Femke schreef:Ik wil binnenkort een tasting organiseren... real life of virtueel..
Via mijn website
http://whiskygirl.nl/ ga ik hier mee mijn avontuur verbreden.
Zijn er tips, waar moet ik rekening mee houden, etc..
Dank je wel...

Piet, je bent sneller dan het licht!
Femke, hmm, probeer je doelgroep juist in te schatten.
Voor het organiseren van de forumtasting vond ik niet dat ik met Talisker 10, Highland Park 18 of met een Ardbeg 10 moest afkomen. Bij beginners kan dit wel aangewezen zijn. (uiteraard zat er wel een verrassinkje in, maar het was tenslotte ook wat om de fun te doen

)
Voor beginners, gebruik een smakenkaart, en focus je nog niet te veel op regio's. Ga voor een fruitig en kruidige whisky (bv clynelish), een geurig en fleurige (bv glenkinchie), een rijke sherry (Glendronach revival) en een turf (ardbeg 10 als je specifiek op de turf mikt, maar het wat licht wil houden, Talisker 10 als je wat minder turf maar wat rijker wilt, of een highland park 18 als je een rijke behoorlijk geturfde whisky wilt, rijk en erg turf lagavullin 16)
Voor gevorderden, enkele nieuwe OB's die vrij onbekend zijn momenteel, en enkele 'uitstekende' IB's.
Je gaat nooit ieders smaak kunnen bevredigen, maar als je er voor zorgt dat al je keuzes 80tot85+ scoren op bv malt maniacs, whiskynotes en andere tastingsites, valt jou in ieder geval weinig te verwijten. Dan moet je hopen dat je doelgroep ze kan smaken. Vinden ze geen enkele whisky lekker, geef ze er wat cola bij en zet het op een lopen