Bier met Whiskyinvloeden...
Bier met Whiskyinvloeden...
http://debierkelder.nl/nl/hof-ten-dorma ... hisky.html
Bier gerijpt op octomore vaten ...
http://www.biernet.nl/nieuws/scheldebro ... -peat-bier
Bier met als speciaal ingrediënt en stevig geturfde Schotse single malt whisky.
Zijn er nog andere biertjes ?
Bier gerijpt op octomore vaten ...
http://www.biernet.nl/nieuws/scheldebro ... -peat-bier
Bier met als speciaal ingrediënt en stevig geturfde Schotse single malt whisky.
Zijn er nog andere biertjes ?
0 x
Re: Bier met Whiskyinvloeden...
Ja, dat is tegenwoordig best hip. Even uit het hoofd.
La Trappe Quadruppel Oak Aged batch 7 en batch 8 (8 is volgens mij Jack Daniels) batch 12 (bourbon)
De Dochter van de Korenaar Embasse Peated (Laphroaig) (er zijn er inderdaad ook op andere vaten)
Hof ter Doormaal heeft Oak Aged op Bruichladdich, Octomore en Port Charlotte vaten
Pitbull '88 (Humulus Arendonk) tripel gemaakt met whiskymout.
Ik dacht dat ik er al meer geproefd had. Geen enkele vind ik heel lekker trouwens. Er zijn er trouwens véél meer. Zoek op Untappd maar eens op "whisky".
La Trappe Quadruppel Oak Aged batch 7 en batch 8 (8 is volgens mij Jack Daniels) batch 12 (bourbon)
De Dochter van de Korenaar Embasse Peated (Laphroaig) (er zijn er inderdaad ook op andere vaten)
Hof ter Doormaal heeft Oak Aged op Bruichladdich, Octomore en Port Charlotte vaten
Pitbull '88 (Humulus Arendonk) tripel gemaakt met whiskymout.
Ik dacht dat ik er al meer geproefd had. Geen enkele vind ik heel lekker trouwens. Er zijn er trouwens véél meer. Zoek op Untappd maar eens op "whisky".
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

De Molen heeft ook "whisky barrel aged" whisky's, neem maar een kijkje op hun webwinkel 
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Nog enkele andere bieren.
- Bijlagen
-
- w1.jpg (229.81 KiB) 14116 keer bekeken
-
- w2.jpg (177.74 KiB) 14116 keer bekeken
-
- w3.jpg (131 KiB) 14116 keer bekeken
0 x
Bier gerijpt op peated vaten: blijf ervan weg.
(Die Hof Ten Dormaal, ze doen hun best maar octomore en ardbeg om je bier op te leggen, bweikest)
(Die Hof Ten Dormaal, ze doen hun best maar octomore en ardbeg om je bier op te leggen, bweikest)
0 x
jdoucet schreef:Bier gerijpt op peated vaten: blijf ervan weg.
Ik heb slechts ervaring met een op een Ardbeg-vat gerijpt biertje, maar dat was inderdaad niet te zuipen. Eigenlijk gewoon smerig.
0 x
Ik heb een keer die beerskey op van de Muifelbrouwerij. Ik vond het niks en het was ook nog duur, als ik mij goed herinner iets van 3 euro.
0 x
Vandaag gekocht:
Harviestoun - Ola Dubh. Gerijpt op Highland Park vaten. Zodra ik hem geproefd heb laat ik dat weten!
Duur... duur... Of jij het lekker vind staat los van de prijs, jíj vond de prijs / kwaliteit niet goed, dus duur. De meeste speciaalbieren zijn duurder, anders dan een 'speciaalbier' van een grote brouwerij. Bij Whisky zie je dat ook...
Beerskey wordt overigens met Islaymout gebrouwen, heeft niet gerijpt op ex-Whisky vaten.
Ik heb geloof ik ooit van Tullibardine bier-op-whisky-vaten-gerijpt geproefd, toen vond ik ze niet lekker.
Harviestoun - Ola Dubh. Gerijpt op Highland Park vaten. Zodra ik hem geproefd heb laat ik dat weten!
Long John schreef:Ik heb een keer die beerskey op van de Muifelbrouwerij. Ik vond het niks en het was ook nog duur, als ik mij goed herinner iets van 3 euro.
Duur... duur... Of jij het lekker vind staat los van de prijs, jíj vond de prijs / kwaliteit niet goed, dus duur. De meeste speciaalbieren zijn duurder, anders dan een 'speciaalbier' van een grote brouwerij. Bij Whisky zie je dat ook...
Beerskey wordt overigens met Islaymout gebrouwen, heeft niet gerijpt op ex-Whisky vaten.
Ik heb geloof ik ooit van Tullibardine bier-op-whisky-vaten-gerijpt geproefd, toen vond ik ze niet lekker.
0 x
Brouwerij Het Uiltje uit Haarlem heeft er ook een aantal. Ik heb afgelopen weekend drie "Meneer de Uil"'s gekocht. Dat zijn stouts en dan gerijpt op respectievelijk Mortlach, Bowmore en Arran. Er zijn (waren) er meer. Ook andere soorten bier dan stout die ze in whiskyvaten hebben laten rijpen.
eveneenuiltjeknappen.nl
eveneenuiltjeknappen.nl
0 x
-Roy- schreef:Brouwerij Het Uiltje uit Haarlem heeft er ook een aantal. Ik heb afgelopen weekend drie "Meneer de Uil"'s gekocht. Dat zijn stouts en dan gerijpt op respectievelijk Mortlach, Bowmore en Arran. Er zijn (waren) er meer. Ook andere soorten bier dan stout die ze in whiskyvaten hebben laten rijpen.
eveneenuiltjeknappen.nl
Kwam er net een paar tegen van hun op whiskysite.nl
http://www.whiskysite.nl/nl/mortlach-ba ... 33-cl.html
Pittige prijzen voor een biertje
wel benieuwd of het smaakt.
0 x
Nino schreef:Kwam er net een paar tegen van hun op whiskysite.nl
http://www.whiskysite.nl/nl/mortlach-ba ... 33-cl.html
Pittige prijzen voor een biertje![]()
wel benieuwd of het smaakt.
Ehm, stout is pikzwart, zwaar bier, vloeibaar roggebrood zeg maar. Doe daar nog ietwat aan een whiskysmaak bij en je hebt misschien een idee. Ik vind dat soort bieren wel grappig, maar niet heel lekker. Ik geloof ook niet dat ik ooit een 'whisky bier' heb gedronken die ik wel echt lekker vond. Maar af en toe iets anders kan altijd, toch?
0 x
-Roy- schreef:Brouwerij Het Uiltje uit Haarlem heeft er ook een aantal. Ik heb afgelopen weekend drie "Meneer de Uil"'s gekocht. Dat zijn stouts en dan gerijpt op respectievelijk Mortlach, Bowmore en Arran. Er zijn (waren) er meer. Ook andere soorten bier dan stout die ze in whiskyvaten hebben laten rijpen.
eveneenuiltjeknappen.nl
Uiltje heeft lekkere biertjes met whisky smaak invloeden.. leuk hoe ze dat op de markt zetten
0 x
- fabianspies
- Actief lid

Afgelopen november heb ik bij een bestelling bij drankdozijn een fles zwarte peat gekregen. Heeft iemand hier al ervaring mee. Heb deze op het moment nog dicht zitten.?
0 x
Bowmore vekoopt in hun shop op Islay bier onder eigen merk gerijpt op Bourbon & op sherry vaten.
Paar flesjes van meegenomen vorig jaar maar ik vond het ronduit smerig, met pijn en moeite opgedronken.
Paar flesjes van meegenomen vorig jaar maar ik vond het ronduit smerig, met pijn en moeite opgedronken.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”