Whisky cursus? Heb gelezen dat er bij Glenlivet zulks gegeven wordt? Voor de prijs hoeft men het in elk geval niet te laten.
Whisky cursus? Heb gelezen dat er bij Glenlivet zulks gegeven wordt? 
EDRADOUR schreef:Wie heeft ervaring met het doen volgen van eenWhisky cursus? Heb gelezen dat er bij Glenlivet zulks gegeven wordt?
Voor de prijs hoeft men het in elk geval niet te laten.
EDRADOUR schreef:Wie heeft ervaring met het doen volgen van eenWhisky cursus?
Jock schreef:Ik heb de whisky academy bij Bruichladdich gedaan. Was van plan om dit jaar nog bij Glenlivet te doen, maar weet inmiddels dat die cursus niet veel toevoegd aan de Bruichladdich academy. Sterker nog je krijgt bij Glenlivet bij lange na niet de "hands on" ervaring dat Bruichladdich geeft
Piet schreef:Het is natuurlijk afhankelijk van wat je er van op wilt steken ?
Verschillen in whiskies en hoe te/ze proeven.
Productieproces en misschien wat geschiedenis.
Al de verschillen en verschillende whiskies met begrippen als NAS, IB, OB, finishing, QC, CS etc. etc.
Of will je weten hoe een specifieke whisky gemaakt wordt, etc.

EDRADOUR schreef:Jock schreef:Ik heb de whisky academy bij Bruichladdich gedaan. Was van plan om dit jaar nog bij Glenlivet te doen, maar weet inmiddels dat die cursus niet veel toevoegd aan de Bruichladdich academy. Sterker nog je krijgt bij Glenlivet bij lange na niet de "hands on" ervaring dat Bruichladdich geeft
Kreeg toevallig vandaag maandag 18-01-2010 een @ van een bevriend collega, welke het voorbije jaar bij Glenlivet te gast is geweest, hij zelf komt uit Japan. Uiteraard is dit een persoonlijke ervaring, hij was tevreden,, dus wederom een dilemma voor ondergetekende. Er werd ook al de opmerking gelanceerd, een is gelijk aan ander, hier werd gelijktijdig ook de geschreven stukken vernoemd, een boek over Whisky is gelijk aan elk ander??
Weet in ieder geval dat bij Glenlivet deze op 13 April van start gaat, dus nog even een "Time out"
![]()
.Piet schreef:Het is natuurlijk afhankelijk van wat je er van op wilt steken ?
Verschillen in whiskies en hoe te/ze proeven.
Productieproces en misschien wat geschiedenis.
Al de verschillen en verschillende whiskies met begrippen als NAS, IB, OB, finishing, QC, CS etc. etc.
Of will je weten hoe een specifieke whisky gemaakt wordt, etc.
Dus Piet,s citaat sluit hier precies op aan.
Danieq schreef:Ik vrees dat Whisky een te dure hobby voor me is. Misschien toch maar weer naar het bier.
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten