duvel tripel hop eerste brouw

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
the one piece
Senior
Senior

duvel tripel hop eerste brouw

Ongelezen berichtdoor the one piece » 30 Sep 2014, 18:57

Heb hier nog drie flessen duvel tripel hop staan :)

Deze zijn vervallen op 20/07/2010... nog drinkbaar? :p

En wat zou de waarde zijn van deze flessen nu?

:Proost
0 x
A whisky a day keeps the doctor away :D

Wb link: http://www.whiskybase.com/profile/jo/collection

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: duvel tripel hop eerste brouw

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 01 Okt 2014, 16:41

Waarde? Ik denk niet speciaal veel.
Bier kan niet echt vervallen. Zolang je het donker en stabiel (koel) kan bewaren. Als je de fles openmaakt en het doet "psht" dan mag je het zeker drinken. Doet het dat niet zou ik het nog steeds eens proberen, maar is de verwachting dat het echt niet lekker meer gaat zijn :)
Of het lekker is ga jij ons moeten weten vertellen :)
0 x

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 01 Okt 2014, 20:15

Als je de juiste verzamelaar vind kan je hier gerust een leuke fles whisky voor kopen, probleem is die verzamelaar vinden, misschien dat yapi nog contacten heeft...

Ik moet het in ieder geval niet hebben zelfs niet voor een spotprijs. Persoonlijk vind ik verouderd bitter bier naar kattepis ruiken.
0 x
Afbeelding

the one piece
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor the one piece » 01 Okt 2014, 21:35

Van smaak zal het wel veranderen (had ik al een gedacht) zeker omdat het verder gist op fles normaal?...
op een rustige gelegenheid eentje open doen denk ik :)
hoop alleen dat het geen zonde zou zijn....

heeft altijd donker in een doos gezeten en ook nog is in de originele doos/verpakking :)
maar is toch ook alweer 7 jaar geleden dat deze uitkwam.

een bier met veel groentjes :p
0 x
A whisky a day keeps the doctor away :D

Wb link: http://www.whiskybase.com/profile/jo/collection

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 02 Okt 2014, 09:36

liefmans schreef:Als je de juiste verzamelaar vind kan je hier gerust een leuke fles whisky voor kopen, probleem is die verzamelaar vinden, misschien dat yapi nog contacten heeft...

Ik moet het in ieder geval niet hebben zelfs niet voor een spotprijs. Persoonlijk vind ik verouderd bitter bier naar kattepis ruiken.

Nou, we hebben eens een tastingkje (is that even a word) gedaan met "vervallen" ipa's. Bij mij krijgt dat, vooral in de afdronk het bittertje zoals je die hebt bij een goeie vermouth. Ik vind het wel lekker :)
Of Duvel echt goed gaat verouderen kan ik eerlijk gezegd niet van meespreken, het zou toch iets moeten doen, maar als je afgaat op de evolutie van de laatste triple hop, dan gaat het niet veel meer voorstellen. Dat was een mosaic hop en de uitgesproken hopsmaak daarvan gaat al snel verloren, vers drinken is daar de boodschap.
0 x

johan wlochacz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor johan wlochacz » 24 Nov 2015, 09:07

Uhmm... naar mijn beste weten kan bier zeer zeker wel stuk gaan. Mijn ervaring is dat blond en trippel niet veel winnen in smaak en na verloop ook echt stuk gaan. Bruine bieren (vooral kruidige) worden veel lekkerder en gaan een stuk moeilijker stuk.

Bier word over de jaren niet veel meer waard. Het is vaak een meerwaarde van enkele euro's. Niet de moeite zou ik zeggen, lekker zelf opdrinken. ;)
0 x

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”