijpingen.
Allemaal prima, maar wie moet je geloven als je een whisky nog nooit zelf geproefd hebt?
Precies, niemand!! Totdat je zelf hebt kunnen oordelen of dat iemand dat heeft gedaan van wie je weet dat hij/zij dezelfde smaakvoorkeur heeft als jij zelf. Veel samen proeven en discusseren daarover geeft zo nog een extra dimensie. En dan nog moet je niemand blind vertrouwen...

0 x
ZOooo, we zijn er weer, terug van weggeweest, waarvan terug zul je je afvragen ? van een leuk festival in Groningen oftewel WFNN. Eens een beetje bijkomen van de reis en is kijken of er iets lekkers in de kast staat(zal toch wel met zo veel flessen) effin; dinsdag zal ik eens schrijven wat we er van vonden.
pascal
pascal
0 x
Vanmiddag de halve Marathon gelopen waarvoor ik in training was....het is gelukt een PR en te lopen en wat voor eentje...verbetering van 5 min, hij staat sinds vandaag op 1 uur 42 min en 45 sec.
Ik ga vanavond een hele goede Dram inschenken ... en daarna heel lekker slapen denk ik zo.
Ik ga vanavond een hele goede Dram inschenken ... en daarna heel lekker slapen denk ik zo.

0 x
Mooi Martino
Mijn marathon speelt zich vooral af in mijn tuin
Deze mooie dagen moet ik wel benutten want de groei zit er al duidelijk in. En kennelijk zijn er, te oordelen aan de forumactiviteit, meer forumers die op wat voor manier dan ook genieten van het mooie weer.
Mijn marathon speelt zich vooral af in mijn tuin
Deze mooie dagen moet ik wel benutten want de groei zit er al duidelijk in. En kennelijk zijn er, te oordelen aan de forumactiviteit, meer forumers die op wat voor manier dan ook genieten van het mooie weer.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Had ik eigenlijk ook nog moeten doen. Er moeten wat Bonsai's verpot worden maar eerst was er nog kans op nachtvorst en daarna schoot de temperatuur omhoog en begon alles al uit te lopen.
Ik probeer ze dit jaar te laten staan en verpot ze dan deze winter wel, verder staat de tuin er al weer mooi bij met bloeiende Azalea's en uitlopende bomen.
Ik probeer ze dit jaar te laten staan en verpot ze dan deze winter wel, verder staat de tuin er al weer mooi bij met bloeiende Azalea's en uitlopende bomen.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Alvast proficiat, Carlo.
Dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Ze zou zich beter tot Belg laten naturaliseren en een pruik dragen. Zo te zien zullen we haar nog best kunnen gebruiken ons nationaal elftal.
Dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Ze zou zich beter tot Belg laten naturaliseren en een pruik dragen. Zo te zien zullen we haar nog best kunnen gebruiken ons nationaal elftal.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Ze zou zich beter tot Belg laten naturaliseren en een pruik dragen. Zo te zien zullen we haar nog best kunnen gebruiken ons nationaal elftal.
0 x
Sinds tijden drink nu (een Black Bottle) uit een tumbler maar ervaar nu hoezeer dit ten koste gaat van de beleving.

0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”